Pagina 1 van 72

75 america 355pk 465Nm

Geplaatst: zo mei 03, 2009 21:56
door gtv-racer
Heb de 75 van Charles gekocht en ga hier eens lekker mee aan de gang
Wil hem eerst wat ontroesten en daarna een KdFi inbouwen om vervolgens nog een compressor te monteren. Compressor moteren heb ik al eens gedaan op mijn gtv. Loopt als een gek voor een 2.0ts. Bij een 3.0 kun je natuurlijk een leuk vermogen boeken 8) .

Het gaat dus om deze:

Afbeelding

Vandaag de alarminstallatie verwijderd. Jezus wat een berg kabels heb ik uit de 75 gehaald. Nu word het onder de motorkap ineens een stuk duidelijker. Ook allemaal van die draden die nergens toe gingen...

Nu heb ik alleen een probleem met de remmerij. De ene keer remt ie heel netjes bovenin het pedaal, soms remt ie pas als hij haast op de bodem is. Waar zou dat aan kunnen liggen?

RE: 75 america

Geplaatst: ma mei 04, 2009 20:31
door gtv-racer
Vandaag het hele inlaattraject schoon gemaakt en de brandstoftoevoer van nieuw rubber voorzien. Alles was lek en poreus... Gek dat ie nog zo goed liep.

voor de operatie:

Afbeelding


staat nu:

Afbeelding

Even wachten tot alles binnen is en dan weer alles terug schroeven.
Nu nog mijn koeling doorspoelen want die ziet eruit als een riool en dan overdrijf ik niet :shock:

Weet iemand waar deze stekkertjes voor zijn?
Afbeelding

niemand die iets weet van mijn remmen probleem?

RE: 75 america

Geplaatst: ma mei 04, 2009 20:39
door gtv-racer
waarom is die laatste foto zoals ik hem wil hebben trouwens. geschoten met dezelfde resolutie?

Re: RE: 75 america

Geplaatst: ma mei 04, 2009 21:08
door yuri 75 V6
Zo...

Afbeelding


staat nu:

Afbeelding

RE: 75 america

Geplaatst: ma mei 04, 2009 21:37
door alfaqv75
remmen: maak eens die zooi schoon wat op je inlaat zit (ook die klep voor de slang goed inspuiten met WD40)

verder ben ik heel benieuwd of het jou wel gaat lukken (eerdere actie van Rini met compressor was niet goed verlopen)

RE: 75 america

Geplaatst: ma mei 04, 2009 21:45
door gtv-racer
wil mezelf natuurlijk niet de hemel in prijzen maar dit is niet mijn eerste compressor project! Maar goed,ben eigenlijk het meeste bang voor de megasquirt, als die eenmaal loopt komt de rest vanzelf. daar ben ik heel zeker van. Het grote voordeel is dat ik ergens werk waar ik echt alles zelf kan maken. Anders was het op mijn gtv ook nooit gelukt.

Re: RE: 75 america

Geplaatst: ma mei 04, 2009 21:47
door gtv-racer
remmen: maak eens die zooi schoon wat op je inlaat zit (ook die klep voor de slang goed inspuiten met WD40)

verder ben ik heel benieuwd of het jou wel gaat lukken (eerdere actie van Rini met compressor was niet goed verlopen)
Al geregeld maar bedankt voor de tip.

RE: 75 america

Geplaatst: ma mei 04, 2009 23:59
door giuliettaevo
wat voor een compressor wil je gaan gebruiken? Zelf zou ik voor een m62/64 gaan, m45 is echt te klein voor een 3.0. Met een fatsoenlijke mapping, zo rond de 0,6 bar laaddruk en een goede intercooler zou je toch al een heel eind richting de 300 pk 8) moeten kunnen gaan.... gaat de bak en koppeling niet leuk vinden. :(

Greg Gordon zijn kitjes al gezien neem ik aan? :)

RE: 75 america

Geplaatst: di mei 05, 2009 09:35
door gtv-racer
zeker geen m45 idd. Die ligt nu op mijn ts en heeft kan dat maar net aan. Ik moet nog even gaan door rekenen wat ik nu precies wil. Ook aan de transaxle moeten nog aanpassingen gedan worden.Weet iemand bij wat voor een vermogen het allemaal te veel word voor de transaxle en de koppeling?

hier mijn Gtv-tje 2.0 Ts:

http://www.youtube.com/watch?v=y3m59wNpggw

RE: 75 america

Geplaatst: wo mei 06, 2009 23:38
door Michel75
Vet!

Volg het op de voet, bij mij jeukt het ook alweer om te knutselen aan de 75...
V6 compressore... leuk!

RE: 75 america

Geplaatst: wo mei 06, 2009 23:58
door giuliettaevo
300 pk kun je wel als grens aanhouden ongeveer voor een standaard bak. koppeling durf ik niet te zeggen.

Kijk ook een op http://alfagtv6.com/phpBB3/ daar staat ook een hoop info, oa een paar voorbeelden van Greg Gordon zijn v6 compressors. 8)

Ben er zelf ook mee bezig geweest om een compressor op de v6 te maken, ben er uiteindelijk mee gestopt om met een turbo verer te gaan, ligt mij meer. Had eerst een M90 gekocht maar deze bleek wel erg groot te zijn, daarna een M64 van een mercedes, dat was een mooie compacte compressor.

RE: 75 america

Geplaatst: do mei 07, 2009 10:11
door Ruben
Interessant! Het lijkt mij ook wel wat om een compressor te monteren op mijn TS. Is het nodig om de compressieverhouding te verlagen of blijft de druk erg laag?
Op wat voor koppel en vermogen komt je Ts met compressor?

RE: 75 america

Geplaatst: do mei 07, 2009 10:59
door stefgtv6
Ik zou zeggen bekijk zijn filmpje van 5 mei even.... :wink:


edit; verkeerde filmpje.....ik bedoelde deze http://www.youtube.com/watch?v=wgX9iOfK ... re=related

RE: 75 america

Geplaatst: za mei 09, 2009 22:06
door gtv-racer
Met een 2.0ts 16v kun je veilig tunen tot zo'n 200pk en 250Nm koppel. Ik heb 196 pk en 260Nm en dat is kwa koppel eigenlijk iets aan de hoge kant..
Mijn motor draait op 0.4bar en is hellemaal standaard op grote injectoren van de 3.0 V6 24v na. De bak gaat het als eerste begeven als er wat mis gaat.
De koppelkromme is die van een diesel , heel vlak dus.

Het rijdt echt zeer aangenaam kan ik je zeggen 8)

RE: 75 america

Geplaatst: za mei 09, 2009 22:14
door gtv-racer
Zo, het beest is gereanimeerd:

http://www.youtube.com/watch?v...annel_page


Bijna heel het luchtinlaatciquit voorzien van vers slangen werk. Het koelvloeistof riool gespoeld. Laser gesneden pakkingen gemaakt op het werk voor het termostaathuis aangezien deze niet meer leverbaar waren. Ook verse stekker gemonteerd op alle connectoren van de tussenflens net onder de thermostaat.
Heb er meteen wat extra gemaakt want ik denk dat er op de Tb's en 3.0 v12 spider precies dezelfde zitten (pb me als je er een nodig heb, gratis af te halen)
Ook verse stekker gemonteerd op alle connectoren van de tussenflens net onder de thermostaat.


Zit nog een beetje omhoog met het plaatwerk. Niet te lassen met dunne electrodes helaas.
Misschien dan maar hartsolderen of ergens een TIG lasaparaat regelen...

En nog even de remmen nazien (de ene keer remt ie netjes bovenin en soms ook helemaal onderin...)

Het word langzamerhand tijd voor de KdFi
_________________