Pagina 1 van 6

mn 75 turbo

Geplaatst: ma mar 16, 2009 23:06
door frankalfa
Mooi voornemen voor dit jaar ; het invoeren van de 2 jaar terug in Milaan aangeschafte 75 turbo.
Auto is deze week op de brug gegaan om m eens grondig te inspecteren. 1 roestplekje wist ik te zitten (achter schermverbreder rechtsachter), eentje is er nog bijgekomen (binnenscherm linksachter, wat 'opgeblazen' blik bleek bij krabben een gaatje van pakweg 1x 2.5 cm te zijn)
Verder nakkes! 8)

Bumpers en schermverbreders zijn nu verwijderd en ook daar komt geen narigheid achter vandaan.Dit omdat ze gespoten dienen te worden.Zijn eens bijgewerkt met een spuitbus oid ,erg lelijk iig.
De voorbumper heeft een scheur die bij nadere inspectie te groot is om m netjes te fixen dus zoeken we een andere voor.

Een andere voorstoel heb ik al gemonteerd (slijtage>uiteraard) evenals een vers hemeltje (was een verlaagd plafond met punaises)

Auto gaat als het goed is volgende week naar de deukendoktert om een flauwe vouw uit het achterscherm te laten halen.

Plannen zijn om m te verlagen (waarschijnlijk alleen de achterzijde>eibach veren liggen al klaar),voor staat ie al wat lager lijkt t en de standaard 23 jaar oude schokkers te vervangen door koni geel (eveneens check).
Ronalletjes eronder,klaar! 8)

Technisch wil ik m standaard laten geen geklooi met een andere chip oid.
Wel dient t uitlaatspruitstuk vervangen te worden want daar zit een scheurtje in ( góh). Verder slepen de achterremmen wat van het stilstaan (klauwen zijn nw trouwens, zaten er net op toen ik m kocht, evenals de complete uitlaat>stickers er nog op)

Dan ome rdw eens bezoeken voor een voertuigidentificatie of hoe heet dat?

Een paar plaatjes:
Afbeelding
vorige eigenaar die second thoughts had toen t ding eenmaal op de ambu stond...
Afbeelding
daglicht na 23 jaar (check die geelverzinkte beugeltjes>1986 it is! 8) )
Afbeelding
verse eindpot

Later meer, grtz,fRank

RE: mn 75 turbo

Geplaatst: ma mar 16, 2009 23:13
door dibro
Weer 7 bladzijdes om te lezen.... ik hoop dat de site dat trekt 8)

Iig succes er mee :!:

RE: mn 75 turbo

Geplaatst: ma mar 16, 2009 23:14
door Gtvco
Eindelijk begonnen aan het vervolg van het 75TB-project.Mooie auto,ga je nog veel plezier aan beleven. 8)

RE: mn 75 turbo

Geplaatst: ma mar 16, 2009 23:48
door Alessandro
Hee fRank, hoe zit dat met die beugeltjes? Ik ken ze enkel in het zwart...... dus dit geelverzinkt stamt enkel van voor het fiat tijdperk?? (gokje)

Oh en caststangrubbers/ powerflex/ kogels, staat niet op de wishlist?

Ben je mooi mee, met die nieuwe rdw regeling. 8)

RE: mn 75 turbo

Geplaatst: ma mar 16, 2009 23:54
door frankalfa
Idd Sander, op de gemiddelde ts zitten zwarte beugeltjes ,nu je t zegt..

Ff wat anders nog wat me vandaag opviel:
Zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit de 'bumpstopsteunen' zoals die bij de voorwielophanging van een giulietta of gtv zitten op een 75 of 90 gezien.Behold: op de turbo zitten ze wél! :?

Iemand?

Grtz,fRank

Re: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 11:20
door Rudolph
Mooi. Wat een leuke auto. Succes en plezier met rijklaar maken.
Technisch wil ik m standaard laten geen geklooi met een andere chip oid.
Mooi mooi.

RE: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 11:25
door Robkg
Mooi man, zou ook wel eens een pareltje uit Italie willen halen.

RE: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 11:26
door Joris Groeneveld
Hee fRank,

Heb de wagen natuurlijk al live mogen aanschouwen en het is echt een gaaf ding!
Succes met het rdw-en en ben benieuwd wat die procdure tegenwoordig is.

Re: RE: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 11:27
door Rudolph
Hee fRank,

Heb de wagen natuurlijk al live mogen aanschouwen en het is echt een gaaf ding!
Succes met het rdw-en en ben benieuwd wat die procdure tegenwoordig is.
Me too.

Re: RE: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 11:31
door Robkg
Hee fRank,

Heb de wagen natuurlijk al live mogen aanschouwen en het is echt een gaaf ding!
Succes met het rdw-en en ben benieuwd wat die procdure tegenwoordig is.
Afspraak maken (of heel vroeg aanwezig zijn) de gevraagde papieren meenemen, en een uurtje later weg gaan met de factuur voor je kenteken (BPM en kenteken leges). Ze controleren op een aantal punten of de auto voldoet aan de specificaties opgegeven door Alfa Romeo. Ongeveer een dikke week na betaling krijg je dan je auto papieren thuis gestuurd. Hiermee kan je bij je lokale automaterialen zaak platen laten drukken. Dat kost meestal een dag.

De meeste zaken kan je meteen afrekenen bij de RDW, dat versnelt het proces.

RE: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 11:34
door Alfa Nord
Frank, eerste serie 75`s had die bumpstopsteunen (zoals ook op de andere transaxles) er gewoon op zitten. Later (1987) hebben ze dat weggelaten. Kijk maar eens naar je voorste kriksteun (onder radiateur), dat is waarschijnlijk een vaste uitvoering ipv. de demontabele van de latere type`s :wink: Zo zijn er nog wel een paar kleine detail verschillen, blijft leuk die verrassingen!

RE: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 12:59
door frankalfa
Richard, mn net 87er 2.0 carbs ( datum eerste afgifte 04 jan 87) heeft zeker te weten geen bumpstopsteunen..Lijkt me zeker een 86er body. :idea:
Die opkrikbeugel heb ik nog niet bekeken.

Grtz,fRank

Re: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 13:04
door Tom VDW
Technisch wil ik m standaard laten geen geklooi met een andere chip oid.
Gene voorstander van een chip?

RE: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 13:04
door Martin H
Van te voren bpm-aangifte al invullen. Dat scheelt je veel tijd 8)
http://www.belastingdienst.nl/download/807.html

Re: RE: mn 75 turbo

Geplaatst: di mar 17, 2009 13:14
door Alfa Nord
Richard, mn net 87er 2.0 carbs ( datum eerste afgifte 04 jan 87) heeft zeker te weten geen bumpstopsteunen..Lijkt me zeker een 86er body. :idea:
Die opkrikbeugel heb ik nog niet bekeken.

Grtz,fRank
Tsja, misschien dat het dan halverwege `86 veranderd is. Ik weet in ieder geval dat ze dat bij de eerste series een tijdje zo gedaan hebben. Mijn 75 2.0 carbs uit eind `85 heeft het ook.