Ik ben bezig met het `restaureren` van een Alfasud Qo uit 1983. Restaureren is een groot woord omdat de auto eigenlijk in goede staat verkeerd. Dat is mede te danken aan het feit dat de auto al jaren stilstaat. Vorig jaar kocht ik de auto van Rody, Sudregister 1972. Die had hem in zijn stalling gezet een jaar of 10 terug. Zolang staat hij dus ook al stil.
De carosserie is behoorlijk goed op een paar bekende slechte plekken na. Binnenschermen, spatborden voor, spatbordrand rechtsachter en onder de raamrubber voor. Wel zit er technisch nogal werk aan. De remmerij zit vast. De klauw lv is lek. Schijven verroest.
De auto heeft iets meer dan 100.000 km gelopen. Onderhoudsboekjes zitten erbij. Het interieur is in nieuwstaat. Kortom, een restauratie is te veel gezegd. Maar niettemin heb ik er voorlopig nogal werk aan. Ik heb geen deadline,maar volgend jaar moet hij wel klaar zijn. Ik probeer om de auto in zijn originele staat te laten. Dwz, niet compleet te laten spuiten omdat dat zonde is. Ik zal hier en daar kleine plekjes dus moeten bijspuiten, maar dat is een keuze die ik zelf maak. Het wordt geen concourswinnaar maar een auto om redelijk veel te gebruiken.
Hieronder enkele foto`s.
Het ophalen bij Rody, vorig jaar.
Binnenschermen zijn slecht, al zie je dat hier nauwelijks.
Hier zie je het beter.
Een nieuw stuk zit erin.
Binnenzijde.
Dat is weer dicht.
Zo. Voorlopig laat ik het hier eerst bij. Binnenkort meer in dit theater.