Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

Seriebouw ..uitverkocht.

vr okt 17, 2008 20:01

Ok daar gaat ie dan ...................................

Gisteravond met Rednal uitvoerig de mogelijkheden besproken om een serie liften te bouwen
En het is mogelijk om een serie te maken
De nieuw te bouwen liften zullen met ander aandrijfprincipe uitgerust gaan worden
Iets eenvoudiger te bouwen maar dan wel weer elektrisch op 12 volt :D
dus de wagen erop stekker in de auto aansteker en draaien maar.

eerst 1 op proef om te testen

We gaan uit van een stuksprijs van rond de 400 euro en een serie minimaal vanaf 10 stuks
Voor sommigen misschien een tegenvaller (of niet natuurlijk) kwa prijs maar nogmaals vergis je niet in het aantal uren het materiaal en de bewerking
het frame steld niet veel voor maar heeft toch een aantal freesbewerkingen aan de uiteinden.

Het is niet de bedoeling om er de wereld aan te verdienen maar helemaal prodeo wordt te gek ivm het aantal uren enz.

Dus bij deze graag serieuze reaktie`s van liefhebbers die belangstelling hebben om te inventariseren.

Bij opgave later via PB (EERST HIER AANMELDEN) kan de gewenste breedte opgegeven worden tussen de draagplaten.

Bij mij past zowel de sprint als de 156 erop de platen zijn 10 cm breed.
de sprint leunt meer op de binnenkant en de 156 meer op de buitenkant.

o ja levertijd zal in een keer zijn ergens in bv februari maart april.

aanvulling let wel : het orgineel kost 1453,88 euries excl verzendkosten vanuit spanje

Let op wij staan natuurlijk niet garant voor ongevallen het gebruik is op eigen risico :!: :!:

ps vergeet niet te kijken of je alfa wel op de dorpels gedragen kan worden :wink:

grt rogeralfa :driving:
Laatst gewijzigd door sprint88 op za okt 23, 2010 23:21, 21 keer totaal gewijzigd.
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

RE: Seriebouw carlift?

vr okt 17, 2008 20:28

ik vindt het geweldig dat je dit doet, alleen 400euro is toch een behoorlijjke bedrag... :oops:
ik moet er heel even over nadenken
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Gebruikersavatar
Alfa gRosso
Member
Member
Berichten: 135
Lid geworden op: di apr 25, 2006 17:55
Locatie: Noorbeek
Contacteer: Website

RE: Seriebouw carlift?

vr okt 17, 2008 20:28

Ik meld me bij deze graag aan voor een exemplaar van dit prachtige staaltje werk!!
'07 166 3.0 Sportronic |'01 166 3.0 | '03 156 3.2 GTA SW | ‘01 916 Spider 2.0 T. Spark Giallo Zoë

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Seriebouw carlift?

vr okt 17, 2008 23:42

400 euro is voor mij te overzien, maar 12V vind ik persoonlijk minder handig. Is het mogelijk om dit "universeel" op te lossen zodat ik er zelf een boormachine of een slagmoersleutel of zo op kan zetten?

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1190
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Seriebouw carlift?

vr okt 17, 2008 23:52

Voor 400€ wil ik wel een toestel dat mijn oprit/terras of garagevloer niet beschadigd. En op zen minst een soort garantie en indicatie hoeveel gewicht het kan dragen....
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

Re: RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 00:11

400 euro is voor mij te overzien, maar 12V vind ik persoonlijk minder handig. Is het mogelijk om dit "universeel" op te lossen zodat ik er zelf een boormachine of een slagmoersleutel of zo op kan zetten?
12 volt uitvoering is momenteel "panklaar" een uitvoering op 220v wordt onderzocht.
Slagmoersleutel en lagers in de lift :shock: gaat denk ik niet goed komen
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 08:47

Slagmoersleutel en lagers in de lift :shock: gaat denk ik niet goed komen
Ooeps! daar heb je een punt. Waar ik vooral mee zit is dat je een paar honderd watt nodig hebt om de boel omhoog te krijgen in een fatsoenlijk tempo. 12V vereist dan hele dikke kabels en je accu is ook vrij snel leeg. Ik ben liever niet afhankelijk van 12V gereedschap als ik 220V in de buurt heb. Vandaar de vraag om een universele oplossing, dan kan je zelf kiezen welke motor je er tegenaan schroeft of dat je het met een boormachine doet.

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 10:03

Hoveel speling moet je onder je wagen hebben wil hij op de brug kunnen rijden? En de dwarsliggers waar de dorpels op rustten, ik neem aan dat die tijdens het lifen niet verschuiven?
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 10:31

Een aantal antwoordjes:


mijn oprit/terras of garagevloer niet beschadigd
Dat is eenvoudig op te lossen door onder de wielen eventueel 2 dunne platen te leggen waar ze overheen rijden.
en let op de stalen wielen op youtube rijden op ruwe klinkers dat krast heel wat meer als op een gladde betonvloer.

12 volt aandrijving en veel stroom ben ik het wel mee eens we kijken naar een goede 220 volt oplossing met de boormachine oid zoals het eerste type.


Mijn brug heeft een hoogte van 13,5 cm dus dat id de minimale ruimte die nodig zal zijn om de lift onder de wagen te zetten.
Bij de sprint gaat dat niet lukken vanwege plastik opzij , dus eerst van voren iets opkrikken met de garage krik en dan de lift eronder.

schuiven hebben ik nog geen last van gehad zoals gezegt over 2 keer 70 cm zit 5 mm dik rubber ,maar wat is de garantie?
De dwarsliggers waar de dorpels op liggen kunnen niet schuiven alleen maar draaien.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 12:12

misschien een domme vraag, maar omdat de dwarsliggers, waar de dorpels op rusten, op de afmeting van je auto gemaakt worden,kan je de carlift niet voor verschillende modellen auto's toepassen?
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 12:45

ik prefereer een versie met de accu tol, om de stomme rede dat ik al tig auto's heb gehad waarbij de sigareten aansteker niet werkte...

als er dus nog een andere versie komt heb ik wel belangstelling (lijkt me dan ook goedkoper, motortje en electra hoeft er voor mij allemaal niet op te zitten)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Kid
Member
Member
Berichten: 115
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 21:38
Locatie: BE Prov Antwerpen

RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 13:00

Toon hier zekers interesse voor - 400 Euro als richtprijs vind ik eigenlijk geen geld (kijk maar eens rond naar wat er nog zoal aan motor/auto liften en toestanden op de markt is).

Wil wel even afwachten tot er meer duidelijkheid is omtrent de aandrijving waar uiteindelijk voor zal (of kan?) gekozen worden.
BMW Z3 Coupé, en iets Italiaans met een "kleine" V8

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 13:38

Zet mij maar op de lijst.

€ 400,00 is een mooi prijsje.

Meerprijs afgelakt?

Ik prefereer aandrijving via boormachine of iets dergelijks.

Ik wacht in spanning af.

gr Jan

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 16:16

lijkt me dan ook goedkoper, motortje en electra hoeft er voor mij allemaal niet op te zitten

Lijkt inderdaad goedkoper maar is het ZEKER niet :!:

wordt vervolgd volgende week na een avondje overleg en tekenen

Zelf lijkt mij na wat naslag werk dat het een boormachine aandrijving moet worden en toch lekker weer anders dan de eerste :D


Het mag duidelijk zijn dat ik niet van prutswerk hou :wink:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Seriebouw carlift?

za okt 18, 2008 19:10

Als er een boormachine of andere 220V oplossing komt wil ik graag een exemplaar hebben!

Heb nu de Sprint ook met de neus omhoog staan voor een blokwissel maar het duurt wel heel lang om voldoende hoogte te krijgen voor zo'n klusje aangezien een krik niet ineens dik een meter de lucht in kan (de mijne niet tenminste). Dit is dus echt ideaal, na het krikken natuurlijk wel stutten met assteunen voor de veiligheid :roll:
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Terug naar “Projecten”