"Wings off" 88" Sprint
Geplaatst: vr jul 24, 2009 21:49
Sinds vier jaar ben ik de trotse (tweede) eigenaar van een Sprint 1.7QV bj 88 met nu 60.000km gelopen.
Eind vorig jaar kreeg de eigenlijk roestvrije sprint een pukkeltje op de bovenkant van het rechter spatbord..
Ik begon mij ernstig zorgen te maken over wat er onder het verder prachtige rode jasje gaande was..
Kortom de geschroefde voorspatborden moesten ervan af voor een inspectie!
Vorige week eindelijk de sprint bij haar spatborden gepakt...
De shocking ontdekking na het verwijderen van de binnenspatborden en de spatborden zelf:


GEEN antiroestbehandeling af fabriek alleen transportprimer te zien (hoezo 6 jaar carrosseriegarantie?!)
Gelukkig bij deze auto alleen vliegroest (en dat eene plekje op het rechter spatbord).

Eerst maar met Fertan (roestomzetter) behandeld voor de zekerheid.


Daarna het geheel maar gesealed met 3M en de holle ruimtes gevuld met WAX.
Het plekje op het spatbord is ook professioneel gerepareerd en wordt nog gespoten.
Nu de dorpels en de achterspatborden ook nog inspecteren en sealen en dan kan ik weer rustig slapen (nadat de rest van de body ook nog nagelopen is).
Wordt vervolgd..
Thom
Eind vorig jaar kreeg de eigenlijk roestvrije sprint een pukkeltje op de bovenkant van het rechter spatbord..
Ik begon mij ernstig zorgen te maken over wat er onder het verder prachtige rode jasje gaande was..
Kortom de geschroefde voorspatborden moesten ervan af voor een inspectie!
Vorige week eindelijk de sprint bij haar spatborden gepakt...
De shocking ontdekking na het verwijderen van de binnenspatborden en de spatborden zelf:


GEEN antiroestbehandeling af fabriek alleen transportprimer te zien (hoezo 6 jaar carrosseriegarantie?!)
Gelukkig bij deze auto alleen vliegroest (en dat eene plekje op het rechter spatbord).

Eerst maar met Fertan (roestomzetter) behandeld voor de zekerheid.


Daarna het geheel maar gesealed met 3M en de holle ruimtes gevuld met WAX.
Het plekje op het spatbord is ook professioneel gerepareerd en wordt nog gespoten.
Nu de dorpels en de achterspatborden ook nog inspecteren en sealen en dan kan ik weer rustig slapen (nadat de rest van de body ook nog nagelopen is).
Wordt vervolgd..
Thom