Zoals bij vele hier inmiddels wel bekend heb ik de 1ste serie Alfa 164 TS van "Tommie" overgenomen , daarvoor was hij van Jessy(Berlimo) en daar heb ik destijds de Alfetta QO van overgenomen , die nu weer bij "Steven33"is beland...

Maar goed.... De 164...
Op het oog een zeer net exemplaar , eigenlijk te mooi om waar te zijn voor de 19 jaar oud dat ze al weer is

Dat betekend echter niet dat er geen werk aan de auto zit...
Waaronder : Roest achterscherm , roest sponning achter-ruit en geloof het of niet , deze bella mist beide krikpunten aan de voorzijde

Maar goed niets dramatisch tot zover en de gebreken waren bekend bij aankoop , ik hoop dat hij aankomende week helemaal nagekeken gaat worden bij mijn zwager op de brug om te zien of er nog verrassingen zijn.
Verder lekt het stuurhuis rechtsvoor en moeten de 2 laatste dempers v/d uitlaat vervangen worden.
Die laatste 2 heb ik er gisteren alvast onderuit gehaald , en een nieuwe eindemper heb ik al gevonden bij Danny

Het interieur is echt als nieuw

Ook is de originele ski zak nog aanwezig in de achterbak als ook het originele gereedschapssetje

Verder zit deze bella nog echt mooi in de lak en heeft ze weinig steenslag e.d.
mijn bedoeling is om deze 164 weer helemaal tip tot te maken zodat ze de 25 jaar gaat halen

Km stand van deze bella is ook pas 187.000 , dus die kan nog een hele tijd mee , en loopt ook erg mooi rustig en stil

Genoeg gepraat , fotooooooooooooooooo's

Hier eerst wat foto's van toen ik haar kocht..

Hier thuis aangekomen en samen met haar 7 jaar jongere zusje op de oprit

Nou eerste project , uitlaat verwijderen...
Na 2 krikken , 2 bokjes en nog 2 velgen onder de auto te hebben gelegd ben ik onder de auto gekropen om de 6 betreffende boutjes los te draaien , dit ging gelukkig vrij vlot en met een minuut of 10 had ik de 2 delen eronderuit , zoals je op deze foto's kan zien waren ze echt aan vervanging toe

Hier HING een uitlaat...

En dit kwam eronderuit...

Gelukkig zijn de voorste 2 delen nog keurig en nergens lek

Toen ik dus de auto op wilde gaan krikken kwam ik tot de ontdekking dat de voorste 2 kriksteunen er niet meer waren en aan de bestuurderskant een gat van zo'n 4cm doorsnee zit en aan de bijrijderskant een gat van zo'n 6cm..
De achterste zijn wel verroest maar na verdere inspectie bleken ze nog wel hard te zijn en vast te zitten...
Hier de 2 voorste..

Ik moet er wel bij zeggen dat alle roest op de foto's veel erger kijken dat in het echt

Overige plekjes zijn dus het rechter achterscherm..

En de sponning van de achterruit maak ik foto's van als de achterruit eruit is , zo vanaf buiten is er niet zoveel te zien namelijk..
Ik kan niet wachten om er echt mee aan de gang te gaan , en mag natuurlijk van geluk spreken met een Alfa Monteur als zwager

I'll keep you posted

Saluti ,
Marley164