apoc33

HELP!!! aftermarket afstandbediening voor cv!?

vr dec 07, 2007 18:36

Hallo,

Ik heb een afstandbedieningsetje gekocht met van die mooie klapsleutels... nu zou ik het wel leuk vinden om deze ook functioneel te hebben.
Het geval wil natuurlijk dat de groeven in de "sleutel" (het stukje metaal) anders zijn dan die op mijn sleutel... nu heb ik onze arme oude lokale fietsenmaker al een halfuur werk gegeven. Met als gevolg dat ik een sleutel heb die er verdomd veel op lijkt maar toch niet werkt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja hoe heb je het opgelost of zijn er mensen met een oplossing?!

Alfa155
Full Member
Full Member

RE: HELP!!! aftermarket afstandbediening voor cv!?

vr dec 07, 2007 20:10

Ik heb de sleutel door de sleutelboer laten maken. Toen ik er zeker van was dat hij het deed heb ik hem met een dremel bewerkt totdat hij in de klapsleutel paste.

apoc33

vr dec 07, 2007 21:34

oke maar heeft hij dan ook die blanco sleuteldingen?! want die zijn bij mij totaal anders.

Alfa155
Full Member
Full Member

zo dec 09, 2007 11:56

Yep die heeft hij echt wel liggen.

apoc33

ma dec 10, 2007 12:21

Nou ben ik de hele zaterdag bezig geweest met het aansluiten.... zonder succes.
Hij kwam niet verder dan een brommetje uit de motor van de cv.
Iemand nog ideen?

Ed[33]
Member
Member

ma dec 10, 2007 12:41

hoe heb je dit eigenlijk verbonden? Een kabeltje naar elk motortje, of gewoon een puls signaal naar je huidig relais?
Ik wil ook zo een setje maar vrees inderdaad voor de installatie.
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

apoc33

ma dec 10, 2007 18:11

Laat ik het zo stellen .... ik dacht lekker knutselen... maar 6,5 knutselen en plaren later toch tot de conclusie gekomen
dat ik toch beter een paar tientjes maar had kunnen uitgeven voor een vervangend relaistje....

Maar is er iemand die het aan de gang heeft gekregen?!

cuoresportivo33
Member
Member

ma dec 10, 2007 18:19

Ik heb ook zon setje en het werkend gekregen zonder al te veel moeite.

Is alleen een hele tijd geleden dus moet even graven hoe ik dat ook alweer gedaan had.

Wat ik nog weet is dat de boel massa gestuurd is (bij mij althans), dus hiermee ontstaat al snel verwarring

Je hebt dus het regelkastje. Dit voorzie je van een massa en constante + als voeding.

vervolgens is er 1 draad die bij het bedienen van de open knop op de afstandsbediening een korte - puls geeft op de uitgaande draad. Deze verbind je met de draad van het motortje in je portier. (handigste is onder kunstof strip links naast bestuurdersstoel. daar loop nl de kabelboom. Aangezien achterportieren ook op cv werken zit in deze kabelboom de draad die je moet hebben.)

ditzelfde verhaal voor de - puls die het sluiten van de portieren regelt. Bij mij stond destijds in de handleiding de kleuren van de draad die alfa gebruikt voor open en dicht puls (heb deze echter niet meer, dus zou je de kleur niet kunnen zeggen)

tot slot zijn er nog draden voor knipperlichten. deze draad zit ook in dezelfde kabelboom. zou kunnen dat deze + gestuurd is maar dat weet ik ook niet meer helaas.

om te testen of je de juiste draad voor het motortje te pakken hebt, zou je je spanningszoeker aan massa moeten hangen en even in de draad prikken. deze krijgt dan massa en de cv zou dan moeten reageren.

Succes

apoc33

di dec 11, 2007 09:29

Dank u! ik ga het zo snel mogelijk weer proberen... alleen zijn wij aan het knutselen bij de regeleenheid... rechts onder het stuur of zijn we hier helemaal verkeerd aan het zoeken geweest?!

cuoresportivo33
Member
Member

di dec 11, 2007 18:07

Regelunit onder het stuur zegt mij zo 1-2-3 niks, maar neem dan aan dat de algemene (fabrieksaf) regeluntit (relais) is van de cv.

Als het goed is komen daar dezelfe draden op uit als ook onder de deurstrip liggen. Het voordeel van die deurstrip is echter dat je er goed bijkomt das werkt makkelijker met solderen, isoleren enz.

ik heb de regelunit die bij de klapsleutel geleverd werd, links van het stuur bij de zekeringenkast weggewerkt. van daaruit vervolgen draden naar kabelboom getrokken. deze hoefde nu niet langer dan 50cm te zijn.

heb het werkplaatshandboek op mijn adres in Nederland liggen dus kan helaas de elektrische schemas niet voor je nakijken. hier kun je namelijk de kleuren van de draden uithalen.

misschien even zoeken op google. volgens mij gebruiken fiat lancia ed dezelfde kleuren voor hun draden dus daar moet vast wel wat van te vinden zijn.

Als je toch liever voor de trail and error methode gaat zou ik met de (aan massa gekoppelde) spanningzoeker de contacten op die regelunit aantikken totdat je de deurmotortjes hoort bewegen. (multimeter werkt het denk ik niet mee, eigenlijk ook nooit geprobeert)

succes

italianivan

di dec 11, 2007 18:10

hmm interesant ook eens geprobeert , het was me wel gelukt dat ding open te krijgen met de knop maar alleen alsik me contact aan had :roll:
maar mee gekapt want had geen zin meer

cuoresportivo33
Member
Member

Re: RE: HELP!!! aftermarket afstandbediening voor cv!?

di dec 11, 2007 18:49

hmm interesant ook eens geprobeert , het was me wel gelukt dat ding open te krijgen met de knop maar alleen alsik me contact aan had :roll:
maar mee gekapt want had geen zin meer
Dan denk ik dat het probleem bij jou was dat de regelunit van de cv (die bijgeleverd is met de klapsleutel) geen constante spanning kreeg maar via je contactspanning liep.

wat betreft de draden. heb net even in het handboek gekeken van een lancia intergale wat ik hier wel heb liggen, en daar zijn de kleuren die het motortje aansturen GN en HR. dus geel-zwart en grijs-rood.

dikke kans dat dit bij de 33 hetzelfde is

apoc33

ma jan 07, 2008 14:32

Dit topic toch weer ff up'en

Heb nu nog steeds een niet op afstandbestuurbaar CV.
Is er misschien iemand die kan opzoeken welke kleur kabeltjes waarvoor zijn??
Ik wordt er namelijk niet wijzer van... daar komt nog bij dat de dagen nogal kort zijn en dan ben ja als gauw in het donker aan het meten...

Bij voorbaat dank!

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

ma jan 07, 2008 18:43

Ik zal zo even naar mn auto lopen,heb als het goed is nog het aansluitschematje liggen van mn alarm.
Weet wel dat ik em heb aangesloten op 2 draden die de rechter deur ingaan.
Met dit er dan achter als filosofie:

Op het moment dat je 1 van de voorste portieren op slot doet,gaat de rest automatisch mee.
Hetzelfde geld voor openen.

Groeten Sander
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

ma jan 07, 2008 18:50

Direct overgenomen uit de montagehandleiding van mijn gemini alarm,specifiek voor alfa romeo 33.
CPV: Bruin(open) Paars(dicht)

Dus,de draad waarmee je je deursloten open moet maken sluit je aan op de bruine draad die uit je deur komt,en degene waarmee ze moeten sluiten slut je aan op paars die uit je deur komt.

Succes ermee he ;)

Groeten Sander
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Terug naar “Projecten”