Pagina 1 van 3

155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 18:49
door Aernoudt
Zoals meerdere mensen al hadden gezien heb ik sinds enige tijd weer een Alfa. Deze is momenteel in opbouw voor de Nurburgring en wat circuitdagen. Kan op het gemakje van de winter gebeuren.
Het is mijn 3e 155, mijn 2e 2.0 16v WideBody.

Wat is er al gebeurd:
- remmen upgrade: Goodridge RVS remeidingen, nieuwe hoofdremcylinder en AP racing remolie, Ferodo 2500 rondom
- Motor opgefristn: alle riemen, alle vloeistoffen etc vervangen, Squadra chippie, Spaghetti spruitstuk, kat vervanger, balansassen ontkoppelen
- Onderstel: dikke stabi's (Eibach), veerpootbrug (Sparco), set verlagings veren, Giacomini (instelbare) schokdemper set er onder
- accu naar achteren ivm betere gewichtsverdeling
- deels gestript
- FIA kuipstoelen geplaatst op ingelaste frames; direkt op de vloer gelast zodat je lekker veel gevoel hebt met wat je auto aan het doen is. Wel zo handig bij uitstapjes van het kontje ;)
- 16" Alessio Monza's (erg mooi 8) ) met Kumho Ecsta 31 banden
- Madeno racing Spaghetti spruitstuk
- CSC race-kat

Wat gaat de komende tijd gebeuren:
- Aandrijflijn: sper differentieel, kortere eindoverbrenging (3,73), sportkoppeling (en evt een afgedraaid vliegwiel)
- verder: sportstuur (MoMo), sportstuurnaaf, extra setje 16" velgen (ivm winter banden)
- Madeno racing onderstel volledig instelbaar + camberplates + schotels in achteras
- Madeno racing nokkenassen + afstellen op de rollenbank
- spuiten + bestickering- remdrukregelaar; ligt al klaar voor montage
- carbon mootrkap
- kunstof kofferdeksel
- rolkooi (laskooi; met FIA)
- Ragazzon RVS einddemper + RVS middendemper vervanger

Inmiddels al wat rondjes op de Nurburgring gedaan. Enkele fraaie foto's zal ik hieronder plaatsen 8)

Vind deze erg mooi: de herfstkleuren op de Ring. Het grote hoogteverschil, de strakke foto van de 155:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien wordt ie zo, misschien ook niet (op de 'dikke' versie's staat het prima, op de 'straat' 155 wellicht toch wat minder):
Afbeelding

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 19:07
door Alfa155
Wow :o bruut ding.. :twisted: zal dit topic zeker in de gaten houden. :lol:

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 19:24
door WhizzMan
Schotels in de achteras, wil je dat eens uitleggen hoe dat zit en wat het doet?

Re: RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 19:41
door Aernoudt
Schotels in de achteras, wil je dat eens uitleggen hoe dat zit en wat het doet?
Bij diverse schroefsets zetten voor de achter as verlagingsveren ipv in hoogte instelbare veren. Als je de auto wilt uitwegen (corner-weight), wat belangrijk is voor een goede wegligging (met name aanremmen van bochten), dan is hoogte instelling op de achteras belangrijk. Om dat mogelijk te maken heb je zogenaamde schotels nodig (met schroefdraad) om dat mogelijk te maken. Dat heeft als bijkomend voordeel dat je weer gebruik kunt maken van 60mm (race) veren, zodat je ook makkelijk en snel de veersterkte van je achter-as kunt aanpassen (aan de omstandigheden; zoals ander circuit, andere weersomstandigheden etc)

Zo ziet dat er uit ('middelste' zwarte artikelen):
Afbeelding

De topmounts voor de vooras:
Afbeelding

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 19:53
door Rudolph
PLOEF !

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 19:57
door WhizzMan
Ah die dingen, duidelijk. Ik vroeg me al af of je een obscure setup had om je camber te stellen die ik nog niet kende maar het is alleen maar hoogteverstelling.

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 20:26
door LENZ
Mooie plannen en gave foto's.
Die 60mm veren werkt alleen als je de schotels boven plaatst, is dit volgens madeno ook de bedoeling bij de 155.
Heb zo'n achteras setje eens via Ron Simons gekregen echter afkomstig van madeno.
Echter met korte 60mm veer en kort hulpveertje, dit zou voor de 155 moeten zijn volgens RS, maar op de madeno site zie je alleen de op bovenstaande foto afgebeelde enkele veren.
Met al die 155 trackdaycars moet er eens iemand beginnen met het ontwikkelen van speciale wielophangingsdelen zoals RS voor de 75 heeft gedaan, de markt is er ondertussen wel goed voor denk ik.
Denk aan camberplaten, stabi's , unibals, camber voor en achteras etc

Re: RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 21:01
door Aernoudt
...Denk aan camberplaten, stabi's , unibals, camber voor en achteras etc
Op camber voor de achter na is dat er allemaal ;) Op de site van Madeno kun je een aardig scala terug vinden.
Alleen werkt Madeno zeker niet met Intrax (zoals ook door RS Racing kan worden geleverd)... Die set heb ik overigens op mijn vorige 155TS gehad, en die wil ik zeer zeker niet meer (en zou ik jou zeker ook niet aanraden overigens).

Volgens mij is de 155 achtervering zonder hulpveer even uit mijn hoofd in het geval van hoogteverstelling.
RS racing zal zelf niet zo snel wat voor een 155 ontwikkelen: Ron heeft niet zo'n grote voorliefde voor FWD auto's ;)

Vooral die bovenste aktie foto vind ik echt top (al zeg ik het zelf :lol: ); dank je !

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 21:14
door Snellejelle
Goh, dat gaat helemaal goedkomen :wink:

Mooi hoor, dat wordt een fijne 155

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 21:23
door GTV
Wanneer is hij te koop :lol:

Re: RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 23:00
door LENZ
Alleen werkt Madeno zeker niet met Intrax (zoals ook door RS Racing kan worden geleverd)... Die set heb ik overigens op mijn vorige 155TS gehad, en die wil ik zeer zeker niet meer (en zou ik jou zeker ook niet aanraden overigens
leg uit, vanwege niet afstelbaar?

Re: RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 23:17
door Aernoudt
....

leg uit, vanwege niet afstelbaar?
Inderdaad; tevens zijn de achterschokdempers nogal van het simpele type zeg maar ;) (en standaard verlagingsveren achter)
Is met rijden ook niet de uitgewogen set zoals het dat voor de 75 wel is (voor Ring gebruik)... Van alle schroefsets die ik heb gehad met stip de slechtste kit. :(

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: wo nov 07, 2007 23:37
door LENZ
Ok was juist super tevreden over de intrax set, ga er ook mee door waarschijnlijk.
Daarentegen vond ik de RS set op de 75 weer niet bepaald schokkend, afstelbarheid maakt het voor een onervaren circuitrijder volgens mij zeler in het begin alleen maar lastiger, wanneer heb je de juiste afstelling?? Madeno is wel een set waar je makkelijk mee door kan gaan, van straat tot circuit

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: do nov 08, 2007 00:06
door Aernoudt
Dat klopt Lenz: hoe meer je af kunt stellen, hoe meer je moet weten wat je doet; Vandaar dat de meeste mensen voor de 75 ook de niet instelbare set kiezen (en ook Ron daar zelf het liefst mee rijdt ;) maar dat terzijde)
Ach, op sommige punten ben ik wat verwend zullen we maar zeggen; dat geldt zeker op het gebied van ondersetelletjes 8) :lol: Ik dacht: laat ik eens gek doen, ik pak gewoon de full-race versie van Madeno :) Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Vind Leo bovendien een fijne kerel, speelt ook mee. Vanwege zijn ervaring denkt hij prima mee (en kan dat ook !) met wat ik aan het doen ben en wat ik wil. Hij snapt mijn wensen; da's best wel prettig :D

RE: 155 16v voor de Nurburgring

Geplaatst: do nov 08, 2007 07:25
door LENZ
Is de full race versie duurder dan de straatversie?