Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Revisie 1.8 Turbo

di dec 14, 2010 22:15

Is dat niet de 12v vanaf het contact?

Het is een witte of zwarte draad uit mijn herinnering. Als je hem doormeet moet je volgens mij wat weerstand meten naar de massa.

Als je de klok loshaalt kun je hem doormeten. de toerenteller heeft drie boutjes met moertjes en draden aan de achterkant zitten, + / massa en signaal, Van daar kun je dan de draad volgen of nameten. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

1.8 Turbo

ma jan 24, 2011 22:20

Heb hem nu ingereden.
De motor ff beter afgesteld.
Nu 213pk en 305 nm, begint ergens op te lijken.
Ontstekingstijdstip nog niet optimaal, na 1 run spruitstuk en turbo rood.
Kwam er alleen achter dat ik een beetje motorolie door de koeling heb...
Ik denk dat het komt door de ringen in de cilinderbussen.
Dus kop moet er weer af, en de o-ringen bij de oliekanalen opvullen of vervangen voor dikkere.

Ook raakt de cardanas de auto nog in zijn 1 en 2 met optrekken.
Had de bak enzo al 5mm laten zakken.
Ik hoorde dat er ook een soort nok boven de vb zit die je naar beneden kan schroeven?!
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: 1.8 Turbo

ma jan 24, 2011 23:04

Heb hem nu ingereden.
De motor ff beter afgesteld.
Nu 213pk en 305 nm, begint ergens op te lijken. Lekker!!
Ontstekingstijdstip nog niet optimaal, na 1 run spruitstuk en turbo rood. Das normaal, heeft mijn standaard turbo ook.Moet je savonds in t donker eens kijken na een rit, om bang van te worden!! :shock:
Kwam er alleen achter dat ik een beetje motorolie door de koeling heb...
Ik denk dat het komt door de ringen in de cilinderbussen.
Dus kop moet er weer af, en de o-ringen bij de oliekanalen opvullen of vervangen voor dikkere.

Ook raakt de cardanas de auto nog in zijn 1 en 2 met optrekken.
Had de bak enzo al 5mm laten zakken.
Ik hoorde dat er ook een soort nok boven de vb zit die je naar beneden kan schroeven?! Klopt maar is je middenlager nog wel fris dan??
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Revisie 1.8 Turbo

ma jan 24, 2011 23:12

Het kunnen ook de o-ringen onder de cilinderbussen zijn... :(

Vermogen zit er al wel in. zo te horen. :)

Dat die turbo en spruitstuk rood worden is idd normaal. Bij mijn oude 75 Tb was de lak op de motorkap zelfs verkleurd door de hitte. :shock: Zolang de A/F ratio goed is en je niet te arm draait ( of veel te rijk) zit je goed.

De Tb en v6 hebben van die vulstukken tussen de triangel-bevestigings-balk en de carrosserie zitten om de donut meer ruimte te geven, heb jij die ook er tussen? Dat rubberen paddestoeltje is er om de maximale uitslag te begrenzen en hij hoort net een stukje boven het koppelingshuis te zitten zodat je hem met normaal rijden niet raakt. Misschien dat je hem een halve centimeter omhoog kunt schroeven en er dan vanaf bent. :P

filmpjes zijn trouwens welkom... :twisted:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Revisie 1.8 Turbo

ma jan 24, 2011 23:20

Plaatje van mijn turbotoet. 8)

Om een of andere manier maakt mn camphone paars van het vuurrode spruitstuk en turbo maar het geeft een indruk... 8)


Afbeelding

Kwartiertje stationair draaien laat de kleur verdwijnen overigens.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

di jan 25, 2011 07:13

dit is mijn kanaal van youtube: http://www.youtube.com/user/stan8484?feature=mhum#p/u

filmpje van de testbank komt nog.
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

zo feb 13, 2011 20:32

Zaterdag ff cilinderkop gedemonteerd en de o-ringen vervangen voor dikkere.
Tot nu toe geen lekkage meer.
Wel heb ik vandaag mijn bakrubbers kapot getrokken.

Zijn er ook betere bakrubbers op de markt?
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Revisie 1.8 Turbo

zo feb 13, 2011 22:15

Zelf maken en/of aanpassen... :)

In het topic van gtvracer over zijn 75 3.0 america met compressor staan een paar mooie steunen die hij zelf gemaakt heeft. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Revisie 1.8 Turbo

ma feb 14, 2011 01:32

Er hoort tpv de voorkant van de bak, of eigenlijk het koppelinghuis, een aanslag in de bodem geschroefd te zitten (stuk M8 draadeind met rubber paddestoel erop) die de voorkant van de bak naar beneden gedrukt houd. Voorkant wil namelijk omhoog komen bij optrekken. Ik stel die aanslag zo af dat die in rust al iets tegen de bak aanduwt. Tevens vul ik bij bakrubbers de loze ruimte tussen rubber en stalen plaatje waar rubber aan zit gevulcaniseerd op met hard gewapend pakking rubber dat ik erin lijm met polyurethaan kit.
Heb je V6 of TS bakrubbers gebruikt? Van V6 zijn zwaarder. En iets hoger. Heb op mijn TS racer V6 bakrubbbers waar ik de vulplaatjes onder vandaan heb geflext.
Waren dit oude of nieuwe bakrubbers die gesneuveld zijn? Hoeveel nm komt er uit jou turboblok?

Gr DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Revisie 1.8 Turbo

ma feb 14, 2011 01:39

Het kunnen ook de o-ringen onder de cilinderbussen zijn... :(

Vermogen zit er al wel in. zo te horen. :)

Dat die turbo en spruitstuk rood worden is idd normaal. Bij mijn oude 75 Tb was de lak op de motorkap zelfs verkleurd door de hitte. :shock: Zolang de A/F ratio goed is en je niet te arm draait ( of veel te rijk) zit je goed.

De Tb en v6 hebben van die vulstukken tussen de triangel-bevestigings-balk en de carrosserie zitten om de donut meer ruimte te geven, heb jij die ook er tussen? Dat rubberen paddestoeltje is er om de maximale uitslag te begrenzen en hij hoort net een stukje boven het koppelingshuis te zitten zodat je hem met normaal rijden niet raakt. Misschien dat je hem een halve centimeter omhoog kunt schroeven en er dan vanaf bent. :P

filmpjes zijn trouwens welkom... :twisted:
Ik ben er van overtuigd dat je die paddestoel beter zo kan afstellen dat die continue net aanligt tegen de bak. Heb nog geen bakrubbers hoeven vervangen. Ook niet toe ik nog met m'n aangepastte straat 75v6 reed met circa 290nm's die ook regelmatig goed werden gebruikt.

Gr DJ

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

di feb 15, 2011 21:37

ff over de 300Nm,

heb v6 rubbers besteld.
ik ga die paddestoel er denk ook tegen aan schroeven.

kijken hoelang het goed gaat :D
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Revisie 1.8 Turbo

wo feb 16, 2011 02:21

Zou zo maar kunnen dat V6 baksteunen origineel zijn voor een turbo. Veel onderdelen aandrijflijn zijn gelijk aan V6.

Gr DJ

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

wo feb 16, 2011 07:06

ja dat is idd zo, maar ik rijd met een TS bak.
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Revisie 1.8 Turbo

wo feb 16, 2011 20:41

Met welke koppeling/ achterste donut? Dat bepaalt de baksteunen en het wel of niet gebruiken van de opvulstukken tussen het dedion-balkje en de carrosserie. :wink: Als je een TS koppeling gebruikt met een kleine donut heb je geen opvulstukken nodig en de lage steunen. Als je de grote donut en koppeling van de Tb gebruikt heb je die wel odig om genoeg ruimte te maken voor de donut. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Revisie 1.8 Turbo

do mar 03, 2011 20:44

Ik heb TS koppeling, maar met grote donut.
Heb de " vork" van een tb overgezet op de as.
Die balk 5 mm laten zakken met ringen.

Ik heb van de nieuwe rubbers de ruimte eronder vol gekit.
Paddestoeltje tegen de bak gezet.
Tot nu toe alles nog heel :lol:

Heb hier ook nog een tb vbak liggen.
Is reviseren moeilijk zelf te doen?
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Terug naar “Projecten”