Het is het café dus hier mag het! (meningen geven)
Echt wat balen dat het zo moet lopen, maar ik snap dat je de stekker eruit trekt. Alle emoties ten spijt maar je blijft anders maar geld pompen in roestige schadebak.
Je moet maar zo denken, van schade en schande wordt je wijs, ik heb nou ook niet bepaald alleen maar slimme keuzes gemaakt met Alfa's kopen, maar soms heb je mazzel en soms zit het tegen. Wel leer je er elke keer weer van. Ik zou vooral proberen om er met een glimlach aan terug te denken!
Zo was mijn 33 16v een goede koop puur op geluk en totale onwetendheid, ookal was daar aan deze auto gebeund en plofte er een koelslang na de eerste week. Wel heel fijn 2,5 jaar mee gereden, verkocht voor het aankoopbedrag maar de toch al stevige onderhoudskosten stegen gestaag en de waarde van de auto niet en de bruine plekken werden steeds talrijker....
Mijn gele 75 TS was een goedkoopje, met alle ellende van dien (roest en motor versleten) maar die heeft me uiteindelijk door de racecursus gebracht en met redelijk wat verlies weer van de hand gedaan. Was niet goed genoeg om een racer van te bouwen, dus veel tijd en moeite geinvesteerd met alleen veel sleutelervaring als beloning. bijvoorbeeld een v-bak met versleten koppeling en syncro's vervangen voor: een v-bak met versleten koppeling en versleten synchro's
De Alfetta GTV was in de basis een superauto, maar dat was een echte klassieker qua onderhoudsintensiviteit, en een 75 TS ermee bijhouden kon je vergeten. Veel lol aan beleefd, maar veeeeel geld aan verloren uiteindelijk. Wel weer leuk opgeknapt dus die gaan we vast nog vaker zien ipv dat ie op de sloop belandt, want daar was ie echt hard naar op weg. Als ik de ratio had gevolgd, had ik m eigenlijk na seizoen 1 (na de crash) moeten slopen en een frisse 75TS moeten kopen. Maarja, achteraf...
En nu weer een 75 V6 voor dagelijks, kneiterharde auto (wel met een oude lichte herstelde voorschade, dat had ik niet gezien) maar door alle transaxle ervaring kon ik voorkomen dat ik een roestbak of kromme hoepel kocht. Wel veeeel achterstallig onderhoud, eigenlijk alles waar ik geen bonnetje van heb of wat niet door de vorige eigenaar is gedaan, moet nu gedaan. Maarja, dat hoort bij een klassieker rijden, is dat allemaal achter de rug dan staat er een waanzinnig rij-ijzer, waar je elke keer als je die gasklep open gooit weer van gaat grijnzen van oor tot oor!
Zo moet je het denk ik maar zien, het is een hobby waar je plezier aan moet beleven. Ik heb dezelfde fout gemaakt door ook door te gaan met auto's die het al lang niet meer waard waren, waardoor ik vooral anderen mooi heb geholpen aan een koopje. Maarja, dat hoort erbij met ons italiaanse merk
Zelf zou ik t even rustig aan doen, maar vooral bedenken dat als je nog een keer een 75 V6 koopt, je precies weet wat je koopt. Soms staan er toppers bij, en jij kan nu het kaf van het koren scheiden....
Succes ermee! Gr, Pieter