Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

ma jul 04, 2005 17:23

'Je moet ergens beginnen... vrees alleen dat ik die laatste 2 bevestigingen van de stabi-stang pas vastkrijg als er een motor inligt... daar zit iets teveel voorspanning op... als ik probeer die in lijn te trekken til ik de hele auto op. Euhm, tja... en aangezien ik m'n eentje was heb ik die strijd na een half uur en een flinke jaap uit m'n linkerpoot maar opgegeven tot een volgende keer :(
Goed bezig Matthijs!

Maarre, die voorste balk van het subframe moet er toch weer onder vandaan als je de motor inbouwt? Of doe jij dat van bovenaf?
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

ma jul 04, 2005 20:22

Goed bezig ! Uh, die nieuwe ophanging is toch wel ook van een Sud/Sprint?
33 type 2
Dan zou ik de lengte van die lange draagarmen even vergelijken met die van de Sprint (meten van gat naar gat), je kan ze alleen uitwisselen met die van een 33 type 1 (die vaak net zo slecht zijn), de latere zijn langer dacht ik.

wendola

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di jul 05, 2005 11:50

ja je bent goed bezig ziet er goed uit
neem je achter toch trommeltjes dan

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di jul 05, 2005 20:20

@ Sudregister1972; Die draagarmen/subframebalk/etc zijn allemaal van een 33 QV uit 1989. Volgens mij, als je alles van de ene auto neemt en je bouwt 't onder de andere, dan gaat 't, maar je kan ze inderdaad niet half om half ombouwen... dus niet 1 draagarm van de sprint vervangen door 1 van een 33. Desondanks heb ik natuurlijk heus wel even lopen spelen met draagarmen naast elkaar houden, vergelijken etc maar volgens mij kwamen de maten echt overeen hoor. Zijn ze misschien van een 33 type 3 anders? Je maakt me aan 't twijfelen! Zal ik dan toch nog een keer de rolmaat en de schuifmaat meenemen?

@ Wendola; Nee, er komen 'gewoon' schijven achter, zoals 't (vind ik) hoort bij een Sud Sprint. Enige aanpassing is dat er remtangen van een 145/6 onder komen... dit uiteraard om 't handremprobleem te ondervangen dat ik zelf gecreëerd heb door aan de voorkant voor 33-remmen te kiezen.

@ Huib; mja, tot nu toe heb ik altijd de motor bovenlangs ingebouwd... beviel eigenlijk wel? Misschien besluit ik later alsnog om 't om welke reden dan ook onderlangs te doen, dan zal die balk er weer even uit moeten ja. Zie ik dan wel weer... tis toch ook wel fijn als hij ondertussen gewoon op wielen kan staan en heen en weer kan rollen als 't zo uitkomt en zo.

en... @ Woody34; ik heb je teruggepb'd over die veren... kan je niet helpen ben ik bang. Zag wel gisteren een adverentie op marktplaats voor SKG-veren... waar zowaar ook de Sprint genoemd werd in 't leverbare assortiment! Niet dat ik dat merk ken... maar misschien iemand anders hier?
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di jul 05, 2005 20:45

@ Stof - Volgens mij zijn de lange draagarmen vanaf 33 type 2 langer.

Dat er verschil in de lengte van die lange draagarmen zit weet ik wel zeker aangezien ik ze zelf ook vaak heb gezocht.

Edit - Heb het even bij Arie Vreugdenhil (van a-repair, http://www.a-repair.nl ) nagecheckt, er zit inderdaad iets van 30 mm verschil, Arie dacht ook dat alleen de draagarm van een type een 33 nog gelijk was en later niet meer. Maar alleen meten is zeker weten !

Maar als je volgens hem alles in een keer van een type 2 33 overzet, dus zowel lange, de korte draagarm, als de voorste dwarsbalk dan past het verder wel goed. Ook zei hij nog dat je wel je auto even moet laten uitlijnen na vervanging van de voortrein, maar dat wist je denk ik al wel.

Vr gr,

Rody
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op di jul 05, 2005 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di jul 05, 2005 20:56

Ah, zelfde als wat ik dacht dus... of alles wisselen, of alles origineel houden... maar geen mengelmoes ervan maken. Toch ga ik 't voor de gein nog nakijken van de week, laat 't je nog wel weten!

Dattie uitgelijnd moet worden had ik ook wel bedacht ja... maar momenteel heeftie nog niet eens stuurstangen en een motor dus waar maak ik me druk om ;-)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

di jul 12, 2005 23:41

Hey luitjes

weer een sprint gered :lol:
das altijd ok
op meeting oost was mijn sprint ook de eenige =D>
en das toch wel heel leuk
succes we zien em wel een keer ergens :thumbs:

grt rogeralfa
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

za jul 23, 2005 21:21

Vanmiddag even gekeken, wordt vast heel erg mooi, maar ook nog veel werk!
Afbeelding
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

zo jul 24, 2005 14:03

Hey Ciclista, was wel gezellig he, ff bakkie oploskoffie komen doen :)

Nie veel opgeschoten nog nadat je weg was... ik loop gvd klem omdat Usato z'n onderdeeltjes maar nie binnenkrijgt/opzoekt...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

zo jul 31, 2005 23:07

Zo... dagje klussen. Niet heel spannend, maar voorzichtige optische vooruitgang, dus daar moet ik natuurlijk weer ff mee showen hier!

Sinds vandaag hebben de deuren van de Sprint nl weer ramen... versgelakte raamstijltjes (kostte een hoop huisvlijt, maar nu zullen ze voorlopig niét meer roesten)... ze kunnen nog open en dicht ook... handgrepen en al dat soort spul... alleen nog geen sloten, want die mis ik dus nog (zie "Gezocht")

Foto'tje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(die raamzwengel is optioneel, niet origineel alfa...)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

zo jul 31, 2005 23:11

Ziet er weeral een stukje beter uit Mathijs :thumbs:

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

zo jul 31, 2005 23:12

mooie raamslingers ook :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

zo jul 31, 2005 23:20

mooie raamslingers ook :wink:
Pimp my sprint :jumping:

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

zo jul 31, 2005 23:30

Hey stofs

sprintje begint te lijken :thumbs:

wat de sloten betreft
had hetzelfde probleem
ben naar de dichts bijzijnde sloop geweest
voor 5 euri 2 sloten plus sleutel
toen ook maar even het contactslot gehaald
compleet voor 10 euri klaar.
uit een 33 past goed alleen de heveltjes overzetten.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

RE: Restauratie Alfasud Sprint Veloce '82

wo aug 03, 2005 00:11

Volgens mij heb ik ergens(ruim begrip) nog een complete set liggen uit een door mij gesloopte sprint.
Ik check het dit weekend even.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Terug naar “Projecten”