Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

zo jan 02, 2005 21:51

Teller gaat maar tot 240. En turbodruk maar tot 1. Ik neem aan dat je er nog wat streepjes bij moet maken? :blue_lol: :thumbs:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Constantijn

zo jan 02, 2005 22:21

@psillen: Tijdrovend is het zeker, maar als ik naar jouw project kijk denk ik dat het voor jou nog veel meer geldt... Wat ik wel weer heb, -en jij misschien niet- is dat het verwijderen van de antidreun aan de binnenzijde ook zo'n vreselijke klus is. Verschrikkelijk ook wat je soms tegenkomt, of niet? De vorige eigenaar was een goede plamuurder (echt heel netjes) maar een slechte lasser..

@GTV Boy: turbodruk misschien factor 2 doen??? :P :P :P

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

zo jan 02, 2005 22:30

Ik heb bij mijn GTV ook die anti-dreunplaten verwijdert. Een heel karwei maar met een verfstripper is dit best goed te doen.Vooral de gaten waarin die ronde doppen zitten waren er slecht aan toe. Wel heb ik weer nieuwe platen aangebracht.
Een beetje isolatie lijkt me toch wel prettig. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Constantijn

zo jan 02, 2005 22:35

Ik heb de anti-dreun er koud uitgehaald. (m.b.v. een soort dik plamuurmes en een hamer) Voordeel is dat je er geen kleverige troep aan overhoudt, en je dus direkt kunt schuren voor het spuiten.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

zo jan 02, 2005 23:04

Goed idee die cockpit van een Uno Turbo, is zeker overzichtelijk :thumbs:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Constantijn

zo jan 02, 2005 23:16

Ja, heb ik overgehouden toen ik laatst een Uno Turbo demonteerde. De drukmeter is puur mechanisch (dus met een slangetje) en die is dus plug&play. Heb verder het binnenwerk van de 75TB snelheidsmeter erin zitten.(dus ook plug&play)

Constantijn

ma jan 03, 2005 12:29

Hieronder nog even een foto van de motorkap zoals hij nu is. (dus klaar om in de epoxprimer te zetten)
Het afgeplakte deel in het midden is de carbonplaat die ik erin gelijmd heb.
Afbeelding
Verder heb ik ook aan weerszijden een setje louvres ingelast. (deze heb ik uit een defect lasapparaat geslepen)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

ma jan 03, 2005 15:42

Heel leuk project Constatijn, ben heel benieuwd om het vervolg te zien!
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Janno
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:11
Locatie: Zwolle
Contacteer: Website

ma jan 03, 2005 18:33

Heel mooi om allemaal te zien hoe jij het maakt. Keep on postin die plaatjes!
Ciao, Sergino

www.alfalusso.nl

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

ma jan 03, 2005 20:17

Als ik het zo zie wordt hij mooier dan je straatauto :?:
Als hij klaar is wil je er niet meer het circuit mee op :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

ma jan 03, 2005 23:54

Heel gaaf !!

suc6
:thumbs:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

wo jan 05, 2005 15:42

Op de foto`s van de kooi lijkt het dat hij in de auto van Tim gelast zat, in de jouwe met bouten. Wat staat op het (als het goed is) bijgeleverde certificaat??
Is van belang, want moet op dezelfde manier weer gedaan zijn wil het certificaat nog geldig zijn(als je een keertje voor "echt" gaat racen bij ons of zo :D ).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

wo jan 05, 2005 19:07

Gaaf project zeg :D

Veel succes ermee.
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 156JTD - 159JTDm

Constantijn

wo jan 05, 2005 20:25

Op de foto`s van de kooi lijkt het dat hij in de auto van Tim gelast zat, in de jouwe met bouten. Wat staat op het (als het goed is) bijgeleverde certificaat??
Is van belang, want moet op dezelfde manier weer gedaan zijn wil het certificaat nog geldig zijn(als je een keertje voor "echt" gaat racen bij ons of zo :D ).
:?: Het certificaat vermeld niet of hij gelast of gebout is. Het certificaat geeft aan dat de kooi aan de FIA en CSAI regelgeving voldoet, en dat de verbindingen en verstevigingsplaten daar ook aan voldoen. Dat laatste is ook zo, ik heb -zoals je wellicht ook kunt zien op de foto- de montagesteunen en verstevigingsplaten volgens de FIA regels gekozen en gelast. Verder is de kooi op ieder punt volgens FIA voorschriften vastgezet. :wink:

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

do jan 06, 2005 09:40

Wat ga je er mee doen als ie klaar is ?

Terug naar “Projecten”