ZZ_junior
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 19:38
Locatie: Baarn

RE: Restauratie 2000 gtv

wo mar 30, 2005 19:59

misschien een beetje laat en toch.....tjonge jonge......
aardig wat gaten en zo.

mijn advies (gebaseerd op eigen ervaring>
geheel strippen,
stralen,
kijken wat de "schade" werkelijk is,
en dan besluiten of je de tijd en het geld aan deze auto wilt besteden.

let op er zijn "zat" Bertones te koop en restauratie kosten wegen niet op tegen de uiteindelijke waarde van de auto!

succes.
Huidige Alfa's;
Guilietta Veloce (QV) 2016 + Berlina 2000 1973 LPG + Guilietta Spider 1959


Vorige AR's;
1 x 166 3.2 V6 LPG + 1 x 156 2.0TS + 1 LPG x 75 1.8IE LPG + 2 x 75 TS LPG + 1 x 33 1.4ie + GT 1600 Bertone + JZ 1600 # 220.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Restauratie 2000 gtv

do mar 31, 2005 08:07

mijn advies (gebaseerd op eigen ervaring>
geheel strippen,
stralen,
kijken wat de "schade" werkelijk is,
en dan besluiten of je de tijd en het geld aan deze auto wilt besteden.

Ik zou voordat ik de hele wagen ging strippen en stralen besluiten wat er mee te doen :wink:

wendola

RE: Restauratie 2000 gtv

do mar 31, 2005 14:04

tja het is maar net wat wil je er mee doen is het voor verkoop dan zou ik hem nu verkopen.I
Is het een echte voor eigen gebruik lekker doen toch maak hem dan gelijk naar je eigen zin
mits het geen pimp my ride car word :lol:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Restauratie 2000 gtv

do mar 31, 2005 14:10

gewoon nu je er goed bij kan wielkasten uitpompen, 19 (of 20!!) inch eronder.
V6 blok erin lepelen, en bouw hem ook maar gelijk om op een 5-bak van een sei, en de de Dion achteras. Moet je wel nieuwe ophangingspunten maken, maar je moet toch heel wat laswerk doen... 8)

succes!!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Stefano

RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 15:23

Tja er is wat laswerk aan, maar in dat opzicht is het natuurlijk wel een goede leerwagen niet? (altijd positief blijven :D) ff wat foto's genomen, met de meeste rotte plekken (althans dat hoop ik)

Linkerdorpel ter hoogte van de B-stijl. Buitendorpel is al verwijderd, middendorpel is grotendeels weggerot/geslepen en de binnendorpel is op die plek (vrij) rot.
Afbeelding

Zelfde kant, maar dit maal ter hoogte van de A-stijl.
Afbeelding

Rechterzijde is hetzelfde verhaal, dit is een foto ter hoogte van de b-stijl. Tweede foto zelfde locatie, alleen meer van onderen genomen.
Afbeelding

Afbeelding

Voorkant rechterkant, waar veel plaatdelen bijeen komen, kan veel rotten en dat is ook hier het geval. Tevens kan je vorige reparaties zien aan de scherm.
Afbeelding

Zelfde plaats als de twee voorgaande foto's, maar dan foto genomen vanbinnen uit.
Afbeelding

Achterruitrand, over heel de lijn rot! Zal ni simpel zijn.
Afbeelding

Afbeelding

C-stijl, is langs beiden kanten zo.
Afbeelding

Vorige reparatie op rechtervoorwielkas, ik denk dat daar ooit een antenne heeft gestaan. Afbeelding

Andere kant, is wat werk aan de voorruitrand.
Afbeelding

Achterste wielkasrand aan de linkerzijde, waarschijnlijk net als rechterkant nieuwe rand inlassen. Samen met de achterruitrand het moeilijkste laswerk aan deze wagen in mijn ogen.
Afbeelding

Afbeelding

De kont heeft ook al veel reparties meegemaakt en is allesbehalve mooi vlak. Foto's zijn van bovenuit getrokken, je ziet respectievelijk rechterbumpersteun, reparaties in midden van het achterpaneel, linkerbumpersteun met de nodige plaatjes erover heen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorfront heeft ooit twee paaltjes geramd en staat dus niet helemaal recht meer op bepaalde plaatsen. Spijtig genoeg moeilijk te zien op de foto, maar goed te zien in realiteit (nudat de kilo's plamuur eraf liggen)
Afbeelding

Onderkant voorfront heeft ook al wat reparaties ondergaan. Tweede foto is bekeken vanaf wielkasrand.
Afbeelding

Afbeelding

En om van alle miserie te bekomen, nog een klein laswerkje namelijk hoekje van kofferdeksel. Verder laswerk is er nog op bepaalde delen zoals deuren, maar niet meer van die aard om er dramatisch over te doen, vergelijken met voorgaande rotte plekken natuurlijk. :D
Afbeelding

Dank bij voorbaat
Stef

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 16:49

plaatwerk... volgens mij is een hele hoop spul wat je nodig hebt niet meer te koop. Dus dat zou je uit een sloper moeten slijpen of zelf kloppen.

Het geheel bekijkende denk ik dat het zonde is van het geld....
Als je wilt leren plaatwerken neem een auto waar echt goedkoop plaatwerk voor te koop is, een fiat 500 of zo. Lukt het allemaal niet is het geen grote kapitaalvernietiging.

Ga dan pas aan de duurdere projecten beginnen zoals dit. Hoewel ik hem voorbij haalbaar acht... en zinvol. Het is nl geen echt zeldzaam model...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 17:33

.

vv helemaal meeens dit is wel heel erg verrot.

als je dit helemaal wil restaureren dan heb je ben ik bang dat je een hypotheek nodig.


hellaas.





:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 19:21

Succes met een beslissing. Bij het aanschouwen van zoveel roest en gaten zakt mij de moed in de broek. :cry: De foto`s zijn heel goed te gebruiken ter illustratie bij `aankoopadvies Bertone. `

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 19:23

ik denk dat de kosten erg hoog gaan oplopen. dat was toch ook niet te bedoeling ervan lijkt me. of je e.e.a nog perfect gaat krijgen ???, moeilijke klus.
156

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 19:28

Succes met een beslissing. Bij het aanschouwen van zoveel roest en gaten zakt mij de moed in de broek. :cry: De foto`s zijn heel goed te gebruiken ter illustratie bij `aankoopadvies Bertone. `
:blue_lol:
Het was eigenlijk niet humoristisch bedoeld. :shock: Ik kan me heel goed voorstellen wat je nu voelt. Ik heb ooit een Triumph gehad die er erg aan toe was en heb die met in 1e instantie frisse tegenzin van de ondergang gered. Uiteindelijk is dat gelukt.Maar dit slaat alles. #-o Ik weet niet of ik hier uberhaupt zin en tijd en geld voor zou hebben.

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 21:00

mijn advies is stoppen nu het nog niet te laat is

een hardere koets zien te vinden en dan deze gebruiken als donor

hier gaat ten eerste heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tijd, geld en moeite in zitten en je krijgt het nooit meer goed
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 21:07

Al het plaatwerk is nog wel te krijgen, maar de prijzen van nieuw plaatwerk worden erg hoog, dus moet je het zoeken bij particulieren die al enthousiast plaatwerk gekocht hebben en daarna toch gestopt zijn.

De vraag is alleen of je al dat geld er in wilt stoppen. Ik ken deze situatie, want zo ben ik ook bezig geweest voor de junior voor mijn zus. Nadat deze helemaal kaal was heb ik besloten om niet door te gaan. Ik heb een andere (deels gerestaureerde) kale koets gekocht en ben me daar nu vrolijk op uit aan het leven (http://www.1750gtv.com). Zelfs hier kom ik nog onaangename verrassingen tegen, hoewel bijna alles zichtbaar was. Als je één keer begonnen bent val je namelijk van het ene in het andere.

Ik heb destijds een heel simpel rekensommetje gemaakt: wat kost het aan materiaal om de bestaande body op te knappen en wat kost het me bij een 'nieuwe body' incl. materiaal.


Succes,

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
tdk146
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: vr feb 25, 2005 22:32
Locatie: Nederland

RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 21:27

wat een klus Stefano maar kom heren beetje respect voor deze man om zijn bella te restaureren een beetje motivatie is wel op zijn plaats. ik vind het knap om deze zware klus te beginnen. :thumbs:
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Stefano

RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 21:35

Alvast bedankt voor het advies. Misschien kan ik toch maar beter uitkijken naar een andere koets, al heb ik toch al soortgelijke restauraties goed zien eindigen. Ga jullie advies niet negeren hoor, maar gewoon er nog eens over nadenken.

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Restauratie 2000 gtv

wo apr 27, 2005 21:42

*** zucht *** is mijn eerste reactie...
anderzijds, ga aan het slijpen en maak daarna je balans op. Kan je nog beslissen. Kost je niks, alleen tijd ! ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Terug naar “Projecten”