# 1021, de rode Zaag... sinds 1998 in bezit, hebben samen al half Europa gezien, ritjes naar Milaan, de leuke bergpasjes in de Alpen etc etc... intussen voorzien van de 2.0 die uit Tazio z'n Berlina kwam en grootverbruiker van koppakkingen....
Het was weer tijd voor het jaarlijkse ritueel van de pet lichten....
Nooit echt een favoriet klusje en meestal is het Tazio die de kar dan trekt en voorzie ik het geheel van nutteloze commentaren....
Dit keer maar eens besloten dat Zaagmans zelf een Zaagje weer op de weg moet kunnen helpen dus eerst # 1021 maar eens gewassen...

De Berlina naar buiten om lekker door te tochten en poetserdepoets op de Zaag...
Het hartje van de Zaag in onberoerde toestand...

Halverwege het demontageproces van aanhangsels ook meteen de stroomlijn iets aangepast omdat je anders de kop er nauwelijks af krijgt...

Na het lichten van het kleppendeksel, werd het al wel een beetje duidelijk dat er deze keer niet weg te komen was met slechts een nieuwe koppakking..


Italiaanse DESIGN koffie... Latte Macchiato... In Nederland bekend onder de nietszeggende naam olie-verkeerd....

Na de onthoofding...

Het was het al snel duidelijk dat de oorzaak van het steeds weer doorslaan van de koppakking inderdaad wel eens zou kunnen zijn dat de kop te vaak gevlakt is en dat de kopmoeren de boel niet genoeg op spanning kunnen krijgen want zo te zien zijn alle 4 de cilinders verroest van het water maar # 1 is het "schoonst" gespoeld... er staat gewoon roestwater in...


De nokkenassen in de mayonaise...

Duidelijk te zien dat # 1 het het zwaarst voor de kiezen gekregen heeft...

Na het afgieten van de mayo...

Nu dus dilemma... dit blokje.. indien voorzien van goede koppakking... loopt fantastisch... maar denk dat de hele boel nu wel HEEL erg te lijden heeft gehad... dus deze uit elkaar trekken en vers opbouwen? of een ander blokje zoeken?
Wie het weet mag het zeggen....
