Pagina 1 van 1
uitlaat projectje
Geplaatst: vr jun 01, 2007 20:44
door veur t.s.
vandaag de kat en middendemper ertussen uitgehaald, die hebben dus plaatsgemaakt voor een standaard voorpijp en een supersprint middendemper het was nou niet bepaald plug en play maar uiteindelijk gelukt.
het resutaat is nu een spaghettispruitstuk (ansa) standaard voorpijp, supersprint middendemper en een csc einddemper het geluid is nu heel mooi en veel stiller dan met de kat+ standard middendemper ertussen.
oude situatie:
en zit er dus nu tussen:

RE: uitlaat projectje
Geplaatst: vr jun 01, 2007 21:19
door Frederico
Hey..
wat voor kat vervanger is dat? Ik zoek ook nog zo'n voorpijp namelijk..
Deze sluit toch aan op een orgineel spruitstuk?
Ik blijf dit even volgen.. Ik heb namelijk de zelfde pijp naar achter alleen zonder middendemper van csc
Succes
Re: RE: uitlaat projectje
Geplaatst: vr jun 01, 2007 21:33
door veur t.s.
Hey..
wat voor kat vervanger is dat? Ik zoek ook nog zo'n voorpijp namelijk..
Deze sluit toch aan op een orgineel spruitstuk?
Ik blijf dit even volgen.. Ik heb namelijk de zelfde pijp naar achter alleen zonder middendemper van csc
Succes
Het eerste deel is gewoon een standaard voorpijp voor een katloze 75 1.8ie en 2.0 t.s. ik heb het besteld bij Prins Bredevoort
http://www.classicalfaparts.nl/shop/Ord ... 1043.1.asp
RE: uitlaat projectje
Geplaatst: vr jun 01, 2007 21:38
door Frederico
O oke,
Ik zit te twijfelen of een orginele kat. Of een holle pijp. Maar dan heb ik alleen nog mijn einddemper.
Misschien een beetje te overdreven geluid.
Re: RE: uitlaat projectje
Geplaatst: vr jun 01, 2007 22:52
door veur t.s.
O oke,
Ik zit te twijfelen of een orginele kat. Of een holle pijp. Maar dan heb ik alleen nog mijn einddemper.
Misschien een beetje te overdreven geluid.
ik heb nu dus geen kat meer, dat wilde ik ook niet meer maar ik wilde geen lawaai in de auto vind ik lastig op langere afstanden, daarom heb ik voor deze combinatie gekozen. hij klinkt echt ontzettend mooi nu veel mooier dan met kat en tijdens het rijden is hij zelfs stiller.
zo zit die voorpijp er nu onder.

RE: uitlaat projectje
Geplaatst: vr jun 01, 2007 23:11
door ronald
Nadeel is dat je nog steeds met zo'n inmens dikke dempert onder je auto rijdt en dus weinig bodemvrijheid hebt. Dat is het grote voordeel van de demperloze pijp. Toegegeven: op een V6 een must, maar bij een 4cyl vaak te veel lawaai...

RE: uitlaat projectje
Geplaatst: za jun 02, 2007 14:31
door Frederico
Ziet er netjes uit.
Dus zonder middendemper bij een 4 cil. te veel lawaai?
Ik ga waarschijnlijk toch ook die katloze pijp bestellen en mijn holle pijp er achter aar mijn orginele einddemper.
En hoe zit dat met de warmte die in je tunnel vrij komt of is dat juist erger met kat en middendemper?
RE: uitlaat projectje
Geplaatst: ma jun 04, 2007 10:54
door wouter75
ik ben met hetzelfde bezig, maar hoe heb je dit met je lambdasonde opgelost? Heb je een ring, voor de eerste demper, gelast waar de lambdasonde in past. Welke schroefdraad is dit dan? M18 of npt schroefdraad? Heb van eps in groningen een M18 ring gekocht. in deze past npt draad maar of dit dan helemaal gas dicht is?
Wouter
Re: RE: uitlaat projectje
Geplaatst: ma jun 04, 2007 16:09
door veur t.s.
ik ben met hetzelfde bezig, maar hoe heb je dit met je lambdasonde opgelost? Heb je een ring, voor de eerste demper, gelast waar de lambdasonde in past. Welke schroefdraad is dit dan? M18 of npt schroefdraad? Heb van eps in groningen een M18 ring gekocht. in deze past npt draad maar of dit dan helemaal gas dicht is?
Wouter
Ik heb geen lambdasonde
dit was een 1.6 ie waar ik een 2.0 t.s. (uit 1989) ingezet heb.
RE: uitlaat projectje
Geplaatst: ma jun 04, 2007 16:24
door wouter75
mazzelaar
