Pagina 65 van 72

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: zo dec 04, 2016 11:42
door gtv-racer
Binnenkort nog meer udates. Er is weer veel veranderd.

Zo heb ik mn inlaatspruitstuk geïsoleerd tegen t warm worden bij lang stationair lopen. Ik zag dat ie 15 graden heter achter was dan voor met de warmtebeeld camera vh werk :mrgreen:
Ook raak ik de warmte slecht kwijt daarna omdat de er veel warmte zit in de dikke alu plaat van t spruitstuk. Dat moet nu een stuk beter zijn. Hij is nu gewikkeld in de Armaflex.

Ook nog een radiator afzuigkap gemaakt voor de ventilator om een extra groot oppervlak af te zuigen.

Ducting gemaakt voor de intercooler radiator.

Helaas kan ik dit alles nog niet testen. Tijdelijk geschorst in de winter....

Velgen verbreden: 8)

Afbeelding

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: ma dec 05, 2016 16:28
door gtv-racer
Radiator kap:

Afbeelding

Ingepakt spruitstuk in de armaflex (oliebestendigd):

Afbeelding

Ingepakte bezinerail:

Afbeelding

Ducting voor de intercooler radiator:

Afbeelding

Lijkt een stuk lager te zitten dan de bumper maar dat is vertekend beeld.

Hoop met al deze mods de timing nog wat scherper te kunnen zetten.
Als we in nederland op E10 benzine overgaan, gaan we ook weer wat octaanpunten omhoog.

De vraag is alleen wat moet je er allemaal voor wijzigen...?
Kunnnen de injectoren er tegen. (Zitten al viton o-ringen op.)
Alle benzine slang is ook minder als 7 jaar oud dus die is volgens mij al goed...?

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: di dec 06, 2016 16:39
door alfaqv75
Viton (de Knor onder het rubber) wat eigenlijk FKM is (of = FPM) gebruik je voornamelijk voor de temperatuursbestendigheid in deze situatie, want een NBR zou ook geschikt zijn tegen E10. Ik geloof niet helemaal in het verhaal dat je afdichtingen niet tegen E10 kunnen, want in afdichtingswereld gebruik je amper/niet natuurrubber of butylrubber. (kijk wel uit met je motorsteunen en brandstof, want die zijn bijvoorbeeld wel van NR). BR wordt wel gebruikt met radiatorslangen, dus gebruik de juiste slang op de juiste positie :wink:
Maar denk ook aan andere materialen zoals aluminium, soldeer verbindingen en veel kunststoffen (plastics) kunnen niet of slecht tegen ethanol.

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: di dec 06, 2016 20:27
door Caph10
+ dat ethanol ook meer water aantrekt wat bij lang stilstaande voertuigen corrosieproblemen geeft.

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: wo dec 07, 2016 09:47
door alfaqv75
+ dat ethanol ook meer water aantrekt wat bij lang stilstaande voertuigen corrosieproblemen geeft.
idd, en de verbrandingstemperatuur van ethanol is hoger (alleen geen idee hoeveel hoger) waarbij dus de temepartuur ook een puntje van aandacht kan zijn...

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: wo dec 07, 2016 11:54
door Robkg
+ dat ethanol ook meer water aantrekt wat bij lang stilstaande voertuigen corrosieproblemen geeft.
idd, en de verbrandingstemperatuur van ethanol is hoger (alleen geen idee hoeveel hoger) waarbij dus de temepartuur ook een puntje van aandacht kan zijn...
Hoger dan LPG?

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: wo dec 07, 2016 14:39
door kareltjeknetter
Juist niet, ethanol verbrand sneller maar heeft een lagere calorische waarde, dat is waarom speedwaymotoren nauwelijks koelvinnen hebben, ze worden bijna niet heet

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: wo dec 07, 2016 16:16
door alfaqv75
volgens wiki niet https://nl.wikipedia.org/wiki/Verbrandingswarmte (onderste tabel)
(maar ik weet niet hoe veel dit zal zijn, omdat het "slechts" 10% ethanol is)

of zie ik wat over het hoofd?
(sorry, we gaan wel heel erg off-topic)

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: wo dec 07, 2016 22:51
door gtv-racer
Denk iig dat dat water aantrekken wel mee valt . Schijnt nogal een probleem te zijn met e85 brandstof. Maar daar zit dan ook wel veel meer ethanol in als e10.

Zie net dat viton minder resistent is tegen ethanol is als buthyl rubber. Altijd gedacht dat t een superieure variant was... maar goed , de injector seals zijn zo gewisseld.

Ethaan en ethanol zijn 2 verschillende dingen. De tabel in wiki geeft alleen ethaan weer...

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: do dec 08, 2016 14:04
door alfaqv75
Denk iig dat dat water aantrekken wel mee valt . Schijnt nogal een probleem te zijn met e85 brandstof. Maar daar zit dan ook wel veel meer ethanol in als e10.

Zie net dat viton minder resistent is tegen ethanol is als buthyl rubber. Altijd gedacht dat t een superieure variant was... maar goed , de injector seals zijn zo gewisseld.

Ethaan en ethanol zijn 2 verschillende dingen. De tabel in wiki geeft alleen ethaan weer...
ho pas op, geen butyl-rubber nemen voor benzine! Neem dan NBR.
En nee, Viton is niet superieur. Viton is FKM, wil je echt een superieur rubber dan heb je ook nog FFKM (Kalrez, Isolast, Parafluor, Chemraz, etc etc) maar deze perfluor elastomer heb je ook weer in allerlei varianten. Het fluor zorgt voor de chemische bestendigheid.

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: vr dec 09, 2016 12:47
door gtv-racer
Oke. Als t zo ver is gaan we voor NBR.

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: vr dec 09, 2016 22:59
door gtv-racer
Afbeelding

8)

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: vr dec 09, 2016 23:17
door Het-Licht
:thumbs:

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: za dec 10, 2016 09:55
door Hylke
Nooit echt fan geweest van de "pepperpots", maar met zo'n diep velgbed wordt het een erg mooi wiel :thumbs:

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: za dec 10, 2016 11:26
door giuliettaevo
Dat heb je rap gedaan :thumbs:

Ziet er netjes uit.

Ga je ze ook nog iets van testen of zo op sterkte? Kan me voorstellen dat jullie daar wel een of andere geniale opstelling voor kunnen maken.. :lol:

En anders kunnen we altijd nog een adapter maken om ze op de driftauto te schroeven. :twisted: praktijktesten is het leukste om te doen tenslotte. 8)