Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: 75 Carbs Bianco freddo

za dec 28, 2013 16:09

Wat een mooie auto wees er zuinig mee ,zal wel een grote verslaving zijn om mee te rijden
boxergroet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: 75 Carbs Bianco freddo

zo jul 13, 2014 19:43

Zo we zijn inmiddels alweer een tijdje verder en er is weer veel gebeurd. De vorige motor die Jens en ik hadden ingebouwd, bleek helaas niet zo goed te zijn als dat we hoopten. Uiteindelijk eind vorig jaar de 75 lekker warm binnen gezet, ook om even goed te bedenken hoe we nu verder konden gaan. De oplossing werd uiteindelijk een nieuwe motor uit een Alfetta die erg rot bleek, maar waar een erg fijne motor in zat waar we zelf ook mee hadden gereden.

Met vertrouwen begonnen de oude motor uit te bouwen en de nieuwe ingebouwd, geflushed, alles nagekeken en .... in een keer starten en lopen ! Erg fijn gevoel! Vervolgens trekhaak verwijdert, RSR stabi met uniballs gemonteerd, nieuwe radiateur erin gezet, de auto laten keuren en... nogal afgekeurd! Nieuwe fuseekogels, massaprobleempjes met de verlichting en een wiellager wat duidelijk hoorbaar was viel nog wel mee, maar er moest aan allebei de kanten bij de voorwielophanging gelast worden. Auch, een beetje teveel vertrouwd op de tectiel.
Met een boel hulp van Aaldert en Jens (waarvoor ik dank niet genoeg kan uitspreken!), is de 75 uiteindelijk een stuk fijner uit de strijd gekomen en de 2.0 carbs loopt geweldig!

Ons doel was ervoor te zorgen dat de 75 meekon met onze minivakantie inclusief Ardennenrit, en dit is ons gelukt. Nog voor de rit snel electrische achterramen gemonteerd en op de morgen van vertrek bleek de stabi te zijn losgeschoten. Een van de beugels waarmee de stabilisator vastzit was losgeschoten doordat een bevestigingspunt helemaal uitgesleten was. Na een uur kloten met tapgereedschap op een verkeersdrempel in de regen, de strijd opgegeven en gereden naar SSI waar Sander de boel netjes heeft opgelost.

Al met al weer een leuk avontuur, waarbij ik weer veel heb kunnen leren. Hopelijk kunnen we van de winter beginnen aan o.a. de achterschermen. Wie trouwens nog T.S. skirts in de kleur heeft staan... ik hou me aanbevolen.

Voor nu wat filmpjes en foto's van de afgelopen tijd :wink:

Een kleine compilatie van de Ardennenrit:

https://www.youtube.com/watch?v=reUbCN89rDI

En de bijdrage van Jens:

https://www.youtube.com/watch?v=S7_6zr1puwo

Een paar foto's ;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een dag hard werken in de Ardennen moet er natuurlijk ook even aandacht geschonken worden aan de oude beestjes:

Afbeelding

En nog een klein filmpje van Viva Italia:

https://www.youtube.com/watch?v=Kv9d0Bs0g80

En nog wat beeldmateriaal van een heerlijk gister bij de afsluitdijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1286
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: 75 Carbs Bianco freddo

ma jul 14, 2014 14:39

Leuk om te lezen. Wel nogal wat tegenslagen gehad dus (motor, laswerk), maar mooi dat jullie 'm op de weg hebben weten te houden! =D>

Komt een erg lekker geluid uit die uitlaat trouwens :wink:

Geniet er van deze zomer!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
jeralfa
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 10:30
Locatie: steenwijk

RE: 75 Carbs Bianco freddo

ma jul 14, 2014 20:50

Zullen we weer naar de Ardennen gaan heb nog wel een oude rit liggen.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: 75 Carbs Bianco freddo

di jul 15, 2014 13:38

Zullen we weer naar de Ardennen gaan heb nog wel een oude rit liggen.
De mijne ligt ook nog op de achterbank ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 75 Carbs Bianco freddo

di jul 15, 2014 21:56

Lekker bezig Jur &Jens!

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: 75 Carbs Bianco freddo

za feb 11, 2017 23:16

Zo hé ... een dikke twee jaar niets meer gepost! Niet (helemaal) stilgezeten natuurlijk. Zo zijn vorig jaar de achterschermen opnieuw erin gelast en is de kont opnieuw gespoten. de skirts hebben plaatsgemaakt voor witte t.s. skirts en is er natuurlijk veel gereden en genoten.

De huidige staat van de 75 :

Afbeelding

Afbeelding

Toch bijzonder. De freddo is inmiddels meer dan 6 jaar in het bezit en is toch apart om te merken dat de 75 gewoon een steeds meer bijzondere auto wordt.

Afijn er mag weer een en ander gebeuren aan de 75. En aangezien we tegenwoordig de luxe hebben een garage aan huis te hebben met verwarming en HI-FI surround set (omdat het kan), gaat het sleutelen ook wat prettiger. Vandaag dus begonnen met een klusje waar ik echt tegenop zag. Het vervangen van de kachelmotor ennnn.... ff plaatjes geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
brolli21
Moderator
Moderator
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Re: 75 Carbs Bianco freddo

za feb 11, 2017 23:30

Toch leuk om te zien dat jij een jaar of 10 terug het eng vond om aan auto's te sleutelen,en nu ga je gewoon op je gemak een dashboard uit je 75 zitten schroeven en kom je mij assisteren om een bak onder mn 75 uit te trekken 8)
Mocht je er niet uit komen hoor ik het wel maat,maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn :thumbs:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: 75 Carbs Bianco freddo

zo feb 12, 2017 09:05

Ah jah, met vrienden zoals jij en Jens kan je gerust dit soort dingen leren :thumbs:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1764
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: 75 Carbs Bianco freddo

zo feb 12, 2017 09:14

blijft een plaatje, deze Bianco 75 8)
mooi dat de 75 een blijvertje is, en alleen maar beter en mooier geworden bij jou :thumbs:

en garage aan huis is ook echt fijn, sleutelen wanneer tijd&zin, en als het niet af is, kan het gewoon blijven staan :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: 75 Carbs Bianco freddo

zo feb 12, 2017 11:27

ZO HE! Dikke schop omhoog! En tussendoor was er nog weer een Ardennenritje.

Afbeelding

Stoer dat je (zelf) aan dat dashboard bent begonnen
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: 75 Carbs Bianco freddo

di feb 14, 2017 23:08

Vanavond weer even gespendeerd bij de 75 en dashboard verder gedemonteerd. Dashboard kan er inmiddels bijna uit. Bij het verwijderen van het dashboardkastje nog een leuke verwijzing naar het verleden gevonden:

Afbeelding

Status op dit moment ....

Afbeelding
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
jeralfa
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 10:30
Locatie: steenwijk

Re: 75 Carbs Bianco freddo

vr feb 17, 2017 09:18

Goed bezig Jurian. Heerlijk zeggen om die foto's weer is te zien van de Ardennenritten vooral die met die gele 75 wat hebben we daar lol mee gehad.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: 75 Carbs Bianco freddo

zo feb 19, 2017 21:48

Zo vandaag weer even een paar vrije uurtjes gevonden om weer met de 75 aan de slag te gaan.

Na het labelen / fotograveren van de laatste stekkers, heb ik het hele dash eruit kunnen trekken. Bij de 155 vorig jaar (want lekke kachelradiateur) ging dat voor m'n gevoel toch makkelijker.

Afbeelding

Na het verwijderen van het dash, alles weer wat gekuist (onnodig afgeknipte tie-raps vervangen enz) en wat overgebleven isolatieplaatjes toegevoegd onder het mom 'kan in ieder geval geen kwaad'.

Afbeelding
Afbeelding

Ook hier bleek het aangebrachte isolatiemateriaal helemaal aan het verteren te zijn. Daar ook maar op zoek gaan naar iets nieuws. Iemand trouwens een idee waar dit kastje voor is ? Lijkt mij een overblijfsel van een alarm (waar ik een paar jaar terug al kilo's bedrading en kastjes heb weggehaald).
Afbeelding
Afbeelding

en voor de rest bezig geweest met het schoonmaken van de 'nieuwe kachelmotor en behuizing', drupje olie door de kabels en op t asje van de motor zelf, stekkertjes schoongemaakt, dat soort dingen.

Afbeelding
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: 75 Carbs Bianco freddo

zo feb 19, 2017 22:15

:thumbs:

Terug naar “Projecten”