GT 75V6
Guru
Guru

Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-project

wo jan 14, 2009 19:50

In dit topic http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... sc&start=0 staat alle info. Kent iemand deze auto toevallig? :roll:

Ik zal nog even de foto's posten, dan is ook meteen de reden van stoppen met het project helder (al helemaal als je weet dat de kokerbalk flink rot is en de auto krom is). De auto gaat overigens weg in onderdelen (bijna alles althans). Dus mocht je nog iets zoeken... De Ronals (incl. alle naafkapjes) houd ik voorlopig nog even zelf. :wink:

Wat foto's van de restauratie:

Afbeelding

Gat in de rechterdorpel:
Afbeelding

Dorpel gerepareerd:
Afbeelding

Rechtsachter schermrand verwijderd:
Afbeelding

Hier zijn de knikken in het linkervoorscherm te zien, hierdoor was de auto dus 1,5 cm. korter aan 1 kant :roll:
Afbeelding

Nog wat foto's van het hele proces:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GT 75V6 op di dec 28, 2010 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6-pro

wo jan 14, 2009 20:10

Heel erg zonde als je zoveel tijd in een project steekt en het zo moet eindigen :(
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Martinos
Full Member
Full Member

wo jan 14, 2009 20:15

T was een mooie auto GT.

Het is erg jammer dat het zo afgelopen is... Balen toch weer dat er mensen rond lopen die op dergelijke manier een auto "oplappen" en iemand anders met de ellende opzadelen.
Klote, maar het is helaas niet anders.
Ik zeg het niet snel, maar deze auto is gewoon niet te redden (als je enig sinds je verstand gebruikt).

Laten we hopen (daar doen we ons best voor ;) ) dat er een leuke wel goede plaats vervanger komt!
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

Non alfa: Citroen Mehari

Kid
Member
Member

wo jan 14, 2009 20:35

Zonde GT, zonde.... zeker na al die moeite, tijd, en geld.

De spreekwoordelijke "kat in een zak" dus... :(

Mag ik hopen dat je weldra een goede Alfa vind die je terug met een smile laat rondrijden, en de pijn wat verzachten...
BMW Z3 Coupé, en iets Italiaans met een "kleine" V8

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ik baal heel erg --> einde verhaal voor het 75 V6

wo jan 14, 2009 21:26

Ik zeg het niet snel, maar deze auto is gewoon niet te redden (als je enig sinds je verstand gebruikt).
Als je je verstand gebruikt koop je helemaal geen Alfa Romeo. Gelukkig laten de meesten hun hart spreken en worden Alfa klassiekers gewoon opgeknapt en weer rijdbaar gemaakt. Wat ik hier zie is in mijn ogen redelijk normaal voor een 75 van 21 jaar oud. Niets bijzonders. Ik heb wel grotere restauratieprojecten gezien. Zelfs die schade is wel weer te repareren. Om daar nu weer een 75 voor te slopen. :shock: Zal wel aan mij liggen maar ik snap het niet. Zelfs goede auto`s worden gesloopt om als onderdelendonor te fungeren. Als we zo doorgaan dan heet deze club binnenkort de SCEARB. Ex Alfabezitters. Beetje jammer.
En waarom staat dit in het café? T`is toch behoorlijk Alfa gerelateerd.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 14, 2009 21:46

Als je je verstand gebruikt koop je helemaal geen Alfa Romeo. Gelukkig laten de meesten hun hart spreken en worden Alfa klassiekers gewoon opgeknapt en weer rijdbaar gemaakt. Wat ik hier zie is in mijn ogen redelijk normaal voor een 75 van 21 jaar oud. Niets bijzonders. Ik heb wel grotere restauratieprojecten gezien. Zelfs die schade is wel weer te repareren......
Idd KAS niks bijzonders... Heb ze al gekker gezien die wel gered werden.
Wel eens een e30 M3 bekeken van +/- dezelfde leeftijd>nou dan!
Wat iedereen met zijn of haar auto aan wil is ieders eigen keuvze uiteraard, ik keek bv ook vreemd op toen jij afscheid nam van je novanta. :wink:

Grtz,fRank

_Pieter_
Guru
Guru

wo jan 14, 2009 21:53

Het is het café dus hier mag het! (meningen geven) :D

Echt wat balen dat het zo moet lopen, maar ik snap dat je de stekker eruit trekt. Alle emoties ten spijt maar je blijft anders maar geld pompen in roestige schadebak.
Je moet maar zo denken, van schade en schande wordt je wijs, ik heb nou ook niet bepaald alleen maar slimme keuzes gemaakt met Alfa's kopen, maar soms heb je mazzel en soms zit het tegen. Wel leer je er elke keer weer van. Ik zou vooral proberen om er met een glimlach aan terug te denken!

Zo was mijn 33 16v een goede koop puur op geluk en totale onwetendheid, ookal was daar aan deze auto gebeund en plofte er een koelslang na de eerste week. Wel heel fijn 2,5 jaar mee gereden, verkocht voor het aankoopbedrag maar de toch al stevige onderhoudskosten stegen gestaag en de waarde van de auto niet en de bruine plekken werden steeds talrijker....

Mijn gele 75 TS was een goedkoopje, met alle ellende van dien (roest en motor versleten) maar die heeft me uiteindelijk door de racecursus gebracht en met redelijk wat verlies weer van de hand gedaan. Was niet goed genoeg om een racer van te bouwen, dus veel tijd en moeite geinvesteerd met alleen veel sleutelervaring als beloning. bijvoorbeeld een v-bak met versleten koppeling en syncro's vervangen voor: een v-bak met versleten koppeling en versleten synchro's :-D

De Alfetta GTV was in de basis een superauto, maar dat was een echte klassieker qua onderhoudsintensiviteit, en een 75 TS ermee bijhouden kon je vergeten. Veel lol aan beleefd, maar veeeeel geld aan verloren uiteindelijk. Wel weer leuk opgeknapt dus die gaan we vast nog vaker zien ipv dat ie op de sloop belandt, want daar was ie echt hard naar op weg. Als ik de ratio had gevolgd, had ik m eigenlijk na seizoen 1 (na de crash) moeten slopen en een frisse 75TS moeten kopen. Maarja, achteraf...

En nu weer een 75 V6 voor dagelijks, kneiterharde auto (wel met een oude lichte herstelde voorschade, dat had ik niet gezien) maar door alle transaxle ervaring kon ik voorkomen dat ik een roestbak of kromme hoepel kocht. Wel veeeel achterstallig onderhoud, eigenlijk alles waar ik geen bonnetje van heb of wat niet door de vorige eigenaar is gedaan, moet nu gedaan. Maarja, dat hoort bij een klassieker rijden, is dat allemaal achter de rug dan staat er een waanzinnig rij-ijzer, waar je elke keer als je die gasklep open gooit weer van gaat grijnzen van oor tot oor!

Zo moet je het denk ik maar zien, het is een hobby waar je plezier aan moet beleven. Ik heb dezelfde fout gemaakt door ook door te gaan met auto's die het al lang niet meer waard waren, waardoor ik vooral anderen mooi heb geholpen aan een koopje. Maarja, dat hoort erbij met ons italiaanse merk :D

Zelf zou ik t even rustig aan doen, maar vooral bedenken dat als je nog een keer een 75 V6 koopt, je precies weet wat je koopt. Soms staan er toppers bij, en jij kan nu het kaf van het koren scheiden....

Succes ermee! Gr, Pieter
SCARB # 4710

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 14, 2009 21:55

Als je je verstand gebruikt koop je helemaal geen Alfa Romeo
Er zijn er genoeg die jarenlang met plezier rijden, en een goede koop hebben gedaan!

ik kan me voorstellen dat je na 13 k er helemaal mee klaar bent. Kritische vraag, waarom en waaraan heb je eerst zoveel geld uitgegeven :roll:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 14, 2009 22:00

Ik heb mijn Alfetta ook van de ondergang gered. Was niet verstandig. Zeker financieel gezien niet maar heb er geen spijt van. En het feit is dat als je elke Nederlandse 75 van die leeftijd uit elkaar haalt zoals deze zwarte, je ook achter je oren krabt over zoveel roest. De meeste roest is niet zichtbaar maar het is er wel. De wat oudere forummers die ooit een oud Giuliaatje opgeknapt hebben zullen heel wat meer ellende voor hun kiezen gekregen hebben dan deze 75. Geen misverstand, van mij mag je doen met je auto wat je wil maar zonde is het wel.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 14, 2009 22:01

Als je je verstand gebruikt koop je helemaal geen Alfa Romeo
Er zijn er genoeg die jarenlang met plezier rijden, en een goede koop hebben gedaan!

:
Niet mijn woorden uit het verband rukken aub. :wink:

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 14, 2009 22:24

:cry: :cry: :cry:
Echt dood zonde van zo'n mooie 75 en het vele werk...
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik hoop dat je nog een keer je verstand verliest en weer met heel veel genoegen in een (goeie) Alfa terecht komt! :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

GT 75V6
Guru
Guru

wo jan 14, 2009 22:26

Als je je verstand gebruikt koop je helemaal geen Alfa Romeo. Gelukkig laten de meesten hun hart spreken en worden Alfa klassiekers gewoon opgeknapt en weer rijdbaar gemaakt. Wat ik hier zie is in mijn ogen redelijk normaal voor een 75 van 21 jaar oud. Niets bijzonders. Ik heb wel grotere restauratieprojecten gezien. Zelfs die schade is wel weer te repareren. Om daar nu weer een 75 voor te slopen. :shock: Zal wel aan mij liggen maar ik snap het niet. Zelfs goede auto`s worden gesloopt om als onderdelendonor te fungeren. Als we zo doorgaan dan heet deze club binnenkort de SCEARB. Ex Alfabezitters. Beetje jammer.
En waarom staat dit in het café? T`is toch behoorlijk Alfa gerelateerd.
Beetje een jammere reactie als je zou weten hoeveel moeite er voor deze auto gedaan is.

Uiteraard is het voor jou heel normaal om een 75 V6 voor in totaal 21 duizend euro weer op de weg te zetten en er lekker mee te gaan rijden. :?

Ik heb het in het café gezet. Ik twijfelde waar dit hoorde. Sorry hoor. :oops: :roll:
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

GT 75V6
Guru
Guru

wo jan 14, 2009 22:36

Laat duidelijk zijn dat ik niet eens echt schrok van de roest. Dat hebben ze allemaal.

Waar ik wel van schrok is de manier waarop de wielkastranden ooit zijn aangepakt. De beun-manier waarop oude schades zijn hersteld. De bergen achterstallig onderhoud. Dat de auto flink krom is, en de kokerbalk rot is.

Het is echt klaar. En nee, ik voel me helemaal niet schuldig dat ik de auto richting sloop doe. Ik weet gewoon dat ik er alles aan heb gedaan, maar nu mijn verstand moet gebruiken.

En ja, het is zonde. Achteraf had ik er mee door moeten blijven rijden net zolang tot de motor plofte en de auto van ellende uit elkaar viel. Dan was ik nog goedkoper uit geweest dan met wat ik nu doe (de auto weggooien). Maar weet alles maar eens van tevoren.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo jan 14, 2009 22:49

Ontzettend spijtig :(

Ik verhuis 'm naar Projecten, daar is-ie beter op zijn plaats, ook al is het helaas inmiddels een ex-project.

Wie weet heeft iemand nog wat aan de informatie.

GT 75V6
Guru
Guru

wo jan 14, 2009 23:10

Dank je Dinky Boy, prima zo. :wink:

De foto's zeggen overigens lang niet alles. Zo zaten er in totaal 4 gaten in de dorpels ter grootte van een tennisbal (maar dat valt natuurlijk best te repareren, was inmiddels ook al gedaan). De auto was veel slechter dan de foto's laten zien. Dat was ook het verraderlijke aan deze auto.

Je kunt mijn auto pas echt goed beoordelen wanneer je er naast staat en de bewuste plekken gaat bekijken. Dan zul je zien dat 'ie écht rot is.

Terug naar “Projecten”