Denk zal dr toch ff topicje over maken met hier en daar wat foto's....
Aangezien er normaal een 1.3S in een RED ligt moeten er wel wat aanpassingen gedaan worden waaronder: de hele remmerij van de 16V over zetten, subframe + stabi van de 16v overzetten en aangezien er carbs opkomen moeten er natuurlijk de adapterplaten gemonteerd worden en de inlaatstukken ingekort worden (met dank aan Rogier).
Wat is er tot nu toe gebeurd? Oude blok er uit, oude veerpoten er uit en vervangen voor de veerpoten van de 16v omdat die netter waren en omdat ik toch ook de verlagingsveren wilde monteren, wat nu dus gebeurd is. 16V blok voorzien van verse distri+rollen e.d. (wel net zo makkelijk alsie op een karretje ligt) ook heb ik meteen de hulpkoppelingscilinder van het 1.3S-blok over gezet op het 16v-blok aangezien ik die vorig jaar nieuw gemonteerd heb op de 1.3S en die van de 16v begon te lekken.... Het subframe en achterste draagarmen goed schoongemaakt en een paar plekjes roest weggewerkt en voorzien van verse matzwarte verf, stabilisatorstang ontroest en voorzien van verse laag zilverkleurige verf, net als de 4 bevestigingsbeugels hiervoor, ook de extra verstevigingsbuizen die van het schutbord richting subframe lopen voorzien van verse zilverkleurige verflaag. Inmiddels de adapterplaten voor de carbs en de ingekortte inlaatstukken opgehaald bij Rogier.
Wat moet er nog gebeuren? Bak aan de motor bouten (blijft de 1.3 bak) motor monteren incl subframe e.d. Ook moeten er gaten geboord worden in het schutbord voor de extra verstevigingsbuizen ( en dus ook pijpjes in de gaten ). Motor verder opbouwen d.w.z. intaalstukken monteren incl. adapterplaten, die ik nog op elkaar wil laten lassen en die ik dan ook even aan de binnenkant netjes glad moet maken. Verder nog wat extra spullen aanschaffen om dit alles te laten draaien, REDTOP fuelpump, drukregelaar, filters (lucht en brandstof) en natuurlijk verse slangen e.d......
Ook moet de achterkant nog wat omlaag dus dat pakken we er ook nog even bij. Als alles af is dan moet ik natuurlijk nog opzoek naar iemand met een rollenbank met verstand van afstellen van carbs (tips zijn welkom). Nu eerst even wat foto's dan maar.....

Dit is de auto waar het allemaal om gaat....

De donor van het 16V blok...