Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

75 V6 America (VERKOCHT 05-05-2018)

zo jul 27, 2008 20:55

Goeienavond,

Heb toch maar besloten om de kleine veranderingen aan mijn 75 maar eens op een rijtje te gaan zetten. Was ik in eerste instantie eigenlijk niet van plan, maar dit soort liefhebberijen hebben, in mijn geval tenminste, de neiging om hier en daar wat uit de hand de lopen en toch meer te gaan omvatten dan gedacht.

In vergelijking met de wonderen die in een groot aantal project-topics worden verricht, stelt dat van mij niet zoveel voor, vandaar maar de naam 'mini-project'. Sinds de tijd dat ik lid ben van het forum (sinds september 2005) heb ik ongelofelijk veel geleerd over auto's in het algemeen en Alfa's in het bijzonder. Met alle tips en truces hier heb ik, als 'Newbie' veel problemen kunnen oplossen (of zelfs voorkomen) en veel meer van mijn Alfa's kunnen genieten dan menig niet-Alfist ooit voor mogelijk zou kunnen houden; wat mij betreft is dit forum daarbij onmisbaar................

Daarnaast is het ook gewoon leuk om dit allemaal op 'papier' te zetten en bij te houden en straks terug te lezen hoe je het voor elkaar hebt gekregen een mooie Alfa elke keer weer wat meer aan je persoonlijke smaak aan te passen en dat is voor mij de reden geweest om dit te doen........

Heb van mijn 75 al eens foto's geplaatst toen ik besloten had de auto te kopen in december vorig jaar ( http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight= ) en sindsdien ben ik hier en daar begonnen op wat kleine aanpassingen te doen.

De volgende zaken staan op mijn lijstje:

- 'Nieuwe' rode reflectorbalk vinden (CHECK) / monteren (CHECK)
- Nieuwe' raamkappen/windgeleiders vinden (CHECK: en inmiddels weer verkocht i.v.m. hardnekkige problemen met de elektrieke ramen)
- 'Nieuwe' witte knipperlichten monteren (CHECK)
- Achterlichten rood / rood vinden / monteren (CHECK)
- Leren versnellingspookje 33 Imola vinden / monteren (CHECK)
- V6-interieur (donkergrijs QV) vinden / monteren (CHECK)
- Hemeltje schuidak vinden (CHECK) / monteren (Z.S.M.)
- 14" Numerata-velgen scoren als wintervelgen (CHECK)
- 15" Ronal-velgen stralen & poedercoaten (T.Z.T.)
- 16" 164 Q4-velgen vinden (CHECK) / aanpassen, stralen & poedercoaten (CHECK)
- Pirelli P Zero Nero (205/45 R16) aanschaffen & monteren (CHECK)
- Ander luchtfiltersysteem (BMC DIA) vinden / monteren (CHECK)
- CSC-spruitstukken aanschaffen (CHECK) / monteren (CHECK)
- Dinitrol ML-roestbehandeling (CHECK)
- Casterkogels & powerflex-rubbers aanschaffen (CHECK) / monteren (CHECK)
- Carbon Lorraine RC5+ remblokset aanschaffen (Z.S.M.)
- Spporverbreders 12 incl. langere tapeinden aanschaffen (CHECK) / monteren (CHECK)

Op het gebied van onderstel en uitlaatsysteem is er door vorige eigenaar al het 1 en ander aangepast: (qua hardheid) instelbare SPAX-dempers, stuggere veren (merk niet bekend), CSC middendempervervanger en (80 mm enkele) einddemper van CSC.

Inmiddels zijn de 17' AZEV's er ook af (en verkocht), aangezien die voor mij persoonlijk net wat teveel van het goede waren. Verder is de verlaging van de auto gedeeltelijk ongedaan gemaakt om praktische redenen en ziet de auto er op dit moment zo uit:

Afbeelding

Op korte termijn staat het volgende gepland:

- Winterbanden omzetten naar 14" Numerata (zitten nu om af-fabriek Speedlines)
- Nieuwe verchroomde wielmoeren ophalen (via www.velgrenovatie.com) en informeren naar nieuwe boutjes voor de Q4-velgen
- Afspraak maken om Ronals te laten stralen & poedercoaten (via www.wheelcare.nl)
- Aanvullend onderdeel nieuw luchtfilterset (BMC DIA) ophalen en set monteren
- Hemeltje schuifdak monteren
- Verder zoeken naar origineel V6 interieur (nu 1.8 I.E.)
- Casterkogels aanschaffen (via www.arparts.nl)

Zit op dit moment midden in een verhuizing, dus niet alle tijd van de wereld. Eerste geplande klus is het poetsen van de aangschafte Q4-velgen ter voorbereiding op het stralen & poedercoaten t.z.t.. Heb gelukkig een vriendinnetje die meer verstand heeft van autopoetsmiddelen (werkt bij Eenzet / 1Z) en das wel nodig want ze zien er nu (nog) zo uit:

Afbeelding

Ben er op dit moment nog niet aan toe gekomen om van de rest van de plannen wat foto's te maken, maar dat volgt allemaal t.z.t.........................

Grtz,

Jos Cozijnsen :D
Laatst gewijzigd door Alfa75JC op do mei 31, 2018 17:15, 50 keer totaal gewijzigd.
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1596
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Mini-project: 75 V6 America

zo jul 27, 2008 21:08

succes Jos,dat komt goed :wink:
ivm de castor kogels,als je kan kan je ze apart bestellen(zelf wat van draad afdoen ed.),en koop de plaatjes(adaptors) dan van Maurizio hier op het forum.
dat scheelt een pak gezooi.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Mini-project: 75 V6 America

ma jul 28, 2008 09:55

elk project met betreking op een alfa is noemeswaardig. dus idd gewoon een topic openen :wink:


mooie 75 vond alleen persoonlijk de AZEV'S meer smoel geven... maar dat is persoonlijk.

zag in je lijst staan pookhoes 33 imola?? past dat? heb je daar een foto van toevallig?

voor de rest veel sleutel plezier aan de 75 komt vast allemaal goed 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

ma jul 28, 2008 12:29

Ben het zeker met je eens dat AZEV´s errug stoer staan onder een 75 en das ook zeker nooit het probleem geweest,
want heb er veel bekijks mee gehad en hij is echt heel breed met maatje 8,5 achter....... :D

Heb in dit geval alleen het praktische boven het cosmetische gekozen om het zo maar even te noemen, want heb
maar niet kunnen wennen aan het stuurgedrag van de plattere banden (205/40) en de stuggere demping, vandaar
de (tijdelijke) keuze voor de Ronals. Hoop met de 16" Speedlines het beste compromis te hebben gevonden......

Verder betreft het trouwens de leren pookknop van een 33 Imola (en niet de hoes) met Alfa-logo. Heb ik voor de
75 wel iets moeten inkorten, maar bevalt prima. Zal vanavond wel even een plaatje schieten........

Verder heb ik woensdag afgesproken om de verchroomde wielmoeren op te halen. Hoop ik gelijk wat info in te winnen
over de boutjes van de Q4-velgen. Is in ieder geval het begin gemaakt met het opknappen van de velgen......

Grtz, Jos
Laatst gewijzigd door Alfa75JC op ma jul 28, 2008 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

Re: RE: Mini-project: 75 V6 America

ma jul 28, 2008 13:20


Verder heb ik woensdag afgesproken om de chromen wielbouten op te halen. Hoop ik gelijk wat info in te winnen
over de boutjes van de Q4-velgen. Is in ieder geval het begin gemaakt met het opknappen van de velgen......

Grtz, Jos
Ten eerst, mooi project en hou ons zeker op de hoogte.

Ten tweede, laat ook even weten hoe het met de boutjes van de Q4-velgen. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Velgen worden gestraald en dan nog die boutjes. Het zijn een soort er in geperste plastic boutjes die er waarschijnlijk tijdens het stralen afschieten. ik denk aan draad tappen en ergens RVS boutjes te scoren.

dus ik hoor het graag van je.

Groet Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

Re: RE: Mini-project: 75 V6 America

ma jul 28, 2008 13:32


Verder heb ik woensdag afgesproken om de chromen wielbouten op te halen. Hoop ik gelijk wat info in te winnen
over de boutjes van de Q4-velgen. Is in ieder geval het begin gemaakt met het opknappen van de velgen......

Grtz, Jos
Ten eerst, mooi project en hou ons zeker op de hoogte.

Ten tweede, laat ook even weten hoe het met de boutjes van de Q4-velgen. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Velgen worden gestraald en dan nog die boutjes. Het zijn een soort er in geperste plastic boutjes die er waarschijnlijk tijdens het stralen afschieten. ik denk aan draad tappen en ergens RVS boutjes te scoren.

dus ik hoor het graag van je.

Groet Joris
in dit topic (klikkie) is dat met die boutjes ook voorbij gekomen :)

Gebruikersavatar
Darkman76
Full Member
Full Member
Berichten: 289
Lid geworden op: ma jul 16, 2007 21:32
Locatie: Bergschenhoek

RE: Mini-project: 75 V6 America

ma jul 28, 2008 13:34

ik heb dit adres eens ergens hier op het forum gevonden. Hier hebben ze allerlei sierdopjes en boutjes voor velgen.

http://www.velgrenovatie.com/

Moet wel zeggen dat ik heb zelf geen ervaring met deze jongens, dus heb geen idee over de service.

Erg mooie 75, succes met je 'mini' project...
SCARB Lidnr. 972

Nu
'82 Giulietta 2.0 Lusso type 2
'10 Fiat 500 1.2
'89 Maserati 224V
'16 Citroen Cactus van de baas

'11 Giulietta 1.4 TB Multiair, '07 147 JTDm 16v '98 156 2.5 v6 24v, '87 Maserati Biturbo Si, '92 155 1.8ts 8v, '85 Spider 2000

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Mini-project: 75 V6 America

ma jul 28, 2008 13:48

- V6-interieur (donkergrijs QV) vinden (nog niet gevonden.... )
staat op mp te koop voor 75 euro :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

ma jul 28, 2008 14:05


Ten eerst, mooi project en hou ons zeker op de hoogte.

Ten tweede, laat ook even weten hoe het met de boutjes van de Q4-velgen. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Velgen worden gestraald en dan nog die boutjes. Het zijn een soort er in geperste plastic boutjes die er waarschijnlijk tijdens het stralen afschieten. ik denk aan draad tappen en ergens RVS boutjes te scoren.

dus ik hoor het graag van je.

Groet Joris
Hier val het 1 en ander samen te vatten denk ik: ben namelijk op het idee gekomen door o.a. het topic dat Martin H ook noemt. Heb daarnaast vooral ook dit topic: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight= gevolgd en de betreffende auto van recaro24v (Rinze) op Viva Italia gezien en dat zag er gewelidig uit. Betreffende bedrijf is idd www.velgrenocatie.com: ga ik dus a.s. woensdag heen om set chromen wielbouten op te halen en te informeren naar de Q4-bouten.

Zal mijn ervaringen zeker even doorgeven hier...........enne thanx voor de reacties weer !!

@ alfa75qv: dat moet het interieur van mede-forummer geronimo75 zijn. Daar heb ik al een naar gevraagd, maar ben eigenlijk
specifiek op zoek naar het donkergrijze (QV-) interieur. Thanx iig !

Grtz, Jos
Laatst gewijzigd door Alfa75JC op di jul 29, 2008 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: Mini-project: 75 V6 America

ma jul 28, 2008 15:02

pssssssst Jos......... Een 75 heeft wielmoeren (geen bouten)
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

ma jul 28, 2008 15:28

Haha.........je hebt helemaal gelijk Dennis.......... :oops:

Was in mn haast even in de war met de BOUTEN voor de Q4-velgen............

Grtz, Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

Re: RE: Mini-project: 75 V6 America

di jul 29, 2008 08:04


zag in je lijst staan pookhoes 33 imola?? past dat? heb je daar een foto van toevallig?
Et voila:

Afbeelding

Grtz, Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Mini-project: 75 V6 America

di jul 29, 2008 10:16

Mooie auto, blijft één van mijn favoriete kleuren voor de 75!

En een QV achterbank heb ik voor je, voah wenagh... de rest van het interieur helaas niet meer (geen idee waar dat heen is... :? )

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

vr aug 01, 2008 12:42

Afgelopen woensdagavond op en neer geweest naar Oudenbosch om bij Erik van www.velgrenovatie.com de wielmoeren op te halen.

Hij was zelf niet thuis en even onstond er een klein misverstand: Erik zei al dat er een kale man 68 boutjes zou komen ophalen...........

Uhm........(waren nl. wel de boutjes die ik straks evt. nodig heb voor de velgrand).....kale kop kan ik niet ontkenne, maar kom eigenlijk
voor 20 moeren. Na een kort belletje kon ik de spullen alsnog meenemen........

Afbeelding

Spullen zagen er prima uit en eventuele vragen, tips en trucs hoop ik op korte termijn alsnog via de mail te kunnen uitwisselen. Heb
in ieder geval al een praktijgeval dat bewijst dat de hier te krijgen boutjes als alternatief kunnen dien.......

Hier nog even 1 van de 'lijdende' voorwerpen. Kan wel enig werk gebruiken, denk ik zo:

Afbeelding

Op de terugweg nog een leuke kilometerstand op de klok gezet. Heb de 75 op 16-02 opgehaald bij 244.600, dus gaat best hard met die kilometers Voor een duidelijke foto had ik overigens de keuze tussen 80 en 200 km/u en dit is m geworden (want die andere foto heb ik al)...........

Afbeelding

Hoop binnenkort alles te monteren en dan kunnen we weer verder met de volgende stappen.........Numerata wintervelgen vast in orde maken (kan namelijk de standaar Speedlines ‘te koop’ aanbieden en dat scheelt weer ruimte met de verhuizing).........

Grtz, Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

vr aug 08, 2008 16:05

Inmiddels hier en daar weer wat opgeschoten:

- Winterbanden zitten nu om de Numerata-velgen
- Af-fabriek Speedlines zijn over en gratis af te halen (zie 'te koop'-topic)
- Wielmoeren gemonteerd
- Ontbrekend onderdeel luchtfilterset is binnen

Van het weekend weer eens wat foto's maken. Hoop genoeg tijd over te hebben om een poging te wagen het BMC DIA-filter in te bouwen.

Grtz,

Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Terug naar “Projecten”