Pagina 1 van 4

Project 33 type1, restauratie in progress..

Geplaatst: do jun 05, 2008 16:01
door swdriver
Hoi,

Ik heb dus een mooie looie (zoals mijn dochter van 2,5 jaar zegt) Alfa 33 van 1985. En 1,5 LS

Deze wil ik de komende maanden optisch en technisch verfijnen/restaureren in microprojectjes van maximaal een aantal uren per project.

Doel is in deze tijd de auto continu wel rijdend te houden want mijn dochter wil sinds de mooie looie niet meer in onze 156 V6Q sw meerijden maar alleen in de ouwe. Daar wordt ze helemaal blij van en roept telkens maar "leuk he pappa? autorije" (en dat om de minuut ongeveer) en bij snel optrekken moet ze helemaal schateren, terwijl ze veel slomer dan de V6 is.

Je hoort mij niet klagen uiteraard, ik wil dit gedrag liever stimuleren.

Nu nog niet zoveel info. Ik ben onderdelen en informatie aan het verzamelen (veel via technische vragen of pb aan specialisten) en zal binnenkort aanvangen.

Zodra een deelproject zich aandient zal ik me melden.

intussen hou ik me aanbevolen voor tips and tricks en spontane aanbiedingen voor wat gratis laswerk (veerkoker linksachter)in lelystad


Groet,


Gert



Edit, fotos hebben een andere locatie op het www gekregen. Hier is de nieuwe link

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: do jun 05, 2008 16:18
door brolli21
Die veerkoker die gelast moet worden LA,is dat aan de achteras of aan de auto???

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: do jun 05, 2008 16:37
door swdriver
Aan de auto, schijnt een typisch 33-iets te zijn...

Re: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: do jun 05, 2008 18:49
door Alessandro
"leuk he pappa? autorije" (en dat om de minuut ongeveer) en bij snel optrekken moet ze helemaal schateren
:jumping:
Je hoort mij niet klagen uiteraard, ik wil dit gedrag liever stimuleren.
:thumbs:

En een type 1 nog wel, mooi, dat je haar gaat opknappen!

Yep, die veerkoker achter (onderzijde) is een 'kwaaltje" :(

Re: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: do jun 05, 2008 19:38
door Frits
Doel is in deze tijd de auto continu wel rijdend te houden want mijn dochter wil sinds de mooie looie niet meer in onze 156 V6Q sw meerijden maar alleen in de ouwe. Daar wordt ze helemaal blij van en roept telkens maar "leuk he pappa? autorije" (en dat om de minuut ongeveer) en bij snel optrekken moet ze helemaal schateren, terwijl ze veel slomer dan de V6 is.
Tja, mij jongste wil eigenlijk niet meer in de 33 sinds we de 90 hebben...Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met opvoeden ;-)

Verder willen we natuurlijk foto's zien van dit project!

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: do jun 05, 2008 20:46
door sprint88
Succes hoor met deze mooie type 1

grt rogeralfa :driving:

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: za jun 21, 2008 23:23
door swdriver
En het eerste projectje was gelijk al een tegenvaller (tje). De oppervlakkige roest aan de achterklep bleek een flink stuk ontbrekend plaatwerk wat met plamuur was opgevuld. Wel al bewerkt met Fertan. Binnenkort maar eens de polyester ter hand nemen.

Heb een foto gemaakt, maar is niet zo goed geworden en de batterij van de camera was leeg, moet nog even uploaden en kijken of het een goede foto is.

Groet,


Gert

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: za jun 21, 2008 23:43
door Graffiaturo
polyester bah

repareer het nou gewoon in een keer goed, ben je er voor altijd vanaf

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: zo jun 22, 2008 12:42
door swdriver
Een paar foto's:
roest door het (binnen)plaatwerk heen
Afbeelding



Owwhhja, lassen waar nodig zal ik me tzt moeten aanleren, maar zo'n klein hoekje zie ik niet zitten met een lasapparaat. Dus, het zal polyester worden. 8)


Groet,


Gert

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: zo jun 22, 2008 21:06
door Graffiaturo
zit een stiftje in dat klemmetje, die doortikken, en dan kan je het dopje eruitnemen, stiftje ligt binnenin de kofferklep

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: ma jun 30, 2008 12:29
door swdriver
Nou....

Klemmetjes eruit gekregen, bedankt voor de tip, ze zijn onbeschadigd.

Tevens zaterdag filters en nieuwe lucht en benzineslangen geplaatst. Woooowwwww, wat een heel ander motortje is het nu. Ik was al bang dta ik genoegen moest nemen met een veel tammer exemplaar dan de 1,7 ie's die ik heb gehad. Met deze simpele ingrepen is het een giftig motortje geworden. Ineens staat het setje dubbele carbs helemaal onderaan mijn prio- lijstje en de ophangrubbers boven. Met de prestaties die het motortje nu levert, is een goede wegligging van vele malen groter belang dan nog net iets meer pit.

Toch ook weer een tegenvaller afgelopen weekend. Bij het roest verwijderen van de linkerdorpel, vielen ook daar gaten in. Niks oppervlakkig, gewoon doorgeroest. Nu is een nieuwe dorpel maar een paar tientjes, dus ik denk echt binnenkort te gaan lassen. Wil het wel zelf doen, maar de cursus (van de club) is al een tijdje geleden. Wil iemand mij daar mee helpen? Dan zoek ik dus iemand, waar ik ruimte heb, tijd (hoeveel tijd kost het omzetten?), zelf gelegenheid heeft om te helpen en wie de apparatuur heeft....

Foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: ma jun 30, 2008 20:43
door swdriver
Trouwens, een nieuwe dorpel kost ongeveer 25 euro, is niet erg duur. Zijn die dorpels voor overzet of in plaats van het bestaande plaatwerk?

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: ma jun 30, 2008 20:49
door Graffiaturo
dat zijn overzetdorpels, uiteraard wel alle rottigheid eruitslijpen. en goed behandelen vorodat je de overzetdorpel eroverheen zet, ook de binnenkant van die overzetdorpel niet vergeten :twisted:

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: di dec 16, 2008 20:25
door swdriver
Na lange tijd weer een aantal kleine ontwikkelingen. Ik heb de 33 te koop gehad en de verkoop ingetrokken omdat ik inmiddels over stalling beschik met daarbij sleutelgelegenheid.

Afgelopen zaterdag naar Lobith geweest om stoelen van een type 1 Guiletta over te nemen van Bralfa. Die hebben dezelfde bekleding en kleur en passen 1 op 1.

Wellicht niet helemaal origineel, maar origineler dan de blauwe stoelen van een type 3 (in een overigens beige interieur). Uiteraard vergeten een foto te maken van de "nieuwe" stoelen.

Net voor het wegbrengen zijn aan beide zijden de buitenspiegelglazen uit de behuizing gevallen. Nu heb ik ter vervanging twee rechter spiegels gekocht een nieuwe en een gebruikte. De gebruikte als donor voor alleen het glas. Nu nog eens op zoek naar een nieuw linkerexemplaar (die schijnen zeldzamer te zijn).

Bij het volgende bezoek aan de auto zal ik proberen er om te denken dat ik een camer mee moet nemen :)

Gert

RE: Project 33 type 1 in microprojectjes

Geplaatst: ma mar 16, 2009 12:21
door swdriver
Zo afgelopen weken af en toe een dagje met de auto bezig geweest (ze staat nu in de stalling met sleutelmogelijkheid) en ik ben klaar wat betreft het technische gedeelte op de draagarmrubbers vóór na. Die moeten met de pers worden vervangen en die is nog niet klaar voor gebruik.

Er kwam na een 3/4 jaar buiten staan wat meer roest onder de auto vandaan dan eerst verwacht. Dus nu gaat er gelast worden: Dorpels nieuw links binnen en buiten rechts buiten. Draagbalken voor vanaf het ruit naar voren aan twee kanten en de veerkoker linksachter. Dat slaat een aardig gat in mijn budget, om niet te zeggen dat die ruimschoots overschreden gaat worden.

edit dd 27-09-2009, ivm wijzigen account van mijnalbum, heb ik alle foto's in 1 album gezet. Hier is de nieuwe link

Na het lassen weer opbouwen, apk klaar maken en vandezomer verder voor overspuiten voorbereiden. Ik verwacht dat ze eind deze zomer gespoten kan worden. Ik zal ze in dezelfde kleur laten doen, maar dan wel met een lichte metallic erin (de 4wd kleur)


Groet,


Gert
[/url]