Heb jarenlang uitgekeken naar een 75 3,0 V6 die de moeite waard was om te restaureren en heb er deze week ééntje gevonden in Charleroi.
Een Belgische 75 3,0 V6 van 1987 (chassisnummer 1508) die welgeteld 4 jaar gereden heeft en daarna in een droge schuur gestockeerd werd. Hij heeft dus 18 jaar NIET gereden! De wagen heeft in de vier jaar tijd dat hij wèl gereden heeft 77.000 km afgelegd en heeft geen spatje, maar dan ook geen spatje roest! Dat gaf bij mij de doorslag om hem aan te schaffen. Nooit aan geprutst, gelast en zover ik hem geïnspecteerd heb geen ongevalschade. Minimum aan gebruikssporen. Motor zit vast, heb er twee extra 3,0 V6 motors van een 164 bij gekregen en een massa onderdelen om hem weer in topconditie te krijgen. En dat is wat ik dus ga (proberen) te doen. Ga hier trachten het hele project uit de doeken te doen. Wagen verdient absoluut een tweede leven.
Plannen : motor aan de praat krijgen, onderstel vernieuwen, remmerij, uitlaat, interieur (recaro?), velgen enz....
Hier al enkele fotootjes, heb spijtig genoeg geen foto's van het moment dat hij uit de schuur gehaald werd, lag naar het schijnt 10 cm stof op ....