En hij is stoffig van 2 jaar stilstaan:
Bij fRank (dank!) ook nog 2 V6-en opgehaald (ex-Theo Romeo en Ex-Diele: ook dank!) voor de onderdelen want de 90 heeft namelijk een motorstoring. Wat is loos? Ik weet het niet. Heb de auto nooit horen lopen of iets van elektriciteit zien branden want de accu was foetsie. Maar: deze stijlvolle limo lijkt erg hard. En een harde koets is het alderbelangrijkste.
De QO staat nu bij GR Autotechniek in Dieren. Vanmiddag ineens telefoon. 'Ja, hij loopt!' Wat bleek: Alberic was zo vriendelijk geweest om een thermostaat te monteren een bobinekabel van het schap te pakken en de 90 van een accu te voorzien. Dus: sleutel erin en....vroem.
Wel op vijf cilinders, dat wel.
De eerste diagnose van het hartprobleem lijkt echter gunstig. Alberic denkt eerder aan een vermoeide nokkenas dan aan een defecte krukas of drijfstanglager.
Oh, er staan twee puntjes voor de digitale km-teller dus: 237.000 km levenservaring deze 90.
Haast heb ik niet met de V6. Het wordt mijn zomercruiser, de huidige 75 TS helpt me de winter door.
Morgen ga ik de 90 maar eens wassen. Kijken wat onder de stof vandaan komt.....