Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

do aug 24, 2006 17:59

En DE ALFA 75 van dit topic is nu te koop..............zonder compressor........zie gespot. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

164 Q4

RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

vr aug 25, 2006 00:17

Afbeelding
AH! En dit was nou precies wat ik bedoelde! ZO moet het namelijk. Gewoon een kwestie van luchtinlaat even omdraaien en de leiding tussen compressor en inlaat is lekker kort en daar wordt het een stuk beter van.

Dit was me eigenlijk de hele tijd al een doorn in het oog (en de kleuren heb ik het dan niet over):

Afbeelding

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

Re: RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

zo aug 27, 2006 09:51

... Voor de handel.......
:-$

Heeft iemand hier enig idee wat een set throttle bodies doet, zoals op die 3.5 conversie van AHM bijvoorbeeld? Behalve de kostprijs, bedoel ik ook prestaties etcetera. Daarnaast vraag ik mij af of dit ook voor een standaard 2.5 mogelijk is :?:

Zoiets lijkt mij een heerlijk gehoor en zalig aan het gas te hangen, of heb ik het mis?
Zonder de kosten nog te kennen, lijkt me dit een betrouwbaar alternatief voor iets waarvoor ik al jaren met de gedachte speel, maar waarvan bijna iedereen het tot nog toe sterk afraad: een Sei-configuratie te maken.

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

zo aug 27, 2006 12:43

He 164Q4 hoe gaat het met jouw Eaton ?
CHarles heeft er nu ook een voor zn Merc....

164 Q4

Re: RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

zo aug 27, 2006 16:18

He 164Q4 hoe gaat het met jouw Eaton ?
Staat op een heeeeel laag pitje (maar dat had ik van te voren al voor gewaarschuwd). Ben met de revisie van de sterndrive van m'n speedboot bezig, m'n andere speedboot ben ik ook nog een beetje aan het veranderen, Heb nog een 24v met kapotte krukas staan van iemand die nog weer inelkaar moet, daarna komt er nog een schade 24v aan en een finaal gesloopte 164Q4 die weer klaar moet, moet een achterspatbord van schoonpa z'n Alfa vervangen en niet te vergeten moet ik overdag ook nog in Duitsland cruisescheepjes bouwen, dus druk druk druk.
Maar het belangrijkste is nog dat m'n Nissan nu nog niet op de weg zit. Bij het revisiebedrijf hebben ze namelijk het blok verkloot want ze moesten 'm opboren voor de nieuwe gemede zuigers maar de cilinders zijn nu niet goed rond en ook nog taps :shock: :evil: . Volgens hem zat er maar een heel klein beetje in (paar 1/100 maar dat is mij al teveel) maar kon het ook niet anders en gaf het niets. En daar hebben we nu even een verschil van mening over. Moet dus eerst even een second opinion van een tuning/revisie bderijf zwart op wit hebben en dan zal het nog wel wat touwtrekken worden. En ik ga geen risico nemen want het blok zal nu nog verder met gesmede drijfstangen en anders speciaal spul tot ca 650-700pk en 8500 toeren getuned gaan worden en het laatste wat ik dan kan gebruiken is dat door iemands prutswerk me bij een ruime 300km/h het blok om de oren vliegt :? . Maar goed, zolang de Nissan niet rijdt ga ik m'n Q4 niet uitelkaar trekken anders heb ik straks alles uitelkaar liggen en moet ik voor nood fietsen :wink: .
CHarles heeft er nu ook een voor zn Merc....
Wat voor eentje heeft 'ie? Neem aan een M112?

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

zo aug 27, 2006 17:40

Wat een gedoe... komt me bekend voor !

Ja een M112

Heb je trouwens nog een goed 24V blokje liggen ?

164 Q4

RE: Alfa 75 3.0 V6 Compressor

zo aug 27, 2006 18:24

M112 is goed, M90 was wat klein geweest.

Een goed 24 kleppertje heb ik nog wel liggen.

Terug naar “Projecten”