Ik was van plan om de deuren aan de linker kant te vervangenm, omdat de voorste deur een deuk heeft, en de achterste deur een grote roestplek.
toen ik net weer kwam van mijn werk wilde ik de kofferklep losdoen, maar ging het hendeltje bijzonder licht. je raad het misschien al. de kabel gebroken...
Er is werkelijk maar 1 ding waar ik me een klein beetje aan stoor bij de Alfa 75, en dat is dat de kofferklep dus niet van buiten los kan. Ik ben alvast begonnen aan het demonteren, omdat de klep toch los moest. Mijn vader kwam met de geweldige tip, dat die auto's altijd een hendel voor nood hebben, achter of onder de achterbank en dat wist ik niet. Toen we het noodkabeltje hadden gevonden, en probeerden, lukte het nog niet. dus hebben we met z'n 2en geprobeerd om in kofferklep los te krijgen.
Een aantal foto's:
Mijn vader, verbaast zich erover dat ik foto's zit te maken. Na uitleg dat het voor het forum was, vond hij het ook een leuk idee

We moesten de achterbank dus demonteren, en vervolgens ook de hoedenplank. met een groot aantal verlengstukken op de ratel is het gelukt om de haak van de klep zelf, los te krijgen zodat je er al een stuk makkelijker bij kunt...
Beetje slechte foto...

er moet dus een nieuwe binnenkabel in komen, want hij is achter bij de veer geknapt na 17 jaren dienst te hebben gedaan. Nu kijken of het lukt om een nieuwe kabel erin te frommelen

Ik heb de 75 sinds mei, en ik kocht hem dus met enige schade en roestplekken. Ik heb nog geen foto's van de schade aan die deuren, maar ik had me wel direct bedacht dat er andere deuren in zouden moeten en ook heb ik al een paar maanden deuren in de schuur staan, maar nooit zin gehad om ze te verwisselen. Maar deze week moet het gebeuren.
To be continued...