Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

RE: Revisie 1.8 Turbo

wo jul 28, 2010 12:29

nice nice!

Maar mag ik eens weten hoe jij dat opgelost heb met je olieafscheider...die op je kleppendeksel aangesloten zit normaal.

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
elogiov6
Full Member
Full Member
Berichten: 393
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 14:08
Locatie: Amsterdam

RE: Revisie 1.8 Turbo

wo jul 28, 2010 14:32

Jeetje wat een serieus project..... blijf dit volgen...
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

zo nov 07, 2010 15:30

Ik heb een paar maanden niks kunnen doen aan de 75 ivm verhuizing.
Afgelopen zaterdag weer verder gegaan met de uitlaat.
76mm downpipe en pijp naar achteren zijn klaar.
Moet nu nog ff kijken hoe ik dat met de einddemper ga doen..
Ik denk dat ik eerst ga rijden met de 60mm csc demper. weinig ruimte om met 76mm over de as heen te gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Revisie 1.8 Turbo

zo nov 07, 2010 17:20

Mooie pijp... :)

Die 76mm downpipe is al een hele stap voorwaarts wat flow betreft, vooral het eerste deel van de uitlaat is hierbij belangrijk. De 60mm einddemper is wel een beerking natuurlijk maar hij zit op de goede plaats, een 60mm downpipe en 76mm uitlaat zou veel slechter zijn. :wink:

Een 76mm pijp over de achteras is wel mogelijk maar idd erg veel werk om netjes klappervrij te maken en op te hangen. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Revisie 1.8 Turbo

zo nov 07, 2010 19:44

ziet er erg netjes uit tot nu toe :thumbs:

respect voor het creeren van in en uitlaat 8)
leuk om te volgen , daar ik zelf ook rustig aan bezig ben met 1.8TB projectje :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

Gebruikersavatar
Chili
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 10:30

RE: Revisie 1.8 Turbo

ma nov 08, 2010 12:58

Leuk leuk!

Net het project gezien, ook ik zal het blijven volgen.

Succes
Eerste bolide:
Renault R4 '78

Vroeger:
145 TD '94
1300 Gt junior '68
156 jtd sw '03
75 2.0 TS '88

Nu:
156 jtd sw '03
33 1.5 I.E. '93

Toekomst:

Giulietta 116 2.0?

Vroeger:

Ducati Mostro 900 carbu
Ducati 1098

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Revisie 1.8 Turbo

do nov 18, 2010 14:21

netjes! voorpijp eigen bouw?
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

zo nov 21, 2010 18:01

vrijwel alles is eigenbouw..
bedankt voor de reacties, altijd leuk :D

Zaterdag probleem met de cardanas opgelost, downpipe geisoleerd en de uitlaat geplaatst.
Vandaag intercooler geplaatst en half aangesloten. Hitteschild voor luchtfilter.

Afbeelding
Afbeelding

nog te doen: olieafscheider, vacuum rembekrachtiger, boostcontroller, stationairklep, accu achterin plaatsen, aansluitingen inlaatsprutstuk(map sensor, boostcontroller, brandstof drukregelaar, turbodruk meter)
Dus nog 2 weken dan rijd ie weer!!!! :D 8)
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

MW75
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 10:49

RE: Revisie 1.8 Turbo

do nov 25, 2010 18:57

Ziet er prachtig uit!

PS Vergeet je niet je hitteschildje voor de hoofdremcilinder?

Succes, ben jaloers op zo'n mooi gevuld vooronder.

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

za dec 11, 2010 22:35

Hij rijdt super! Vandaag dumpvalve geplaatst. En ff rondje wezen touren.
Alles nog rustig aan.

Weet iemand welk draadje ik moet hebben om de toerenteller aan te sturen?

Gr. Stan
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Revisie 1.8 Turbo

za dec 11, 2010 23:55

Op de bobine aan de - kant. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

di dec 14, 2010 21:38

weet je ook welke het is bij de standaard ecu?

heb nu actieve bobine en kdfi ecu.
ik zoek nu alleen nog het draadje die naar de toerenteller loopt om hem met de kdfi aan te sturen.
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Revisie 1.8 Turbo

di dec 14, 2010 21:59

Dat is bij de standaard ecu volgens mij niet anders... :?

Er loopt een draad vanaf de bobine - kant naar de tellerklok toe. Ik kan me alleen niet goed meer heinneren of die draad met de motorkabelboom mee loopt en dus via een van de multistekkers van de motorkabelboom met de autokabelboom verbonden is of dat die draad rechtstreeks in de autokabelboom verdwijnt, ik meen het laatste. Mijn herinnering zegt ook dat het een wtte draad is, maar mijn herinnering is dus al wat jaartjes oud... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

di dec 14, 2010 22:10

oke ik zal eens kijken, kan het ook een groen/zwarte zijn?
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

di dec 14, 2010 22:13

Ik heb een Forge dumpvalve gemonteerd.

ik heb alleen nu nog een klein beetje compressor surge bij het overschakelen.
is dat echt zo schadelijk voor de turbo?
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Terug naar “Projecten”