Rationeel gezien is het verstandiger om er niet aan te beginnen en t ding ooit weg te doen, maar ja, alfisten zijn nou eenmaal geen rationele mensen, toch ?
De auto staat momenteel stil, wegens een benzinelek. Daar gaat morgen (maandag) naar gekeken worden door mn garage, want benzine is wat te duur om op straat te laten liggen. Het is een regelmatig, maar langzaam, gedrup. Ik vermoed dat het komt door de montage van een andere brandstofpomp (ouwe stuk), en dat heeft die garage gedaan, dus dat mogen ze ook oplossen.
Maar ik dwaal af. De auto rijdt in elk geval goed; het motortje is altijd goed onderhouden. In de anderhalf jaar dat ik 'm heb is er het volgende gebeurd :
- alle riemen en rollen vervangen
- versnellingsbak vervangen (door een gebruikte, via dit forum) (andere bak was stuk, en nee, niet het bekende clipje maar een serieus probleem)
- nieuwe voorbanden (vredestein t-trac)
- kabel achterklep gemaakt (was gebroken)
- nieuwe startmotor (gebruikte)
- verder wat klein grut zoals lampjes
- nieuwe knipperlichtunit RV, wegens gat in glas wegens vandalisme (

Nou wil ik van de zomer de 33 opknappen. Wat mankeert er dan nog meer aan, hoor ik je vragen ?
- roest
- roest
- roest
- de voorveren raken bij insturen het voorscherm (hoort niet zo, toch ?)
- vermoedelijk lagers en/of fuseekogels voorwielen vervangen
- interieur is niet mooi meer
grootste probleem is dat de bodem ook wel roest. verder de verplichte roestplekken : tankdop, spatbord linksvoor, etc.
Nu mijn vraag : hoe ga ik dit opknappen ? ik wil zo veel mogelijk zelf doen en eigenlijk zo min mogelijk uitgeven, maar het moet wel goed gebeuren. Lassen kan ik helaas niet zelf, en helaas woon ik ook niet op een boerderij. Eigenlijk zoek ik dus ook een doe-het-zelf garage, in de buurt van drachten (friesland).
Ook heb ik min of meer het plan opgevat om een andere alfa te kopen met een jaar apk (bv de 164 ts uit 93 die in zwaagwesteinde voor 750e. te koop staat - daar is vast een jaar apk bij te regelen, zeker zo zonder inruil), en de 33 te schorsen, zodat het opknapwerk ECHT goed kan gebeuren.
Kort gezegd : alle tips, advies, etc zijn welkom. Let wel : het wordt een zomerproject dat weleens uit kan lopen, niet iets voor 'nu direct deze week'.