Pagina 1 van 26

Restauratie Alfetta Gt, 1975

Geplaatst: ma dec 27, 2004 10:16
door psillen
Momenteel ligt m'n Alfetta Gt (1800, 1e serie) bijna volledig uit mekaar.

De bijgaande foto's zijn niet meer helemaal actueel.
Afbeelding
Aan het voorfront kun je mooi een van de typische 1800 kenmerken zien:
tussen de stads/knipperlicht-units zitten géén koelsleuven.
Afbeelding

Synchromesh van de bak heb ik reeds vernieuwd, evenals de koppelingsplaat
met drukgroep en de hydraulische cilinder.
Afbeelding

Over een uur ga ik de lak afbijten. Zal wel een leuk klusje worden, in een redelijk
koude garage. :roll:

Geplaatst: ma dec 27, 2004 10:24
door AlfettaOwner
Hey Peter,

Géén verwarmde garage voor je GT? :shock:
Das jammer en koud in de winter :D

Was er over aan het denken s ff te komen buurten en je restauratieobject te besnuffelen.
Heb er zelf zo een 1,5 over gedaan eerdat ie klaar was.

Geplaatst: ma dec 27, 2004 10:35
door vV
wanneer je aan het werk gaat krijg je het vanzelf weer warm!

Geplaatst: ma dec 27, 2004 11:43
door Marc GTV6
Ziet er goed uit, doet me denken hoe de mijne toen die zo uitelkaar lag. Heeft wel iets om zo lekker bezig te zijn.

Re: Restauratie Alfetta Gt, 1975

Geplaatst: ma dec 27, 2004 14:15
door Martino
Momenteel ligt m'n Alfetta Gt (1800, 1e serie) bijna volledig uit mekaar.
Afbeelding
Suggestie : kerstboom 2005? :lol:
Verder een zeer mooi project Peter!!


Ciao
Martino

Geplaatst: ma dec 27, 2004 14:18
door Giulia2000TS
Lekker zonnetje heb je er bij! ;)

Geplaatst: ma dec 27, 2004 14:40
door Andretti Molletti
Ziet er goed uit!
Lekker grote gareage dus dat werkt fijn!
Afbijten=doorbijten ;)

Geplaatst: ma dec 27, 2004 16:21
door Alessandro
Zet maar een vuurkorf in de garage. :lol:
Dan kun je de lak er nog afbranden ook! :blue_lol:

Geplaatst: ma dec 27, 2004 17:28
door boerguus
het lijkt wel een kap schuur
das zo 1tje met open voorkant

Geplaatst: ma dec 27, 2004 19:09
door Adriano33
Ziet er goed uit.
Genoeg ruimte om in te werken.

Beter dan die konijnenhok waar ik de 33 voor een deel demonteer voor bruikbare onderdelen.

Geplaatst: ma dec 27, 2004 20:05
door @lfa@lgra
Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop??? De Gt is eigenlijk mooier dan een GTV, maar bijna niemand die dat met me eens is. [-(

Geplaatst: ma dec 27, 2004 21:03
door psillen
Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop??? De Gt is eigenlijk mooier dan een GTV, maar bijna niemand die dat met me eens is. [-(
Ik wel 8)

Geplaatst: ma dec 27, 2004 21:11
door psillen
Ik heb een petroleumbrander voor in de garage. Maar de ruimte is erg groot, inderdaad prettig Andretti, maar wordt derhalve niet echt warm.
Maar het viel wel mee qua temperatuur.

De lak afbijten viel me een beetje tegen. Misschien wat te zuinig erop gesmeerd. En mogelijk dat het spul bij hogere temperaturen wat beter met de lak reageert?
Is overigens bij m'n ouders, zelf heb ik geen garage. De auto van m'n vader heb ik maar eerst buiten gezet. Anders is ie ook nog z'n lak kwijt. :mrgreen:

Dak en achterklep zijn in ieder geval al netjes tot op de blanke plaat. Ook goed te zien
als je lak afbijt i.p.v. schuurt: vanuit een roestplek lopen een soort "adertjes" diverse
kanten op. Daardoor is de uiteindelijke roetsplek zeker 3x zo groot als wat zich vooraf in de lak aftekende.
Ik was m'n fototoestel vergeten, maar zal er van de week wat plaatjes van maken.

Geplaatst: ma dec 27, 2004 21:43
door alfasud1972
Gaaf om te zien ! Spuit je hem ook weer in dezelfde kleur? En hoe goed is het interieur en de deurpanelen, of zijn dat dingen die je nog gewoon kan kopen voor een Alfetta GT?

Geplaatst: ma dec 27, 2004 23:31
door psillen
Gaaf om te zien ! Spuit je hem ook weer in dezelfde kleur? En hoe goed is het interieur en de deurpanelen, of zijn dat dingen die je nog gewoon kan kopen voor een Alfetta GT?
"Gewoon" kopen kun je helaas nog maar heel weinig. De bekleding was gelukkig nog in heel goede staat. Is een soort beige velours, erg besmettelijk. Maar met zo'n speciaalreiniger heb ik het weer bijna als nieuw gekregen. Ik vermoed dat er hoezen over de bekleding hebben gezeten. Deden ze vroeger wel meer in Italië. Met het oog op latere restauratie? 8)

De deurpanelen bij de 1800 zijn geheel zwarte kunststof. Dus alleen even schoonmaken en klaar. In deze delen, zoals ook dashboard en bekleding op de A-stijlen zit behoorlijk wat schokdempend materiaal. Dus blijkbaar besteedde Alfa ten tijde van de Alfetta vrij veel aandacht aan veiligheid. Hoewel het misschien in deze tijd van plofzakken niet zo indrukwekkend over komt. :lol:

Hij wordt weer dezelfde kleur: Blu Pervinca. Zie je ook wel eens op een 2000 Berlina of een Bertone GTV2000.