giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Giulietta Matzwart+TS

vr jul 13, 2007 18:38

Hoi,

Zal even zelf een topicje starten over een van mijn Giuliettas.

Deze heb ik begin dit jaar overgenomen van Bralfa, hier van het forum. De auto was origineel rood van kleur en in een zeer harde staat. :) Alleen de losse delen zoals deuren, motorkap en kofferdeksel waren minder. :(

Omdat de auto niet mooi in de lak zat en ik geen geld er voor over had om hem helemaal over te late spuiten hebben we hem maar dezelfde behandeling gegeven als mijn voormalige 75: matzwart. Dit keer hebben we hem netjes geschuurd met scotch-brite en daarna met de compressor gespoten met Rustoleum 7378 matzwart. :P

Verder heb ik de bodem geheel nagekeken op roest en geheel opnieuw in de bitac gezet. Dit was goed te doen aangezien ik toch de complete triangel en cardan e.d. eronder vandaan had liggen. Hiervoor in de plaats is de complete achteras en bak van een 75 TS gekomen.

De originele motor was overleden en ik hou niet van carbs dus moest er iets anders in. omdat ik van plan ben de auto dagelijks te rijden moest dat wel een relatief zuinig blok zijn. :oops: Het is dus een TS geworden. later komt er misschien nog gas in.

Remmen zijn natuurlijk ook wel handig. achter zijn de 75 remmen gebruikt en voor zijn het geboorde 75 TS schijven en naven op originele 1.8 fusees met Volvo 240 klauwen. Om de 4 zuigers per klauw te bedienen heb ik een 25,4mm hoofdremcilinder van een of andere Citroen/peugeot bestelbus gebruikt. kostte maar 116 euro/incl. Enigste nadeel was dat de aansluitingen aan de verkeerde kant van de cilinder zaten, makkelijk op te lossen.

De Giulietta is rondom verlaagd, voor 2 tandjes en achter ??mm met 75 veren van onbekend merk. rondom zitten gele koni's.

Helaas heb ik niet veel foto's meer van het werk aan de auto. pc is een keer gecrashd en had geen backups gemaakt. :oops:

Hierbij een paar foto's van het resultaat tot nu toe. zal tzt wel updaten.

P.s. het kenteken dat er op de foto's op zit hoort bij een andere Giulietta van mij. :roll: deze is van 1982.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Giulietta Matzwart+TS

vr jul 13, 2007 19:27

Goed werk!!!!

Wat heb je met de bovenste aansluiting van de radiator gedaan?? Ding staat normaal onder een hoek. Dit is wel een handige oplossing...

* off topic* kom je nou ook nog een 33 uit de schuur trekken :lol: ?

Bas
Shut up and ride!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 13, 2007 22:23

Radiateur komt van een andere Giulietta van mij. weet het niet zeker maar geloof dat dit een originele radiateur van een eerste serie is. er was wel een nieuw koelblok in gemaakt en nieuw gespoten iig.

Heb wel een beetje met de slangen en de thermostaat moeten spelen om het allemaal fatsoenlijk passend te kriijgen... 8)

De 33 ben ik wel over aan het denken ja, maar dan wel de groene.... Moet nog even kijken hoe ik met de stalling ed uitkom. Heb er al een leuk plan voor. :wink:

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 15, 2007 18:03

goed bezig zeg :P

greetings Hans

bralfa
Guru
Guru

Re: RE: Giulietta Matzwart+TS

zo jul 15, 2007 19:35

Radiateur komt van een andere Giulietta van mij. weet het niet zeker maar geloof dat dit een originele radiateur van een eerste serie is. er was wel een nieuw koelblok in gemaakt en nieuw gespoten iig.

Heb wel een beetje met de slangen en de thermostaat moeten spelen om het allemaal fatsoenlijk passend te kriijgen... 8)

De 33 ben ik wel over aan het denken ja, maar dan wel de groene.... Moet nog even kijken hoe ik met de stalling ed uitkom. Heb er al een leuk plan voor. :wink:
Wbt de radiateur... Ik zal eens kijken bij mijn typen I of die idd. andere radiatoren hebben.

Wbt de 33... Ik heb eea. gehoord van Jeroen. Lijkt me gaaf! Waar haal je de tijd vandaan!!!!

Gebruik je bij de giulietta ook het originele 75 expansievat of heb je wat anders bedacht. Om het expansie vat netjes te kunnen monteren ( op dezelfde plek als bij een 75 moet je wel een stukje van t motorkapschaniergeleidingsdingetje afflexen....
Shut up and ride!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 15, 2007 23:54

Expansievat moet ik nog iets op bedenken.

Ik had de originele van de Giulietta in gebruik, had hem alleen niet goed vastgezet. was dus wezen proefrijden en zag ineens allemaal rook onder de kap vandaan komen.... #-o resultaat: tankje compleet gesmolten... :oops:

Denk dat ik het nu maar met een alu vaatje maak, gewoon op de giulietta manier.

33 is wel een leuk project denk ik ja. is meer voor de gein erbij, hoeft niet heel netjes afgewerkt te zijn. verder houd ik het nog maar geheim.. 8) Tijd heb ik er eigenlijk ook niet voor. Mijn eigen Giulietta is al zo vaak verschoven dat een paar weken extra ook geen verschil maakt.

Zo'n projecten vinden ik en mijn vrienden juist extra leuk om te doen... Hoe gekker hoe beter.

Bij mij in de tuin staat op het moment een VW Jetta 1, een golf 1 met kont, daar zijn we een 2.9VR6 met turbo aan het inbouwen. Moeten nog 1 motorsteun maken en dan kunnen we iig rijden. daarna moet de turboombouw nog plaatsvinden. kabelboom en alles ligt er al in, remmen zijn aangepast( van een corrado G60), ABS is werkend gemaakt en er zit een aangepaste schroefset onder (corrado vr6, FK variante 3 oid.). Auto is even bij mij neergezet omdat er ruimte moest komen voor een c-kadett station met een calibra 2.0 16v turbo motor erin, die moest snel af namelijk..

Lang leve de sleepers!!!!!!!! :D

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 16, 2007 22:54

nou nog ff een echt coole actie doen en 75 bumpers erop. Gewoon doen, been there, done that, staat super. ze passen direct voor en achter, zijn echter te lang. auto op bokjes zonder wielen, en je ziet precies wat er af moet.
Geloof mij, dan is ie net zo dik als een SZ.....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 17, 2007 10:43

Als ik binnenkort een keer tijd heb zal ik eens kijken dan... 8) Hou wel van een beetje gek... :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb nu net ontdekt dat ik voor de APK mijn auto weer moet ophogen... kan bij de APK boer niet in de remmenbank en ik pas niet over de krik heen om op de 'schudbank' te komen.. :x

gino
Member
Member

di jul 17, 2007 10:45

Leuk karretje
164 Super 3.0 V6

Bartman
Guru
Guru

di jul 17, 2007 10:54

Ander APK adres dan maar?
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 17, 2007 11:10

Dit is mijn vaste AK adres. kan er zonder afspraak terecht, keurt eerlijk (probeert geen geld te verdienen aan reparaties), is een Alfa liefhebber, kunt er gewoon bijblijven en de beste man maakt geen rare problemen van "knutsel"oplossingen. Ook hoef je pas te betalen bij goedkeuring... :)

Sommige APK keurmeesters kennen zelf de regels nog niet goed genoeg, ik heb geen zin meer in discussies met zo'n mensen. Als ik bij deze man een probleem heb pakt hij het boek er bij kijkt hij wat er precies staat en als ik gelijk heb krijg ik dat ook. Gelukkig komt dat bijna niet voor, hij weet het allemaal goed. Bv. op een vrijdagmiddag nog even gauw een auto laten keuren voor het weekend, barst in de ruit met vertakking, hij zegt "afkeur". "haal ik de ruit er toch uit?" zeg ik, "geen ruit geen afkeur". even nagekeken, "je hebt gelijk, er staat niet dat een ruit verplicht is, als je hem niet hebt hoef ik hem ook niet te keuren". Ruit eruitgedrukt, en goed gekeurd. Even ander ruitje gehaald en op zaterdag erin gezet. Anders grote kans op boete gehad dat weekend voor het niet hebben van APK.

Er is maar een nadeel, roest is bij hem uit den boze. Hij gaat niet uit zitten meten hoeveel roest er precies zit, "gewoon lassen en terugkomen" is het dan. :(

Hoog de auto wel even op, is niet zo veel werk. Doe ik de keurmeester ook weer een plezier, hij vindt het geweldig om te zien waar ik nu weer mee aan kom zetten... Vooral als er dan weer veel hobbyaanpassingen aanzitten zoals zelfgemaakte accubakken, rare uitlaten en remconversies. :roll:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 17, 2007 12:14

leuke wagen hoor, vind hem echt super!!
(zou alleen een paar witte knipper aan de voorzijde doen)

en die mat zwarte wielen vind ik ook echt gaaf (binnenkort naar jouw voorbeeld zitten die er bij mij ook op mijn 75)

hoe had je je 75 dan mat zwart gemaakt, want je hebt deze nu gespoten. Was de 75 gerold/gekwast?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 17, 2007 12:19

75 was gerollerd... was veel meer werk om te doen. :(

Witte knipperlichten ben ik nog voor aan het kijken. heb wel een setje liggen maar die zijn voor mijn andere Giulietta bedoeld.

Zijn witte knipperlichten voor de Giulietta eigenlijk zeldzaam? heb wel eens gehoord dat ze alleen op de Turbodelta zaten.. :?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Giulietta Matzwart+TS

di jul 17, 2007 15:40

....Zijn witte knipperlichten voor de Giulietta eigenlijk zeldzaam? heb wel eens gehoord dat ze alleen op de Turbodelta zaten.. :?
Nee hoor op alle 2 liters zaten witte pinkers.... :wink:
Gaaf ding trouwens, als je t in de kop krijgt>riks advies opvolgen en 75 bumpers erop>Koel!! 8)
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alfa4ever
Full Member
Full Member

Re: Giulietta Matzwart+TS

di jul 17, 2007 17:12

Vraagje, hoe heb je het opgelost met de dubbele remslangen van de volvo klauwen? Waar kan je bijvoorbeeld verdeelblokjes kopen van 1 naar 2 remleidingen?

Groeten,
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

Terug naar “Projecten”