Vandaag dus weer lekker met de GTV's aan de gang geweest.
Maar zoveel mogelijk kaal getrokken om te kijken hoe onderliggende delen zijn. Komt natuurlijk toch weer het een en ander naar boven. Bodem en dorpels zijn best goed. Hier en daar een klein gaatje, maar niet schokkends. Vervelender is dat de achterkant een keer een tik heeft gehad, net achter de tank. Misschien toch maar de achterkant uit de zwarte halen, als die beter is. Verder nog wat kleine zaken aan de deuren en de raamomlijsting.
Volgens mij heeft er ook LPG in de GTV gezeten. Gaten in de bodem die verdacht veel op een afvoer van de appendagekast lijken en ook in de binnenschermen zitten gaten die heel goed een tankframe kunnen houden. Ben benieuwd of ik de vulopening nog tegenkom. Maar wie weet:
betekent zo origineel mogelijk ook geen LPG...?
Moet er voor de orginaliteit toch nog LPG in! Mocht er LPG op kenteken (die krijg ik nog) staan, dan wordt de verleiding wel heeeeel erg groot om de 90 techniek in de GTV koets te zetten en er een daily driver van te maken...........
Maar dus ook de motor aan het lopen gekregen. Het Cobra alarm demonteren (ach, eigenlijk slopen
) bleek voldoende om de startmotor weer in de rondte te krijgen en 2 liter benzine in de tank deed de boel (zonder extreme rookontwikkeling
) vrij vlot lopen! Wel een enorm kabaal vanuit de kop en af en toe wat flinke knallen. Lijkt of de kleppenwinkel niet helemaal naar behoren functioneert. T.z.t. maar een keer een dekseltje lichten. Volgende week weer verder met de GTV's. Kijken welke donor delen er beschiukbaar zijn, met name voor de achterkant.
Wordt vervolgd.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.