jwst
Member
Member
Berichten: 151
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 23:25
Locatie: almelo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

di jun 14, 2005 00:07

Hmm eindelijk een foto's en prijzen--> ziet er erg gelikt uit...
Wel duur!! Maar is idd denk ik wel de moeite waard!!
Bedankt voor de TIP!!
Gr JW
AR GIULIA 2.1

Cavolo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

di jun 14, 2005 03:14

@jwst: roestvast-staal lijkt ideaal, maar met een flink verlaagde auto kan de uitlaat makkelijk iets raken. Ik weet niet hoe laag de auto op dit moment is, maar ik heb de uitlaat meerdere malen kapot gereden. RVS is dan duurder om te vervangen, en als je het oplost door te lassen dan heb je geen RVS meer. Ik denk dat RVS in theorie erg mooi spul is voor een uiltaat, maar levenslang plezier lijkt me iets overdreven.

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

di jun 14, 2005 10:21

Een autolevenlang !
Dat is anders... vooral bij Alfa's.

En wel een Carterbeschermer gebruiken ja.

jwst
Member
Member
Berichten: 151
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 23:25
Locatie: almelo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

di jun 14, 2005 16:48

Cavolo: Daar heb je gelijk in! Opzich ben ik er wel voorzichtig mee. Dus dat risico wil ik wel nemen. Tenminste als die 60 mm uitlaat niet lager hangt!?. Verder is de auto nog hetzelfde..Ben alleen aan het kijken voor verdere opgradings.. Dus tips zijn altijd welkom op alle gebieden!

Gr JW
AR GIULIA 2.1

Cavolo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

di jun 14, 2005 17:08

ik zou sterkere bussen in de wielophanging proberen (vooral achter) (polyurethaan)
misschien het sperdiff strakker afstellen
coilover shocks voor (dan wel ophangingspunten verstevigen)
rolkooi
by the way: je MOET de gordels beter vasmaken! ik denk dat ze uit het achterschutbord scheuren bij een flinke botsing! Ik heb dat nooit helemaal goed opgelost.
45mm carbs?
motorcompressie verhogen?
kunststof zijramen (lexaan/polycarbonaat?)

jwst
Member
Member
Berichten: 151
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 23:25
Locatie: almelo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

wo jun 15, 2005 00:44

Aah daar heb ik wat aan!!
Wat zijn precies --> coilover shocks??
En wat halen die 45 carbs uit ipv die Dell'orto 40 DHLA???

Gr JW
AR GIULIA 2.1

Cavolo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

wo jun 15, 2005 02:16

coilover is een veer die op de schokbreker gemonteerd is (vaak verstelbare aftermarkt kitjes te koop) dramatische verbetering van de wegligging en veel makkelijker afstelbaar. Je moet alleen wel bedenken dat de originele veer komt te vervallen. Alle krachten komen dus op het punt waar de schokbreker aan de corroserie bevestigd is. Dit punt moet dan ernstig verstevigd worden dmv ingelaste platen. (kijk maar eens bij een squadra)

45mm carbs lopen de meningen wat over uiteen, maar de theorie is: grotere carb laat meer lucht door, dus een grotere venturi geeft dezelfde versnelling van de lucht die nodig is om benzine te mengen met de inlaatlucht. grotere doorlaat= minder luchtweerstand in je inlaat= meer mengsel dat de motor instroomt tijdens de inlaatslag= meer vermogen.

Het spijt me van die gordels, ik was dat even vergeten. Geen excuus voor want eigenlijk speel ik met jouw veiligheid. Dat zijn geen grapjes, en ik was het echt vergeten, denk er net aan omdat Dre er al eens iets over gezegd heeft bij de technische check voor het SS 2003.
Ik zou het zo oplossen: regel een dikke metalen strip die het schutbord verstevigd op de huidige bevestigingspunten. deze strip in de kofferbak tegen het schutbord aan, achter de bekleding van de kofferbak. even goed opmeten en flink dik en zo breed mogelijk. het idee is om de krachten op de gordels over een zo groot mogelijk oppervlak te verdelen.

jwst
Member
Member
Berichten: 151
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 23:25
Locatie: almelo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

wo jun 15, 2005 16:05

Duidelijk!
Hmm carbs 45 lijkt me wel wat! Nouja meer vermogen dus..
Dus 60 mm uitlaat + carbs45!!
Cavolo --> hoe zit het eigenlijk met de ontsteking ik zag laatst een Bobine van Ignitor en deze dingen geven een betere vonk + een flamethrower doet wonderen. Kan dit wat zijn of is dit al goed voor mekaar in de auto? www.edsclassic.nl.
Powerboost valve??

Ik zal binnenkort een kijken of ik de gordels kan verbeteren..
Bedankt voor de TIP. Was er anders niet achter gekomen..nouja te laat dan..

Gr
AR GIULIA 2.1

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

wo jun 15, 2005 16:48

voor een straatauto heb ik twijfels bij het nut van 45mm carbs. deze geven denk ik vnl in de hogere toeren extra vermogen, en je levert er onderin wellicht wel koppel voor in, juist belangrijk op straat. Maar dit is een 2100, heb ik geen ervaringen mee, dus misschien werkt dat iets anders.

Polyurethaan achter is een aanrader, maar dan wel alle, dus ook de diabolo en de sluitrubbers van de t-bar boven de as.

coil-over voor een straatauto vind ik een beetje overkill. In de racewereld gaat het om secondes verschil per rondje, dit effect zal je op de weg niets aan hebben.
Dus alleen een aanrader als je erg vaak het circuit aandoet..
Het effect van coil-overs staat niet op zich, het wordt gemaximaliseerd door het gehele plaatje van de wielophanging. De racers die dit hebben rijden ook met wielbasisverlenging, soms uniballs, hele stijve stabi`s, doorgelast koets etc. En alleen de schokdemperpunten versterken geeft uiteindelijk waarschijnlijk scheuren op andere plekken van de koets. (de kracht moet tenslotte ergens heen.)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Cavolo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

do jun 16, 2005 18:02

het ontstekings systeem is niet helemaal geoptimaliseerd, komt van een sloop 75.
misschien dat het je iets kan opleveren, maar het lijkt me een laatste stap om andere modificaties volledig tot hun recht te laten komen.

Ik heb geen idee hoe hoog of laag de compressie is, dat zou je ook eens kunnen nagaan. misschien dat daar nog iets te halen is.
ID: ex-squadra cilinderkop met bussen in de inlaatkanalen?

Ik zou beginnen met die uitlaat, wat er nu op zit is misschien een beetje dun.

Ja, die TIP is wel een beetje laat, maar beter laat dan TE laat.

Cavolo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

do jun 16, 2005 18:05

en oh ja: zit er al lichtmetaal op? gta replica wielen? verbeterd de wegligging ook.

6,5J14 gta replica's is geloof ik het maximale dat past.

Koellucht naar de voorremmen is voor op een circuit ook geen overbodige luxe. Goodridge gewapende remslangen ook niet.

succes!

jwst
Member
Member
Berichten: 151
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 23:25
Locatie: almelo

RE: Uitlaat 60 mm voor een giulia 2,1!?

do jun 16, 2005 18:24

Velgen staan ook nog op mijn verlanglijstje!
Ik zag op Wunscholdtimer.de giulia met 15 inch.
Dus daar gaat mijn voorkeur naar uit 195-50-15 als dat past..

Gewapende remslangen. Ook een goeie tip... De Ring hehehe

EERST MAAR EENS RIJDEN! Ben ik nog niet echt aan toe gekomen..
Ohja eerst de GORDELS.

Gr
AR GIULIA 2.1


Terug naar “Projecten”