Gasklephuisjes voor de 75 TS lowbudget
Geplaatst: za mei 02, 2009 23:40
Ik wil een megasquirt.... Dat is natuurlijk reuze leuk maar dan moet je wel wat aan je auto veranderen vind ik. Lekker gemaakt door een mede forummer die mij op het bestaan van variabele inlaat wees lijkt me het een leuk idee om dat te gaan maken.
Stap 1 is natuurlijk kijken of ik gewone throttlebodies op mijn 75 kan klussen.
Daarna met een spindelservotje proberen de inlaat te verstellen...
Hier een maakbaar ontwerp voor de throttle bodies. Na wikken en wegen besloten eerst maar eens wat te maken dat je nagenoeg niets hoeft aan te passen aan het origineel. Dan kom ik op zoiets:

Ik heb inspiratie opgedaan bij een 33 1.4 IE gasklephuis. Het voordeel is dat als ik geen zin heb om de lastige asjes te maken ik ze kan kanibaliseren van de 33 huisjes. Ik heb er al 2

Nog meer inspiratie op http://picasaweb.google.com/alfadave/Al ... onversion# Ik vind het zelf meer een uitdaging om het zelf te maken... bovendien heb je een hoop zooi erbij die niet nodig is. Plus dat die dingen erg gewild zijn, dus duur.
De klepjes maken moet ook te doen zijn, namelijk met een hulpas, die ik onder 85 graden afzaag, dan 2 mm uit het midden gaatjes boor, een grof uitgezaagd plaatje messing er tegen aan (of een 33 klepje) dan de boel op 45 mm min een haar te draaien.
De huisjes zelf kan ik gewoon op een draaibank en later een freesbank maken....geen rocket sience.
Ik weet alleen een paar dingen niet namelijk deze:
-hoeveel invloed heeft de afstand van gasklepje tot injector
-heeft het verloop van 40 naar 45 negatieve invloed?
Ik heb 45 gekozen omdat het asje voor restrictie zorgt. Als ik de inlaat 40 maak dan is deze dus iets kleiner dan origineel...dacht ik zo. En dat is niet de bedoeling.
Als ik deze huisjes af heb dan ga ik eens kijken naar die variabele inlaat. Ik wil dit helemaal maken binnen de airbox.
Stap 1 is natuurlijk kijken of ik gewone throttlebodies op mijn 75 kan klussen.
Daarna met een spindelservotje proberen de inlaat te verstellen...
Hier een maakbaar ontwerp voor de throttle bodies. Na wikken en wegen besloten eerst maar eens wat te maken dat je nagenoeg niets hoeft aan te passen aan het origineel. Dan kom ik op zoiets:

Ik heb inspiratie opgedaan bij een 33 1.4 IE gasklephuis. Het voordeel is dat als ik geen zin heb om de lastige asjes te maken ik ze kan kanibaliseren van de 33 huisjes. Ik heb er al 2


Nog meer inspiratie op http://picasaweb.google.com/alfadave/Al ... onversion# Ik vind het zelf meer een uitdaging om het zelf te maken... bovendien heb je een hoop zooi erbij die niet nodig is. Plus dat die dingen erg gewild zijn, dus duur.
De klepjes maken moet ook te doen zijn, namelijk met een hulpas, die ik onder 85 graden afzaag, dan 2 mm uit het midden gaatjes boor, een grof uitgezaagd plaatje messing er tegen aan (of een 33 klepje) dan de boel op 45 mm min een haar te draaien.
De huisjes zelf kan ik gewoon op een draaibank en later een freesbank maken....geen rocket sience.
Ik weet alleen een paar dingen niet namelijk deze:
-hoeveel invloed heeft de afstand van gasklepje tot injector
-heeft het verloop van 40 naar 45 negatieve invloed?
Ik heb 45 gekozen omdat het asje voor restrictie zorgt. Als ik de inlaat 40 maak dan is deze dus iets kleiner dan origineel...dacht ik zo. En dat is niet de bedoeling.
Als ik deze huisjes af heb dan ga ik eens kijken naar die variabele inlaat. Ik wil dit helemaal maken binnen de airbox.