Pagina 8 van 12

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "de V6 tank&

Geplaatst: zo okt 04, 2009 19:51
door stephen
het feit dat je door blijft gaan met leuke modificaties, lijkt er toch op dat je deze fijne turbo nog niet kwijt wilt 8)

wat is voor jou de reden om voor V6 tank te kiezen?
-veiligheid bij achterschade?
-gewicht boven de as ipv erachter?
-minder weerstand van luchtstroom langs de achterremmen?
- meer inhoud ?
-roest niet?

zit zelf nl. te dubben om dit in de Alfetta TS te doen :-k

EDIT lees net in te koop dat ie uit de verkoop gehaald is , dus veel plezier met het behouden van je 75 :wink:

Re: RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "de V6 tank

Geplaatst: zo okt 04, 2009 20:11
door AlfaTony
het feit dat je door blijft gaan met leuke modificaties, lijkt er toch op dat je deze fijne turbo nog niet kwijt wilt 8)

wat is voor jou de reden om voor V6 tank te kiezen?
-veiligheid bij achterschade?
-gewicht boven de as ipv erachter?
-minder weerstand van luchtstroom langs de achterremmen?
- meer inhoud ?
-roest niet?

zit zelf nl. te dubben om dit in de Alfetta TS te doen :-k

EDIT lees net in te koop dat ie uit de verkoop gehaald is , dus veel plezier met het behouden van je 75 :wink:
Je noemt de redenen eigenlijk allemaal op.
Weet aleen nog niet hoe ik de benzineleidingen laat lopen?
Onderdoor of binnenlangs.
Wel krijgt de benzinepomp een ander plaatsje.

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "de V6 tank&

Geplaatst: ma okt 12, 2009 19:26
door AlfaTony
Vanavond de benzinetank er onderuit gehaald.
Klus was redelijk snel geklaard.
Kwestie van 3 bouten los draaien.
Morgen maak ik een foto.

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "de V6 tank&quo

Geplaatst: wo okt 14, 2009 16:38
door AlfaTony
Hierbij de foto.

Afbeelding

Tank ziet er redelijk goed uit en is inmiddels
ook al voor iemand gereserveerd. :wink:

Gr.Antonio

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "luchtfilter&qu

Geplaatst: do nov 26, 2009 22:43
door AlfaTony
Een kleine update over het weghalen van het luchtfilterhuis.
Ik wilde namelijk een open luchtfilter plaatsen.

Hieronder nog even een foto van de oude situatie.
Afbeelding

Luchtfilterhuis in delen.
Afbeelding

Idee voor de nieuwe situatie.
Afbeelding
Echter had ik te weinig ruimte om het op deze manier te doen.
Dus........

Men nemen een stuk alu rond 70, en boort er een gat in.
Vervolgens binnenzijde en buitenzijde draaien.
Afbeelding

Groeven erin maken.
Afbeelding

Gaatje boren en draad erin tappen.
Afbeelding

Pijpje voor carterontluchting erin geschroefd en vastgezet met loctite.
En dit is het eindresultaat. Een 60-70 verloopstuk.
Afbeelding

Volgende keer foto's van de montage.

Gr.Antonio

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "luchtfilter&qu

Geplaatst: do nov 26, 2009 23:38
door Métisse
:mrgreen: bekende draaibank :mrgreen:

Re: RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "de V6 tank

Geplaatst: vr nov 27, 2009 10:18
door gtv-racer
het feit dat je door blijft gaan met leuke modificaties, lijkt er toch op dat je deze fijne turbo nog niet kwijt wilt 8)

wat is voor jou de reden om voor V6 tank te kiezen?
-veiligheid bij achterschade?
-gewicht boven de as ipv erachter?
-minder weerstand van luchtstroom langs de achterremmen?
- meer inhoud ?
-roest niet?

zit zelf nl. te dubben om dit in de Alfetta TS te doen :-k

EDIT lees net in te koop dat ie uit de verkoop gehaald is , dus veel plezier met het behouden van je 75 :wink:
Je noemt de redenen eigenlijk allemaal op.
Weet aleen nog niet hoe ik de benzineleidingen laat lopen?
Onderdoor of binnenlangs.
Wel krijgt de benzinepomp een ander plaatsje.
Waarom zitten die pompen en filters zowiezo niet binnen. Of kunnen ze niet aanzuigen als ze droog staan. Misschien dat ik mijn pomp als het niet uit maakt ook maar eens naar binnen ga verhuizen. Het zag er allemaal nog al rot uit na 20 jaar.

Mooit T stukje trouwens!

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "luchtfilter&qu

Geplaatst: vr nov 27, 2009 19:31
door giuliettaevo
die pomp zuigt niet aan! De benzine moet of door zwaartekracht bij de pomp komen of door een opvoerpomp. Hoe het met d ev6 tank zit weet ik niet maar in de kleine tank zit altijd een opvoerpomp bij de injectiemodellen.

Als de pomp droog loopt gaat hij kapot... :wink:

Re: RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "luchtfilte

Geplaatst: zo nov 29, 2009 22:13
door AlfaTony
:mrgreen: bekende draaibank :mrgreen:
:-$ Niet verder vertellen :wink:

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "luchtfilter&qu

Geplaatst: vr dec 11, 2009 16:56
door AlfaTony
Voor de aansluiting van de dump-valve
moet er een pijpje gedraaid worden.
Afbeelding

Ook even een gaatje frezen.
Afbeelding

Pijpje gelast en gemonteerd.
Afbeelding

Dump-valve gemonteerd.
Afbeelding

Volgende keer ga ik verder met het monteren van
het 60-70 verloop, LMM en luchtfilter.

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "luchtfilter&qu

Geplaatst: vr feb 04, 2011 19:09
door AlfaTony
Vandaag de 75 weer uit de schuur gehaald.
Project heeft lang stilgelegen, maar heb weer nieuwe moed verzameld
om er weer aan te beginnen.

Had teveel projecten en te weinig tijd.
Daardoor is al eerder de zwarte P4 verkocht,
en deze is momenteel in goede handen bij Sergio.

Zal regelmatig een update posten.

Tevens een vraag voor de 75 kenners:

Kan ik het Alfacontrol kastje (wat onder het handschoenenkastje zit)
ongestraft verwijderen of........... :?:
Je ziet dat veel racers dit niet meer hebben.

Gr.Antonio

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "uit de schuur&

Geplaatst: vr feb 04, 2011 20:09
door frankalfa
Heeej, heb je de turbo nog?Dacht dat deze destijds verkocht was... :oops:

Je bedoelt het kastje bóven het handschoenenlaatje :lol: ?Kan je volgens mij gewoon loshalen verwijderen,althans bij een TS toch.

Leuk, gaan we volgen, grtz,fRank

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "uit de schuur&

Geplaatst: vr feb 04, 2011 20:10
door TurboMarc
stekkers eraf knippen en draadjes (welke niet loos zijn) op kleur weer doorlussen en evt. inkorten,
Kan ongestraft, is wel een hele klus..

Re: RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "uit de sch

Geplaatst: vr feb 04, 2011 20:24
door AlfaTony
Heeej, heb je de turbo nog?Dacht dat deze destijds verkocht was... :oops:

Je bedoelt het kastje bóven het handschoenenlaatje :lol: ?Kan je volgens mij gewoon loshalen verwijderen,althans bij een TS toch.

Leuk, gaan we volgen, grtz,fRank
Hoi Frank,

Ja, ik heb m nog steeds.
Had de auto destijds te koop gezet omdat het
toen met mijn gezondheid niet echt goed ging.
Gelukkig werd het door verscheidene forumleden afgeraden
om de auto te verkopen, etc etc.


En ja, je hebt gelijk :lol: het kastje erboven :wink:

RE: 75 1.8 Turbo Track day/Daily driver "uit de schuur&

Geplaatst: vr feb 04, 2011 23:26
door _Pieter_
Volgens mij loopt de bedrading van het remlicht via de ARC, dus dat moet je dan effe opnieuw bedraden direct vanaf de schakelaar (simoel)
Heb ooit een 75 met verwijderde ARC gehad, en je mist direct alle waarschuwingslampjes op de tellerbak, en de lampjes van de ARC zelf.
Omdat mijn ARC me tot dusver steeds op tijd heeft gewaarschuwd in mijn huidige 75 bij ellende (lekke koppakking, lekke achterremtang) kan je m net zo goed laten zitten (als ie goed werkt). Het weegt nl bijna niks.
Succes,
Groet, Pieter