Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 950
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: 75 america

zo sep 21, 2014 16:11

Kappotte distributie spanner. T wel bekende dunne veertje achterop. Max 5dkm oud. Zucht..........
had ik jullie advies maar opgevolgd al voorspel je dit toch niet....
Wat een enorme zooi :evil: :evil: :evil:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: 75 america

zo sep 21, 2014 16:16

Zuur man. Welkom in mijn wereld... :evil: Heb de moed of motivatie nog niet opgevat om er bij de mijne weer aan te beginnen. Benieuwd of dat nog een keer goed komt, maar dat zal bij jou vast wel lukken toch?
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op zo sep 21, 2014 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 950
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: 75 america

zo sep 21, 2014 18:35

Blok al haast uitgebouwd . Ff doorzetten...
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

Re: 75 america

zo sep 21, 2014 19:17

succes......shit happens.....a lot
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 950
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: 75 america

di sep 23, 2014 14:56

ondertussen op t werk een instelbare verzwaarde drukgroep aan t maken.

1ste trap +15 procent klemkracht
2de trap +30 procent klemkracht

Hij houdt t af en toe net niet dus 15 procent leek me mooi. Mocht t tegenvallen is de 2de trap er nog.

De druk groep die je kan kopen heeft 50 procent wat dan ook resulteerd in 50 procent meer pedaal kracht. En dan nog eens een slordige 350 euro. deze kost alleen wat moeite :lol:

De druk op de drukgroep is gestegen van 700 naar 800 kilo bij 15 procent. (uitgerekend en daarna gechecked met een drukcell)

Ploatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Test om te kijken of de diafragma veer nog los kwam bij de hulpkoppelings cylinderslag:

Afbeelding
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Gerrit Mobach
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:52
Locatie: Berlicum

Re: 75 america

di sep 23, 2014 21:43

Kom je naar Auto Moto d'Italia in Rosmalen. Zou hem misschien zelfs bij je hebben. Ik zou je graag ontmoeten en de auto bekijken.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 950
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: 75 america

zo sep 28, 2014 13:02

1 splinternieuwe nokkenas naar de K...
9 kleppen krom....
2 klepbekers overleden
4 stoterstangen krom uitlaatklep
1 psychisch gestoorde man

:sad:


alle lagers lijken nog goed te zijn. Moet nog met platiguage aan de slag.
hebben ze dat bij de automaterialen zaak.

zucht....
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

Re: 75 america

zo sep 28, 2014 14:53

economisch gezien misschien beter een ander blokkie?
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 950
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: 75 america

zo sep 28, 2014 22:40

Denk t ook.... :(
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 america

ma sep 29, 2014 08:25

Hangt er vanaf hoe de rest van de staat van het blok is.
Kan ik hier vandaan niet beoordelen.
Ik lees weinig spannends wat niet met goed 2de hands spul is te herstellen.
Alleen goede uitlaatklepbekers zijn lastig te vinden.
En ik weet niet wat voor nokkenassen je hebt. Indien afwijkend van standaard zal je er daar sowieso een van moeten bij kopen, ook als je ander blok neemt. Een standaard is goed gebruikt wel te vinden. Ook al is er wel meer vraag naar.
Alles wat je aan gebruikte blokken koopt moet je ook maar afwachten, is gewoon allemaal oud spul. Ook 164 blokken.
Of je moet nergens een nieuwe vinden. Maar die zal dan toch niet goedkoop zijn.

Gr
DJ

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1721
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: 75 america

ma sep 29, 2014 19:22

Bedenk me net dat t jouw 75 was die ik in Eindhoven stil zag staan bij een bushokje :(
Succes ermee, ik weet zeker dat wel weer goed komt

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 950
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: 75 america

di sep 30, 2014 12:55

Dat was em ja...
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 950
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: 75 america

wo okt 08, 2014 21:36

Nu heb ik dit verhaal al 2x op t web gezien over de distributie spanner modificatie op de alfa 75 3.0 v6 motor. De laatste keer is t geschreven door iemand met veel verstand van deze motor.



The problem with the "new " type tensioner on the old type motor is the fact that the old type motor runs a very shallow squared off timing belt setup..When fitting the "new" type tensioner,it has way too much movement and the ability to move through this range very easily..
The answer here is to limit the movement of the pretensioner part so the it cannot give enough for the belt to jump..I simply drilled 2 holes either side of the fulcrum "leg" ,fitted 2 x 4mm bolts about 25mm long to act as stoppers...these act as stoppers ..it works fine then..
Other than that,when used on the 155 type belt ,the belt has deep half round teeth that need a lot of freeplay for the bely to jump..the "new" type tensioner goes hard against th stop before this belt can jump..

So the cure here is to limit the travel or use the old type designed for that square belt..


Volgens mij zijn er ook maar weinig gevallen bekend met distributieproblemen op de nieuwere 12v van bv de 155,164 en gtv's 916
Dit zou dus de oorzaak kunnen zijn van de kappotte spannner die misschien nog eens niet zo slecht is met juiste riem.
Nu hoorde ik ook vaak de spanner klapperen bij t uitzetten van de motor maar dacht dat dit zo hoorde....
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

Re: 75 america

do okt 09, 2014 11:05

houd er wel rekening mee dat de twee verschillende riemen ook hun eigen tandwielen hebben, de vorm van de tanden is ook anders, je kunt het niet mixen
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 950
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: 75 america

di dec 02, 2014 22:06

Ondertussen toch maar begonnen mn eigen motor te reviseren. Je kan namelijk nergens inkijken en weet dus eigenlijk niet wat je koopt voor best wel wat geld...

Stap 1 is al gezet. Krukas gepolijst. Netjes binnen spec.

http://www.youtube.com/watch?v=rZ5e03cd78c" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de krukas is een kap gemonteerd met lepfolie. Volledig instelbare polijst druk :D

Afbeelding

Blok voor de schoonmaak:

Afbeelding

Er na:

Afbeelding

Cylinder controle:

Afbeelding

Ben ook al bezig met de koppen. 2 oude klepbekers weer netjes vlak gelept die de 2 gedeukte gaan vervangen.
Ook al nieuwe klepgeleiders in gezet. Koppen netjes gevlakt. Zat bijna niets in maar als je dan toch een grote granieten vlakplaat hebt staan met lepfolie is t zo weer 100%.

Wat moet er nog gebeuren?

Ga de iets wat gladde cylinderbussen weer voorzien van nieuwe hoonsporen.
Nieuwe zuigerveren...? (Nog even meten)
Nieuwe nokkenas.

En gaanderweg ga ik nog vanallerlij dingen doen uit t alfa v6 boek van Jim Kartamalakis.
Denk aan koppen ligt flowen.
Koelingscirquit flowen
Enz
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Terug naar “Projecten”