Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 976
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

do jul 19, 2012 22:25

heb nog niets in of uit laten veren Bert, nou ik kan je vertellen dat ik intrax gebeld heb voor een setje kortere achterdempersdd, ogeveer 345 euro/stuk, je hoort mij niet zeggen dat het te duur is, maar voor een sudje die slechts een paar duizend euro waaard is net iets te veel vindt ik
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
159 1.9JTDm SW ‘10.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

do jul 19, 2012 23:01

heb nog niets in of uit laten veren Bert, nou ik kan je vertellen dat ik intrax gebeld heb voor een setje kortere achterdempersdd, ogeveer 345 euro/stuk, je hoort mij niet zeggen dat het te duur is, maar voor een sudje die slechts een paar duizend euro waaard is net iets te veel vindt ik
De voordempers zijn volgens mij iets van 3000. Haute couture is altijd duurder dan iets van het rek maar er zullen maar weinigen zijn die zo´n bedrag voor een Sud kunnen rechtvaardigen. Ik heb een set als nieuwe gele koni´s en die zijn eigenlijk prima maar wil stiekem toch iets mooiers, bijvoorbeeld voor een Golf word van alles gemaakt en omdat het om grote oplages gaat krijg je waar voor het geld. Om dan bijvoorbeeld nieuwe hoogwaardige Golf voorpoten te kopen, daar de Golf troep afsllijpen en de Sud hardware aan lassen...maar dan moet je de demper zelf leeg kunnen maken voor het lassen en dan weer kunnen opbouwen...inzet patronen is toch net niet optimaal omdat je dan een kleinere diameter hebt voor de demper zelf en een onnodige dubbele wand, extra gewicht en slechtere koeling.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 976
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 13:11

We gaan eerst maar ff het leuke vermelden :) .

Aangepaste dempers in straalkast,
Afbeelding

Geprimerd en geel gespoten.
Afbeelding
Afbeelding

En zo ziet het er dan gemonteerd uit.
Afbeelding

Allemaal prachtig zou je denken, nou schijn bedriegt, dacht alles direct goed aan te pakken zodat ik in één keer met dit geneuzel klaar zou zijn. Het ziet er eigenlijk niet uit, ik heb weer een eens een verlagingsverenset gekocht :cry:

Liet de brug zakken en aan achterzijde leek er geen eind aan te komen, kortom achterzijde is voor het mooie iets te laag, al heeft het ook wel weer zijn charmes. Voorzijde vindt ik eigenlijk nog iets te hoog, had dit eigenlijk wel een centimetertje of 1,5 lager gezien :evil:
Afbeelding
Afbeelding

Zal zodadelijk nog wat nieuwe foto's maken, deze laten niet echt duidelijk zien dat wagen behoorlijk achteroverstaat, ik heb er mee gereden en het was stukken beter dan met de standaard half overleden dempers, en Bert achter komt tie lekker terug uit zijn veren hoor!!

Ben er eigenlijk een beetje klaar mee met deze $%^$%^&%zooi. Ga mijn garage opruimen, nog wat foto's plaatsen en lekker met onderstaande wagen verder, nog een klein beetje plaatwerken.
Afbeelding
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
159 1.9JTDm SW ‘10.

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 976
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 13:42

Heb direct maar ff foto's gemaakt, kan tie in garage om er de 30e pas weer uit te komen voor een apk, zal wel koplampen afstellen worden denk ik :x
Nog een totaalplaatje.
Afbeelding

Achterwielkast.
Afbeelding

Voorzijde.
Afbeelding

Heb voor de grap nog ff een rolmaat zijn werk laten doen, en gemeten vanuit onderzijde spatschermverbreder tot aan grond, zit een verschil in van 4 @#$$%centimeters tussen voor en achter, typisch gevalletje van jammer, ik ga er eens over nadenken.
Enneh ik ga niet voorzijde verder verlagen en achter ook iets ophogen, ben er een beetje klaar mee, of achter iets omhoog, of voor verder omlaag. Mijn eerste gedachte zegt voor verder omlaag, maargoed spui jullie meningen maar!!!
Gegroet.
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
159 1.9JTDm SW ‘10.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 14:04

Zoals t opschrift luidt achterop een ouwe matgrijze schroefset jetta met imperiaal die hier dagelijks door t dorp rolt; ' The lower it gets; the better it looks...' :twisted:

Zakken met dat ding dus! :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Centvin
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo feb 24, 2010 23:13
Locatie: Vroomshoop
Contacteer: Website

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 16:36

sud + laag = Ganz geil :lol:

Zakken dus :!:
Nu:
* Alfa Romeo 156 1.8 16v 2001
* Fiat Tipo 1.4 '95

Gehad (italiaans):
* Alfa Romeo 75 1.8 Carbs. 1986
* Alfa Romeo 33 1.7 I.E 1990 -> R.I.P :cry:
* Alfa Romeo 145 1.6 boxer 1997

__________________________________

Gebruikersavatar
marco-75
Full Member
Full Member
Berichten: 418
Lid geworden op: do okt 25, 2007 15:21
Locatie: Stiens

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 16:44

Als er geen problemen zijn met aanlopen achter dan zeg ik VOOR ZAKKEN 8) :D
Saluti Marco Koster

BMW E91


Alfa's gehad,

Alfa GTV6
Alfa Spider
Alfa 75 3.0 V6 2x
Alfa 164 2.0
Alfa 155 2x 1.8 WB
Alfa 155 2.5 TD WB
Alfa 155 2.5 V6 WB
Alfa 156 1.8 SW
Alfa 166 2.0

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 17:37

Tja Chirurg je hebt er nu niets meer aan maar door schade en schande wijs geworden had ik de veren toch eerst effe proefgemonteerd om de rijhoogte te beoordelen. Dit ziet er net zo uit als de verenset die ik als jochie van 20 bij een automaterialen zaak gekocht had (merkloos). Uiteindelijk heb ik de achterveren toen terug gebracht.
Laag, lager, laagst was vroeger mijn motto maar ik denk toch dat het netter en serieuzer uit ziet als ie wat hoger ligt zeker met deze relatief bescheiden velgen.
In dit geval zou ik voor voor veerpoten van een sprint zoeken, die zijn iets van 10 of 12 mm korter en in combinatie met de Sud veerschotels zou het dan precies goed zijn. Die dempers krijg je er wel in, moeten dan weer onderaan ingekort worden. Als je ´m voor net zo laag wil als nu achter door middel van kortere veren op de Sud poten ligt ie echt op de aanslagrubbers.
Achter zou ik ingekorte standaard veren gebruiken. Mij lijken de veren die je nu hebt erg week gezien het grote aantal windingen en niet erg grote draaddikte vandaar dat ie zover doorzakt.

p.s. roestige wielbouten had ik niet bij jou verwacht!
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 976
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

Re: RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 18:10

Tja Chirurg je hebt er nu niets meer aan maar door schade en schande wijs geworden had ik de veren toch eerst effe proefgemonteerd om de rijhoogte te beoordelen.

p.s. roestige wielbouten had ik niet bij jou verwacht!
Je bent grappig Bert, ik koop een verlagingsset voor een sud, dan verwacht je niet dat tie er zo peppie en kokkie bij komt te staan als nu, ok misschien niet helemaal perfect is mogelijk, maar hier wordt ik ziek van, ziet er niet uit :? lijkt ook of dat tie aan voorkant practisch niets gezakt is tov voor verlaging, ja ff voormonteren, had een optie geweest inderdaad. Kan wel aardig sleutelen, maar het is niet echt iets wat ik graag doe tegenwoordig, wordt te oud denk ik. :wink:

:shock: Wat die bouten betreft is mij ook een doorn in het oog, zal ze speciaal voor jou(en ook een beetje voor mijzelf) eens een professionele opknapbeurt (laten) geven. :wink:
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
159 1.9JTDm SW ‘10.

sjaaksud
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: za nov 03, 2007 10:57
Locatie: lutjebroek

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 19:13

Hoi,die van mij stond ook zo,met verlagings veren,nieuwe schokbrekers achter gedaan,staat nu net anders om,de orginele veren weer achter,nu wil ik nieuwe schokbrekers voor en kijken,hoe hij dan staat,als hij dan te hoog staat een winding er af slijpen,dan zien we wel weer?????????gr Sjaak.
Eerst komt alfa en dan een hele tijd niets.....

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 19:19

Ja ik kocht toen ook een nieuwe set verlagingsveren en dan verwacht je dat het goed is. Maar ook de voor veren pastten niet want de schotel kwam verkeerd om te zitten en een paar keer terug geweest ermee en de remedie was een kwart winding afslijpen van 1 veer, op aanraden van de leverancier dus. En de achterveren kon ik terugbrengen en kreeg ik geld voor terug. Ik was toen een groentje op gebied van auto sleutelen maar sindsdien bijgeleerd. En aftermarket setjes veren vertrouw ik sindsdien niet meer en altijd eigen veren uitgezocht en op maat gemaakt. De 1975 Sud die ik onlangs heb gekocht wil ik ook iets lager maar niet dat het erg opvalt en als ik wist dat een set aangeboden werd met voorveren van ongeveer gelijke stijfheid en achterveren die 50% stugger zijn, en met plaats voor wijs en middelvinger horizontaal tussen band en rand, dan kocht ik zo´n set wel. Maar voor mij komt het heel precies, soms had ik de auto op de veren staan en dan was ie voor of achter 10 mm te hoog of te laag, en dat stoorde mij dan en na verhelpen vond ik dan altijd dat het dan wel perfect was en eerst niet, terwijl iemand anders het misschien niet zou zien.
Ik heb nu schroefbussen rondom op de blauwe Sud en als ik voor of achter 5 mm lager of hoger zet, vind ik de auto er na er heel anders uit zien...
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 19:21

Maar als jij de veren gebruikt gekocht hebt, van iemand die ze op een Sud had, verwacht je dat het goed is, iemand zal er niet zo mee gereden hebben neem ik aan.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 19:48

Ik zeg ook voor iets zakken
En veerpoten van een sprint liggen hier nog wel :wink:

Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

sjaaksud
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: za nov 03, 2007 10:57
Locatie: lutjebroek

RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

za jul 21, 2012 22:14

Mannen,ik denk een dure zet kopen,die je omhoog en omlaag kan zetten voor het goeie resultaatl,heb ik wel gezien ,stond zo als het moest,kost een paar centen ,maar het resultaat mag er zijn.gr Sjaak.
Eerst komt alfa en dan een hele tijd niets.....

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 976
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

Re: RE: Alfachirurg's,Sud TiQv 1.7 ie, dichter bij de grond!

zo jul 22, 2012 00:15

Ik zeg ook voor iets zakken
En veerpoten van een sprint liggen hier nog wel :wink:

Grt rogeralfa :driving:
Ik ga je een pb sturen Roger.
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
159 1.9JTDm SW ‘10.

Terug naar “Projecten”