Niet letten op de blubber waar ze in staat, is puur en alleen voor de foto

Dit is dr dan, een type 2 Sportwagon 1.3S uit 1989 in de kleur Blue Lord. Een twee jaar terug gekocht door mijn broer eigenlijk alleen omdat bij de auto een flinke stapel onderdelen zat. Ik was toen zelf net 17 en kreeg toestemming van mijn broer om de auto (gratis) over te nemen van hem. Eerste half jaar heeft ze in een stalling gestaan hier in de buurt, toen het eerste wat ik gedaan heb was het poetsen van de o zo verweerde lak.

Hier het verschil tussen hoe het was (rechts) en (links) na een commandant 4 behandeling. Naar 7 uur knoeste arbeid werd het eindelijk weer een mooie schone auto die het daglicht kon verdragen.
Na dat half jaar stalling kwam ze naar huis, direct mee naar een apk-keurings station en daar kwam het slechte nieuws. Roest, alles en overal. Enfin, ik inmiddels gek op de auto zei van ik ga sparen tot ik geld heb om dr te laten lassen. Zo gezegd zo gedaan, in de tussentijd dat de auto thuis was veel dingen vervangen en ook veel dingen gedaan om de auto weer representatief te maken. Interieur vervangen voor een smetteloze vervanger (zelfde kleur etc.), en alle dashboard verlichting etc aan de praat helpen en dat soort dingen. De Ronals A1 15" gekocht, mistlampen (zei het niet origineel helaas) en nog andere kleine aanpassingen.
Maar goed, nu staat ze eindelijk bij de lasser, maandag erheen gebracht en vandaag samen ermee begonnen en per direct bleek het al 1 puinhoop te zijn. Toch de lasser over weten te halen om mij te helpen en aan de slag gegaan. Vandaag puur alles blootgelegd (zaten in de bodem, tussen dorpel en dorpel zelf ook) en al enig voorbereidend werk gedaan. Doet wel pijn in je hart als je ziet dat de gaten in je meisje voortdurend groter en groter worden en je uiteindelijk dwars door de bodem op de betonnen vloer eronder kijkt. Maar goed, toch besloten door te gaan (voor mij geen moeilijke keuzen na die 2 jaar wachten) en het echt goed aan te pakken. Alle rotte plekken aanpakken, wat vervangen moet worden wordt vervangen en wat behandeld moet worden behandelen we. Hopelijk (we werken er niet iedere dag aan, alleen vandaag een volle dag) is het beestje over een 2 weken klaar en kunnen de Ronals met de P5000 eronder. Kan ik er hopelijk mee naar de registerdagen maar ook dit zal nog een groot vraagteken worden.

Ik zal jullie hier een beetje op de hoogte houden (helaas niet doormiddel van foto's aangezien ik geen digi camera heb) van de ontwikkelingen rond de roestauratie en hopelijk is ze dan uiteindelijk te bewonderen op de registerdag 22 mei a.s.