Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

RE: Alfasud QO `restauratie`.

vr feb 10, 2006 21:50

Hallo KAS,

Ik ben hier nieuw, maar ik heb je werkzaamheden al regelmatig gevolgd, hoe staat het er nu mee :?:
Ik vind het altijd interessant, omdat ik het zelf ook doe.

Groeten Marcel

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfasud QO `restauratie`.

zo feb 12, 2006 11:06

Hallo Marcel,

Nog een Sud liefhebbert las ik. Is het wellicht een idee om ook een topic te starten van jou Alfasud (s )? :D
Op dit moment wordt er alleen nog aan geestelijke voorbereiding gedaan mbt de werkzaamheden van de Alfasud.
Kortom, het wachten is op iets betere temperaturen. ( ik doe wel wat kleine dingetjes ) want het is mij te koud in de garage. En ik heb er ook te weinig ruimte in om ruim te kunnen sleutelen. Het meeste doe ik toch buiten. Maar zodra er weer nieuws is ga ik weer verder.

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Alfasud QO `restauratie`.

zo feb 12, 2006 15:53

Kas goed bezig wordt wer een mooie auto, ziet er netjes uit
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfasud QO `restauratie`.

wo jul 12, 2006 17:04

Even weer es een update na zo`n lange tijd. Nee, we hebben niet stilgezeten. De handremkabel en de complete remmerij voor is vervangen. Machtig mooi klusje voor een zonnige namiddag. :^o Maar het is gelukt. Alles zit er op. De boel moet nog ontlucht worden en achter moeten de nieuwe schijven er nog op, maar dat is een tik aan het oor. Ik heb nog geen fotookes maar die komen wel. Dan is de distributie aan de beurt. Onderdelen zijn al op voorraad. Zijn er nog dingetjes waar ik op moet letten bij het vervangen van riemen en rollen? Gaarne tips als er bijzonderheden zijn. Vervangen van een 33 distributie zal wel hetzelfde zijn vermoed ik.

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfasud QO `restauratie`.

wo jul 12, 2006 17:55

Klopt Kas

hetzelfde als33 even merken en dan gaat het goed :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Alfasud QO `restauratie`.

wo jul 12, 2006 19:57

Zijn er nog dingetjes waar ik op moet letten bij het vervangen van riemen en rollen? Gaarne tips als er bijzonderheden zijn. Vervangen van een 33 distributie zal wel hetzelfde zijn vermoed ik.
Geen bijzonderheden, gewoon doen zoals altijd. (ik ga er vanuit dat je al eens riemen hebt vervangen bij en 33 :?: ) Is al genoeg over geschreven op 't forum denk ik zo. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Alfasud QO `restauratie`.

wo jul 12, 2006 20:03

Zijn er nog dingetjes waar ik op moet letten bij het vervangen van riemen en rollen? Gaarne tips als er bijzonderheden zijn. Vervangen van een 33 distributie zal wel hetzelfde zijn vermoed ik.
Geen bijzonderheden, gewoon doen zoals altijd. (ik ga er vanuit dat je al eens riemen hebt vervangen bij en 33 :?: ) Is al genoeg over geschreven op 't forum denk ik zo. :wink:
Ik was alleen benieuwd of er speciale `denkerom `dingetjes zouden zijn. Niet dus. Gaan we er binnenkort maar es aan beginnen. Ik wil nu wel es de eerste meters gaan rijden. :D

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfasud QO `restauratie`.

wo jul 12, 2006 20:46

Ik was alleen benieuwd of er speciale `denkerom `dingetjes zouden zijn. Niet dus. Gaan we er binnenkort maar es aan beginnen. Ik wil nu wel es de eerste meters gaan rijden. :D

Misschien is het wel zo verstandig om gelijk je waterpomp te vervangen als je de riemen er toch af hebt, weet je zeker dat alles daarvoor weer goed is voor weer een lange tijd. Pompje koop je op eBay voor 20 euro. Waterpomp kan wel eens loeivast zitten bij een boxerblok...

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfasud QO `restauratie`.

wo jul 12, 2006 22:10

Da`s een goede tip. Die kan ik wel es mee gaan nemen. En nog bedankt voor de laatste regel. Prettig vooruitzicht. :evil: :wink:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfasud QO `restauratie`.

di jul 25, 2006 18:21

Afbeelding

vandaag dus bezig geweest met het vervangen van de distributie. Lekker weertje, 31 graden dus wat wil een mens nog meer. :roll:
Ik heb de riemen inclusief spanrollen en waterpomp vervangen. Gelukkig zat die idd muurvast zodat het allemaal lekker lang ging duren. Met een beitel wilde hij uiteindelijk toch luisteren zodat de pomp er uitgepulkt kon worden.

Afbeelding

Zo`n pomp wordt daar nu niet beter van. Ik heb hem dan ook weggegooid.

Afbeelding

Inmiddels zit alles er weer voor. Ik heb de radiateur ook weggehaalt zodat ik er iets beter bij kon. En meteen de radiateur goed doorgespoeld om aanslag te verwijderen.

Afbeelding

De hele klus is relatief simpel, behalve de waterpomp dan. Al met al begint het er nu al aardig op te lijken. Binnenkort moet hij wel rijdbaar zijn.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Alfasud QO `restauratie`.

di jul 25, 2006 20:51

Dus deze gaan we in het echie zien op het SS?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfasud QO `restauratie`.

di jul 25, 2006 21:34

Volgend jaar. Ik heb Kristal belooft om deel te nemen aan het record `de meeste Alfa 90 `s bij elkaar op het Spettacolo voor het kinderboek of records `. Vandaar. :D
En ik moet hem eerst es los rijden. Na 10 jaar stilstand moet ik er eerst vertrouwen in krijgen voordat ik zo`n lange reis onderneem. ( ben nogal een schijtlaars wat dat betreft. :? )

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Alfasud QO `restauratie`.

wo jul 26, 2006 01:18

zie je nu wel, is zo gepiept. 8)

Is het boxertreffen haalbaar? :)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Alfasud QO `restauratie`.

wo jul 26, 2006 15:52

Is het boxertreffen haalbaar? :)
Geen idee. Is in Limburg hè? Ver weg voor zo`n auto dat zo lang heeft stil gestaan. Ik weet het nog niet. Wie weet. :wink:

Afbeelding
Toch weer wat gedaan. Bumpers waren al gespoten en zitten er weer op. Dat lijkt meteen weer veel beter.

Afbeelding
De carrosserie is klaar op 2 slechte plekken onder voorruit na. Die moet ik volgend jaar gaan aanpakken. Ik wil nu eerst wel es rijden. :D

Afbeelding
Het Alfa embleem moet wel beter vast, merk ik. :oops: Binnenkort de complete remmerij ontluchten. Ik hoop dat de temperaturen wel iets naar beneden gaan. Eigenlijk is het gekkenwerk zo. :roll:

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: Alfasud QO `restauratie`.

wo jul 26, 2006 16:47

heb je de bumpers gewoon zijdeglans gespoten? ziet er goed uit als de mijne nog verder verkleuren moet ik daar ook maar is aan denken..
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Terug naar “Projecten”