Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

Vakantie! dus de 75 opknappen

za okt 13, 2007 21:37

Jaaaa, het grote voordeel van naar school gaan, is de grote hoeveelheid vakantie. ik ben van plan om de 75 maar eens wat op te knappen want het is de mooiste niet meer.

Ik was van plan om de deuren aan de linker kant te vervangenm, omdat de voorste deur een deuk heeft, en de achterste deur een grote roestplek.

toen ik net weer kwam van mijn werk wilde ik de kofferklep losdoen, maar ging het hendeltje bijzonder licht. je raad het misschien al. de kabel gebroken...

Er is werkelijk maar 1 ding waar ik me een klein beetje aan stoor bij de Alfa 75, en dat is dat de kofferklep dus niet van buiten los kan. Ik ben alvast begonnen aan het demonteren, omdat de klep toch los moest. Mijn vader kwam met de geweldige tip, dat die auto's altijd een hendel voor nood hebben, achter of onder de achterbank en dat wist ik niet. Toen we het noodkabeltje hadden gevonden, en probeerden, lukte het nog niet. dus hebben we met z'n 2en geprobeerd om in kofferklep los te krijgen.

Een aantal foto's:

Mijn vader, verbaast zich erover dat ik foto's zit te maken. Na uitleg dat het voor het forum was, vond hij het ook een leuk idee :D

Afbeelding

We moesten de achterbank dus demonteren, en vervolgens ook de hoedenplank. met een groot aantal verlengstukken op de ratel is het gelukt om de haak van de klep zelf, los te krijgen zodat je er al een stuk makkelijker bij kunt...
Beetje slechte foto...
Afbeelding

er moet dus een nieuwe binnenkabel in komen, want hij is achter bij de veer geknapt na 17 jaren dienst te hebben gedaan. Nu kijken of het lukt om een nieuwe kabel erin te frommelen
Afbeelding

Ik heb de 75 sinds mei, en ik kocht hem dus met enige schade en roestplekken. Ik heb nog geen foto's van de schade aan die deuren, maar ik had me wel direct bedacht dat er andere deuren in zouden moeten en ook heb ik al een paar maanden deuren in de schuur staan, maar nooit zin gehad om ze te verwisselen. Maar deze week moet het gebeuren.

To be continued...
''Drive tastefully''

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Vakantie! dus de 75 opknappen

za okt 13, 2007 21:43

Gebroken kabels zuigen...

Bij mij brak ooit de motorkapontgrendelingskabel van de Giulia....maar ik had wel de accupolen losgehaald dus kon ook niet rijden.... :oops:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za okt 13, 2007 21:55

Laat druppelsgewijs olie in de lege kabelgeleider vloeien zodat de binnenkabel strakjes goed glijdt :wink:

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Vakantie! dus de 75 opknappen

za okt 13, 2007 22:01

Laat druppelsgewijs olie in de lege kabelgeleider vloeien zodat de binnenkabel strakjes goed glijdt :wink:
Bedankt voor het meedenken, ik had dat inderdaad ook al bedacht. Ik ben echter heel erg benieuwd of ik die kabel wel helemaal van voor naar achter, en daar ook nog eens door de bocht krijg
''Drive tastefully''

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 13, 2007 22:03

En waarom lukte de noodontgrendeling niet?

Tip: voordat je de boel straks dichtgooit, zorg ook dat je noodkabel het doet!
Altijd als ik een auto opbouw of een slotkabel o.i.d. vervang doe ik dat. Nu lukt het bij je kofferklep dus wel zonder noodkabel, maar kan je verzekeren, dat lukt bij de motorkap van ee 33 niet! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 14, 2007 10:09

Goeie vraag :? Toen ik eraan trok leek de noodkabel te gaan knappen, voordat de sluiting los zou gaan
''Drive tastefully''

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 14, 2007 10:12

Ik heb nooit last van gebroken kabels. Nog nooit gehad in al die 20 jaar. Gewoon de sloten en mechanismes goed smeren, ook van de motorkap en alle sloten inwendig. Nergens last van. :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 14, 2007 21:50

Goeie vraag :? Toen ik eraan trok leek de noodkabel te gaan knappen, voordat de sluiting los zou gaan
Aha, leek! Je vergist je waarschijnlijk in de kracht die zo'n kabeltje kan hebben. Zoals ik zei, ik probeer die dingen 'altijd' en schrik ik ook telekens weer, hoe hard ik moet trekken en ben dan ook bang, dat ie het niet houd, maar gelukkig doet ie het dan toch.

Jij gaat 'm vast nog proberen, toch? :wink:

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 15, 2007 18:22

Vanmiddag even de nieuwe kabel erin zet, en het was moeilijker om een fietsenmaker te vinden die open was op maandag, dan het daadwerkelijke monteren. Nu moet ik hem alleen voor nog pas maken en aan het hendeltje vast maken.

En Allessandro...Ik ben idd nog een beetje een leek, aangezien ik nog maar een half jaartje actief ben met de Alfa's maar het lukt gewoon niet om hem los te krijgen met de noodkabel. En dit keer was het niet zo zeer dat de kabel zou knappen, maar meer dat je bijzonder sterk moet zijn om hem te openen met de noodkabel. Het lukt me nu met de gewone kabel, dus ik ben daarover tevreden.

Nu de deuren nog

Ik heb omcirkeld waar schade zit. Je kunt het niet heel goed zien, maar in het echt valt het behoorlijk op.

Afbeelding
''Drive tastefully''

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 16, 2007 00:23

En Allessandro...Ik ben idd nog een beetje een leek
Bedoelde het niet zo! Jij schreef: "Toen ik eraan trok leek de noodkabel te gaan knappen, voordat de sluiting los zou gaan." vandaar mijn reply. :wink:
Gelukkig kun je er dus altijd bij met een uitgebreide doppendoos.

Die grote circel: deuk in achterdeur of voordeur naar buiten gevouwen? :? (ik zou een mooi gebruikt deurtje scoren in de juiste (ver)kleur(ing) )

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 16, 2007 10:10

Aha misverstand, Sander...

Ik heb toch even betere foto's gemaakt van de plekken aan de deuren.

de achterdeur is gewoon verroest:
Afbeelding

De vorige eigenaar vertelde dat iemand met de trekhaak bij de voordeur was geweest. Deze deur heeft ook iets een vouw erin.
Afbeelding

Ik ga vandaag aan de achterdeur beginnen. Kijken of dat een beetje lukt.

Zijn er tips voor het verwijderen van die deurpinnen???
''Drive tastefully''

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 16, 2007 14:11

Het is alweer gelukt met de achterdeur. 8)

Moet je kijken wat ik tegenkwam...
Afbeelding

En dit is het resultaat. Je moet bij deze foto vooral op de deur zelf letten, omdat het hier om gaat. Ik weet dat er verschil in zit, maar dat komt omdat de ''nieuwe'' deur schoon is, en in de was gezet. de rest van de auto nog niet. Ook lijkt de vorm heel vreemd, maar ik verzeker u; dat ligt aan de foto

Check it out!
Afbeelding :)
''Drive tastefully''

Ed[33]
Member
Member

di okt 16, 2007 14:58

Mooi werk! Alleen jammer dat je geen foto's van de tussen fases hebt, anders konder we er ook wat van leren...
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 16, 2007 18:52

Ja klopt, de tussenfasen. Dat komt wel met de voordeur, want dat is nog wat ingewikkelder, denk ik, omdat daar meer elektrische systeempjes inzitten. Ik denk dat ik daar donderdag mee aan de gang ga :D

....toch niet...

Ik laat het eerst maar zo
''Drive tastefully''

R11i

vr okt 19, 2007 22:29

Kan je die deuren ook stellen zit ik me af te vragen? Mijn deuren hangen er namelijk een beetje scheef in, erger ik me kapot aan..

Terug naar “Projecten”