Ben sinds het begin van het jaar al bezig met upgrade van mijn 75 1.8IE naar een 2.0IE. Ben begonnen met revisie en aanpassing van een Aleftta QO blok (dat had ik nog en ook nieuwe zuigers en bussen). De bedoeling was met 'lage' kosten de auto weer tip-top te krijgen. 10pk extra is dan mooi meegenomen.
Een paar weken terug het blok bij Mannessen Motorrevisie in elkaar gezet en in de schuur gezet. Afgelopen week begonnen met uitbouw van m'n oude blok en e.e.a. over te zetten cq. te vervangen.
Uiteindelijk een bereklus, er was na 100.000km geen onderhoud erg veel aan kapot, dat nu gerepareerd is

- cardan middenlager ophangrubber gescheurd
- cardan voorste centreerbus drooggelopen en segerring eruit gesprongen
- stuurbekrachtigingspomp lek
- radiateur lek
- remdrukverdeler lek
- koppeling, drukgroep en druklager ook maar vervangen (niet meer nieuw na 400.000km)
- middendemper gaar
- motorsteunen en staartstukrubber versleten
- bakrubbers gescheurd
Kortom, dat is nu weer ok

Maar.... nu blijkt de carrosserie inmiddels aan z'n einde....

Ik heb dus zometeen een technisch nieuwe auto in een oude jas....
Ben nog aan het dubben wat te doen: of een voor een de carrosseriezaken aanpakken of te zoeken naar een frissere koets (maar dan moet-ie op LPG staan). Ik neig naar het laatste, dus als er iemand een 75 op LPG weet te staan waarvan de koets goed is maar de rest slecht....
Ik heb foto's gemaakt, maar ik weet niet hoe ik ze op het forum krijg, dus tips zijn welkom!
Arjan