Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 19:05

erg balen dat het zo gelopen is!!! was een supergaaf project!!
vwb de politie: de politie heeft gelijk, jij laat ze binnen en daar constateren ze iets waar ze vervolgens een kenteken van invorderen. (allemaal legitiem en volgens het boekje, wat een ander ervan denkt kan troost bieden maar veranderd niets aan de situatie :sad: ) conclusie: niet meer de politie binnenlaten tenzij er een schriftelijke machtiging tot binnentreden woning is!

Is het niet mogelijk dat je de carrosserie waarvan het kenteken is ingenomen naar de sloop brengt en met een andere carrosserie "verder" gaat???
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6835
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 19:25

Verder gaan met deze carrosserie is nu vrijwel onmogelijk. Als ik er een ander kenteken op regel en ik kom de agenten nog een keer tegen ben ik pas echt zuur. Dan is het omkatten en dat is een misdrijf.. het kenteken is trouwens van de bodemplaat, een Giulietta.

Agenten zijn door mijzelf binnengelaten, kwamen ook niet specifiek voor de auto kijken, was toeval... Ik weet wel zeker dat er nooit meer een agent bij mij in de tuin of in huis komt zonder schriftelijk bevel. :( Als er een motorkap op de auto had gelegen was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest #-o , dan had hij nauwelijks iets kunnen zien. Nu hade ik gewoon de pech dat dit een agent was met enige technische kennis en een overdreven groot plichtsgevoel. :cry:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 20:04

Die agenten zitten ZWAAR fout. Ik zou even zeggen op het buro dat ze 1 dag de tijd krijgen om je kenteken terug te geven, schriftelijke excuses te maken en zich nooit meer te laten zien. Zoals al eerder gemeld, ze mogen geen kentekens invorderen van auto's die niet op de openbare weg staan en ze mogen niet zonder huiszoekingsbevel of wat dan ook rondsnuffelen. Als jij die auto weer helemaal naar orgineel terugbouwt en dan weer op de openbare weg zet, is er niets aan de hand en hoef je niet te herkeuren. Ik sluit me aan bij de eerdere adviezen, zet er een advocaat op, dit is zwaar fout. Overigens denk ik dat je prima verder kan met deze auto, een kenteken en een chassisnummer is vast wel een creatieve legale oplossing voor te verzinnen. ;)
Laatst gewijzigd door WhizzMan op zo dec 21, 2008 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6835
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 20:08

-advocaat is het niet met je eens... :(
-auto kan niet teruggebouwd worden.
-agenten zijn door mij uitgenodigd.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 20:15

-advocaat is het niet met je eens... :(
-auto kan niet teruggebouwd worden.
-agenten zijn door mij uitgenodigd.
Advocaat denkt dat oom agent kentekens mag invorderen van wagens die niet op de openbare weg staan? Als ze uitgenodigd zijn, plegen ze geen huisvredebreuk, maar ze hebben nog niet het recht om ongevraagd dingen te gaan doorzoeken en dergelijke. Het terugbouwen is hypothetisch, het was puur om aan te geven dat zolang jij niet op de openbare weg komt, zij er niets over te zeggen hebben. Ik zou toch eens een second opinion gaan vragen hoor.

Ik zou gewoon doorbouwen, een kenteken moet wel lukken. Als je ziet wat voor bouwsels er rondrijden, moet dit echt wel in orde komen.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6835
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 20:30

Van doorzoeken is geen sprake geweest, we liepen door de garage/carport heen langs de auto. agent heeft ook niks aangeraakt. kenteken en foto's zijn al naar de rdw gestuurd, valt nou weinig meer aan te doen. Zelfs al zou ik er een zaak van maken dan kon ik er op wachten dat zo gauw ik het kenteken activeer de agenten me staan op te wachten. de schade is al aangericht en ik kan de politie beter niet nog verder tegen me in het harnas jagen.

Doorbouwen en erop gokken dat ik een kenteken krijg is niet echt een optie.

De rdw kent deze verbouwing niet, je valt tussen een samengesteld voertuig en een kitcar in. maar een samengesteld voertuig bestaat uit delen van twee gelijke voertuigen en dat doet de mijne niet maar het is ook geen helemaal nieuwe auto... :?

Zou de auto uit kunnen voeren naar engeland en dan daar op kenteken zetten en weer terug invoeren in Nl maar dat is veel te veel moeite en geld voor iets dat als een las-cursus/ haalbaarheidsstudie begonnen is.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Robbie146
Full Member
Full Member
Berichten: 380
Lid geworden op: za okt 15, 2005 19:44
Locatie: Uden
Contacteer: Website

Re: RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 20:59

Zou de auto uit kunnen voeren naar engeland en dan daar op kenteken zetten en weer terug invoeren in Nl maar dat is veel te veel moeite en geld voor iets dat als een las-cursus/ haalbaarheidsstudie begonnen is.
Dat werkt zover ik weet alleen als de auto een jaar lange op UK kenteken en UK verzekeringsbewijs blijft staan, dus wordt een lang weg als je daar aan wilt beginnen.
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 21:01

via duitsland kan ook, daar laten keuren en dan krijg je hem hier zo op kenteken....

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 21:20

Echt balen voor je Remco!
Veel sterkte er mee en succes met je nieuwe project.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6835
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 21:40

Duitse Tuv is nog erger als de RDW, daar wil je met een aangepaste auto niet in de buurt komen! :(

@ Joris;

Bedankt, jij ook nog veel succes met de prachtige Giulietta! 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 21:41

-advocaat is het niet met je eens... :(
-auto kan niet teruggebouwd worden.
-agenten zijn door mij uitgenodigd.
Advocaat denkt dat oom agent kentekens mag invorderen van wagens die niet op de openbare weg staan? Als ze uitgenodigd zijn, plegen ze geen huisvredebreuk, maar ze hebben nog niet het recht om ongevraagd dingen te gaan doorzoeken en dergelijke. Het terugbouwen is hypothetisch, het was puur om aan te geven dat zolang jij niet op de openbare weg komt, zij er niets over te zeggen hebben. Ik zou toch eens een second opinion gaan vragen hoor.

Ik zou gewoon doorbouwen, een kenteken moet wel lukken. Als je ziet wat voor bouwsels er rondrijden, moet dit echt wel in orde komen.

Toevallig ben ik advocaat ( je moet ergens je brood mee verdienen) en ik denk dat de eerste advocaat gelijk heeft. Agenten zijn met toestemming op het erf gekomen en hebben iets gezien dat in hun ogen niet in de haak is. Zij mogen dan aktie ondernemen. Bovendien hebben we het hier niet over een misdrijf, maar een overtreding. Dus zaken als onrechtmatig verkregen bewijs speelt hier veel minder. Bovendien is het aanvechten en allerlei juridische procedures vrij kostbaar. Jammer maar helaas.

Wel respect voor het project!
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6835
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 21:47

Dat is dus ook het antwoord van de eerste advocaat.. :(

Toch bedankt voor de second-opinion. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 21:48

GodverD remco,dat is echt mooi klote.
Vind dit echt zon dik project om te zien,en dan helpt zon gore dienstklopper het ff om zeep :cry:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 22:05

niet zo somber hoor

ga gewoon door met het projekt, werk het laswerk NIET af, zodat alles zichtbaar is, en ga dan naar de RDW voor een kentekenkeuring.
als je je werk netjes hebt gedaan, dan zul je gewoon je kenteken terugkrijgen alsof het nooit ingenomen is geweest.
je kunt dit vergelijken met een ingenomen kenteken na een flinke aanrijding
ze willen gewoon zeker weten dat er deugdelijk gerepareerd is.

niet afwerken is wel heel erg belangrijk, anders sturen ze je weg om alle kit en plamuur eraf te krabben zodat ze de kwaliteit van het laswerk kunnen beoordelen. foto's zijn niet voldoende bewijsmateriaal


waarschijnlijk zul j toch een uitgebreide kentekenkeuring krijgen ivm meer dan 40% vermogenstoename, dus dat ze je kenteken hebben ingevorderd verandert helemaal niks aan de zaak

succes met het vervolg van je projekt, ik kan dit wel waarderen :thumbs:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

zo dec 21, 2008 22:12

niet zo somber hoor

ga gewoon door met het projekt, werk het laswerk NIET af, zodat alles zichtbaar is, en ga dan naar de RDW voor een kentekenkeuring.
als je je werk netjes hebt gedaan, dan zul je gewoon je kenteken terugkrijgen alsof het nooit ingenomen is geweest.
je kunt dit vergelijken met een ingenomen kenteken na een flinke aanrijding
ze willen gewoon zeker weten dat er deugdelijk gerepareerd is.

niet afwerken is wel heel erg belangrijk, anders sturen ze je weg om alle kit en plamuur eraf te krabben zodat ze de kwaliteit van het laswerk kunnen beoordelen. foto's zijn niet voldoende bewijsmateriaal


waarschijnlijk zul j toch een uitgebreide kentekenkeuring krijgen ivm meer dan 40% vermogenstoename, dus dat ze je kenteken hebben ingevorderd verandert helemaal niks aan de zaak

succes met het vervolg van je projekt, ik kan dit wel waarderen :thumbs:
Dat lijkt me een erg zinnige reactie. Als ze toch kunnen zien dat alles goed en deugdelijk is uitgevoerd kunnen ze er niet onder uit om het kenteken terug te geven. Ik ken een 164-project waar het dak vanaf is, dat is ook een "vorm-verandering" die de RDW waarschijnlijk wel zal zien :wink: en toch gaan ze proberen daar een kenteken op te krijgen.
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Projecten”