klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

di jul 12, 2005 22:11

Ik ben op vakantie en krijg na maanden de GTV waar ik naar heb geinformeerd en om allerlei redenen niet heb gekocht uiteindelijk aangeboden voor 700 Euro. Laswerk, kapotte dynamo en IEDEREEN raadt het me af. Ik moet haar voor vrijdag (laten) ophalen. De auto nog nooit gezien. Wat is wijsheid???

Iemand sturen met het geld???
of
Gewooon vergeten die GTV?

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

di jul 12, 2005 22:18

Ik hou wel van dat soort vraagstukken;

maar... wat is erop tegen om een keer te gaan kijken? Staatie naast 't huis van Sinterklaas in Spanje of zo? Als 't in Nederland is lukt 't al gauw in een avondje toch?

En.... wat zijn/waren de redenen waarom je 'm destijds niet gekocht hebt en hoe lang is dat geleden? Ongezien een GTV6 kopen is natuurlijk vragen om ellende, maar aan de andere kant... voor 700 euro is er ook niet veel verloren.

Als je serieus zin hebt in een project.. want dat zal het wel zijn.. tjah... 500 bieden, een kruisje slaan, nog 2 nachten wakker liggen en gaan?

Anders... over laten gaan. Maar ik zou iemand laten gaan kijken! Je hebt laswerk en laswerk, en projecten en projecten...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

di jul 12, 2005 22:23

Zelfs in onderdelen red je dat wel, als ie maar compleet is, nog een aardig interieur heeft...kleine rekensom:

Motor E200 (in welke staat dan ook)
Interieur E200 (afhankelijk v staat)
Onderstel, bak etc. tenminste E200
Dan de rest nog...

Alleen...een GTV6 kan heeel erg veel laswerk hebben...en plaatwerk is schaars...en technisch kan er ook een boel aan mankeren....dus als je niets speciaals met de auto hebt...er zijn er genoeg (althans, als ik zo om me heen kijk)...
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

di jul 12, 2005 22:47

Lastig... ben je echt niet in de gelegenheid te gaan kijken, zou ik het niet zo 1,2,3 doen. Behalve natuurlijk als je een GTV MOET en ZAL hebben voor wenagh. Maar mijn gezonde boerenverstand zegt dat je sowieso zelf moet gaan kijken.

Tenzij je natuurlijk stalling en alle tijd van de wereld hebt, dan vreet een auto ook geen brood en kun je altijd het zaakje nog in onderdelen verkopen zoals Marc al aangeeft.

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 08:37

:schrik: Ongezien kopen [-X nooit doen.
En 700 € is bijna voor nix betreffende de GTV6.
Ik denk dat een nieuw achterspatbord tegenwoordig al zeker de helft van het geld kost.

Als ie na maanden nog steeds te koop staat lijkt mij dat daar een gegronde reden voor is.

Staan laten :!:

Gebruikersavatar
adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 667
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 12:04

plaatwerk moet geen probleem zijn :-$
heb hier een en ander liggen :D
roept u maar.

een auto kopen zonder eerst goed te koekeloeren is wel erg trikkie
wat van de prijs af praten en in onderdelen verkopen kan altijd natuurlijk

martijn

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 12:25

Ik kan het toch niet laten... Vrijdagochtend ga ik kijken. Ik heb ondertussen begrepen dat ik in het ergste geval een paar euro kan verdienen als ik de auto sloop en in delen verkoop. Niet echt waar ik op zit te wachten of zin in heb. Dus.... Het uitgangspunt is het redden van een GTV6, want jonge jonge wat vind ik dat een mooie auto.

Wat zijn de aandachtspunten waarop ik moet letten? Uiteraard kriksteunen en binnenschermen. Welke onderdelen zijn ECHT schaars? Ik heb al gehoord koelfan...

Alle informatie welke jullie met me zouden willen delen is van harte welkom.

Bij voorbaat dank, Klaas

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 12:41

Buitenspiegels, plaatwerk, (goede)bumpers en koplampen zijn schaars.

Koelfan pak je gewoon die van een 75 TS. Even wat slijpwerk en paswerk en die fan trekt meer lucht dan de 2 fans in de GTV.

En zoals Marc al zei.......... Een GTV kan HEEEEEEEEEL veel laswerk nodig hebben en ik ben bang dat als ie 700 euro kost dat ie dat ook nodig heeft. Waar staat ie? Misschien kent iemand de auto.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

wendola

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 12:44

is het toevalig een rode met zender uitbouw set ??

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 13:06

is het toevalig een rode met zender uitbouw set ??
Zoja, dan wil ik bij deze al intekenen voor de Zender bumpers mocht je die willlen verkopen.....!! :wink:

Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 13:15

ha, ik heb geen idee wat betreft de kleur. Dit is waarop ik afga:

"Mijn gtv is van ´84 en heeft 184.000km gelopen, de carrosserie moet aardig wat aan gedaan worden,heeft tot 5 maanden geleden altijd binnen gestaan maar ik heb helaas geen plek meer, de dynamo is op dit moment ook stuk!
apk verlopen, kortom er zit best veel werk aan de auto.
Wel is het een echte originele gtv6 met de hele history aanwezig en originele losse onderdelen."

Hij staat in Ouderkerk aan de IJssel.......................

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 18:55

Ik zou het niet doen. De verkoper zegt zelf al dat er veel werk aan zit. En dan zal er zeker een hele boel werk aan zitten. Het is in ieder geval gezonder om voor je project een betere carrosserie te vinden. Want dat wordt aal laswerk en plaatdelen natuurlijk ontzettend duur.

Ik zou in ieder geval gaan kijken voor een ander.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

RG

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 19:01

Keb een tijdje geleden een zwarte GTV6 op marktplaats zien staan uit Ouderkerk ad Ijssel, dat zou wel 's dezelfde kunnen zijn :-k
Was ook een vergelijkbaar verhaal, zag er op de foto best mooi uit, maar zal er onderhuids ongetwijfeld iets minder fraai uit hebben gezien....

Blijf vooral kritisch:
Een verrotte GTV6 opknappen is geen kinderachtige klus.
Keb de afgelopen tijd ook redelijk wat GTV6-en bekeken en d'r zaten exemplaren bij die absoluut geen 700 euri waard waren [-X

Ben benieuwd wat het wordt vrijdag, kijken kan nooit kwaad!

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 20:13

gewoon ophalen, en als hij heel slecht is, helemaal uit elkaar halen en de koets naar Polen sturen
komt die een week of 6 later weer helemaal als nieuw terug
kost je dan 2500 euro, en ze kunnen ze ondertussen dromen :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: GTV6 voor weinig - MEGA DILEMMA

wo jul 13, 2005 22:05

Als de deal doorgaat dan gaat het pimpen van de 33 niet meer door zeker? :wink: :D

700 euro is nog altijd 1550 gulden. Best veel geld voor een verrotte GTV 6. Tel maar es op wat er dan nog allemaal bij komt. Vaak is het beter om een goede van een liefhebber over te nemen. Dat is uiteindelijk goedkoper. Voor onderdelen kan het altijd natuurlijk. Als er dan nog wat bruikbaars aanzit. Ongezien 1500 gulden uitgeven? :?

Terug naar “Projecten”