Jurian's 155
Geplaatst: za sep 05, 2009 01:33
Eindelijk staat ze dan voor de deur; mijn nieuwe Alfa. Na een maandje Alfaloos door het leven te zijn gegaan, heb ik d'r woensdag eindelijk mogen ophalen. Ik had de Alfa vorige week woensdag al gekocht met de intentie d'r mee te kunnen nemen naar het SSAR. Helaas dacht het RDW er anders over. De kentekenpapieren waren namelijk niet in orde en waren opnieuw aangevraagd (overigens wel een leuk SSAR gehad
).
Goed de auto: het betreft dus de oude zwarte 155 1.8 8v wb van Frankalfa (waar trouwens ook mijn oude 75 heen is gegaan) die daarna over is gekocht door de broer van GTVCO. De auto stond bij ons in de buurt, dus onder begeleiding van Sander op een zonnige woensdagmiddag wezen kijken. Om er zeker van te zijn dat deze Alfa wat beter zou zijn dan de impulsaankopen die ik eerder heb gehad even een goed stuk mee gereden, even op de brug gezet en even navraag gedaan bij Frank. Maar goed genoeg gelult.... de foto's!!




Zoals ik al zei moet er wat aan gedaan worden:
- Electrische raam bestuurder doet het niet ("klikt"wel dus op zoek naar een nieuw motortje)
- Kachelweerstandje vervangen
- Thermostaat vervangen
- Electrisch dakraam flipt als je de auto uitzet (zit een automatische functie op dat het raam dicht gaat bij uitzetten van auto alleen nu blijft hij open en dicht gaan)
- Op den duur een andere hoedenplank
- Stekkertjes van de koplamp vervangen
- Vóór verlagen
Verder blijft er een lampje branden op het dashboard waar ik niet uitkom. Het is een lampje met een injectie/verstuiver tekentje, alleen in het boekje is niet te vinden wat dit betekend. Iemand hier een idee? Ik heb al de bougies vervangen (die waren hard aan vervanging toe).
Zoals ik al eerder zei rijd t echt super. T heeft niet helemaal die typische charme van bijvoorbeeld een 75 of 33 qua rijden, maar het is echt een heerlijk rij-ijzer. Natuurlijk is er ook al hard gesleuteld aan de Alfa. De auto heeft een klein beurtje gehad (morgen hopelijk even de olie vervangen) en verder heb ik het deksel van de bougies rood gespoten (gewoon omdat het kan
). Tevens heb ik de radio weer goed aangesloten en een paar goede boxen weer voorin gedaan van Eartquake en binnenkort gaat de subwoofer er ook weer in, want muziek blijft belangrijk. Verder heb al op het 155 forum gezien dat er veel leuke modificaties zijn voor een 155, daar ga ik me dus binnenkort in verdiepen. En tot die tijd... heerlijk rondrijden, hopen op veel veilige en betrouwbare km's en snel vergeten wat er met de 75 is gebeurt.
O ja tips en mensen die nog wat benodigde onderdelen hebben liggen, reacties zijn altijd welkom
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De stand van zaken anno juni 2010:


Welke modificaties zijn toegevoegd:
- Verlaagd;
- Derde remlicht in reflectorbalk;
- Madeno gechipt;
- Soundpipe;
- DTM einddemper van sebring;
- Stukje ICE;
- Gele mistlampen e.a. gele verlichting aan de voorzijde (dimlicht en grootlicht)
- enz enz enz

Goed de auto: het betreft dus de oude zwarte 155 1.8 8v wb van Frankalfa (waar trouwens ook mijn oude 75 heen is gegaan) die daarna over is gekocht door de broer van GTVCO. De auto stond bij ons in de buurt, dus onder begeleiding van Sander op een zonnige woensdagmiddag wezen kijken. Om er zeker van te zijn dat deze Alfa wat beter zou zijn dan de impulsaankopen die ik eerder heb gehad even een goed stuk mee gereden, even op de brug gezet en even navraag gedaan bij Frank. Maar goed genoeg gelult.... de foto's!!




Zoals ik al zei moet er wat aan gedaan worden:
- Electrische raam bestuurder doet het niet ("klikt"wel dus op zoek naar een nieuw motortje)
- Kachelweerstandje vervangen
- Thermostaat vervangen
- Electrisch dakraam flipt als je de auto uitzet (zit een automatische functie op dat het raam dicht gaat bij uitzetten van auto alleen nu blijft hij open en dicht gaan)
- Op den duur een andere hoedenplank
- Stekkertjes van de koplamp vervangen
- Vóór verlagen
Verder blijft er een lampje branden op het dashboard waar ik niet uitkom. Het is een lampje met een injectie/verstuiver tekentje, alleen in het boekje is niet te vinden wat dit betekend. Iemand hier een idee? Ik heb al de bougies vervangen (die waren hard aan vervanging toe).
Zoals ik al eerder zei rijd t echt super. T heeft niet helemaal die typische charme van bijvoorbeeld een 75 of 33 qua rijden, maar het is echt een heerlijk rij-ijzer. Natuurlijk is er ook al hard gesleuteld aan de Alfa. De auto heeft een klein beurtje gehad (morgen hopelijk even de olie vervangen) en verder heb ik het deksel van de bougies rood gespoten (gewoon omdat het kan

O ja tips en mensen die nog wat benodigde onderdelen hebben liggen, reacties zijn altijd welkom

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De stand van zaken anno juni 2010:


Welke modificaties zijn toegevoegd:
- Verlaagd;
- Derde remlicht in reflectorbalk;
- Madeno gechipt;
- Soundpipe;
- DTM einddemper van sebring;
- Stukje ICE;
- Gele mistlampen e.a. gele verlichting aan de voorzijde (dimlicht en grootlicht)
- enz enz enz