De auto is dus een 2.0 TS 8v uit 1993 in de kleur AlfaRosso (130) met een extra blanke laklaag, hij zit dus nog erg goed in de lak en is niet zichtbaar verkleurd. Wel zitten er 2 lelijke krassen op, deze laat ik later een keer bijwerken. De auto is 40-45mm verlaagd, exact weet ik het niet en is voorzien van de originele 14"speedlines (worden vervagen tzt). Het interieur van de auto is vrij standaard, elec ramen voor, elec spiegels, maar wel met luxe stoelen in een lichte kleur, net als de rest van de bekleding. Verder zitten er mistlampen op (leuk voor het oog, echt gebruiken doe ik ze eigenlijk nooit) en is de originele gereedschapsset nog compleet aanwezig. Echt een ideale auto om een beetje werk aan te verrichten en nog jaren lang plezier van te hebben, ondanks de 238.000km die er al op de teller staat, heb ik het volste vertrouwen in de auto.
Helaas bleek de thermostaat toch kapot te zijn en een koplamp, verder zijn een boel lampjes kapot en kan de auto wel een grote beurt gebruiken. De komende maand ga ik mn auto dus stukje bij beetje opknappen, met als klap op de vuurpijl een hele grote poets/opknapbeurt voor de lak.
Nieuw:
Olie verbruik traceren/oplossen
Onregelmatig optrekken
wat moet er gebeuren:
1 maal grote poetsbeurt van de lak
1 maal side-skirt vervangen, er zit 1 andere op, die is eigenlijk mooier, maar ik weet niet waar die van is helaas, dus komt weer een originele op.
*done* 1 maal grote beurt met: olie, olie filter, brandstof filter, lucht filter, 8x bougies, bakolie, koelvloeistof (is zwart), stuurbekrachtigings vloeistof (is zwart), en misschien nog kleine dingen.
*done* 1 maal rechter koplamp vervangen, zit een gaatje in t glas (onderdeel is aanwezig)
*done* 1 maal km-teller juist zetten (geeft 30km/h teveel aan)
*done* 1 maal thermostaat vervangen (onderweg)
*done* 1 maal uitlaat vasthangen en lassen (krijg je als er te kleine wielen onder zitten)
*done* 4 maal nieuwe banden (t liefst met nieuwe velgen), ze zijn vrij kaal
*done* 4 maal remmen controleren, eventueel vervangen
*done* 1 maal grote schoonmaak, lichte kleur interieur en is in gerookt
*done* 1 maal radio goed aansluiten (zit nu niet over het contact)
*done* Bij het recht hangen bleek de uitlaat gaar, die moet dus kompleet vervangen worden (incl kat)
*done* stadlicht vittingen zijn gesmolten, die moeten dus vervangen worden
En dan alle andere dingen welke ik nog tegen kom op de rit.
Al gedaan:
Veerpoot brug gemonteerd
koplamp glas (rechts) vervangen
deur rubbers schoon gemaakt en in de vaseline gezet
portier ophangpunten en sloten gesmeerd
uitlaat recht gehangen
Thermostaat vervangen
16"velgen met goede/nieuwe banden gemonteerd
remmen gecontroleerd, moeten dus toch nieuw
compelet nieuwe uitlaat + kat
Claxon goed aangesloten (draadje doorgscheurd)
alle verlichting gerepareerd (stadlicht, kenteken, achteruit, mistlamp, volledige dashboard)
remslangen RV+LV
remblokken rondom, schijven voor
APK (geen bijzonderheden)
kachel ventilator (steker los)
beurtje (niks bijzonders)
interieur gereinigd (elke maand)
nieuwe inlaat rubbers (1e cilinder was gescheurd)
nieuwe ruitenwissers + armen + stangen + motor gereinigd
kleppen stellen
Foto's: