supertjeduc

supertje olie dicht

do apr 05, 2007 20:05

Ik had wat problemen met een lek carterdeksel ,gisteren een goeie gebruikte opgehaald bij goos voor 2 tientjes en het is gelukt
Nu maar hopen dat deze ook weer niet snel doorslijt
Afbeelding

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: supertje olie dicht

do apr 05, 2007 20:54

Da's een hele dikke Juul!
Je hebt toch wel een carterbeschermer?
Ik heb er onlangs een gekocht voor mijn Giulia in bijna dezelfde kleur als jouw auto.

Patrick
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

supertjeduc

do apr 05, 2007 21:29

Er past geen beschermer onder ,hij is een beetje laag

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 05, 2007 21:31

Geen carterbeschermer en toch erg laag???/ Ik zou het niet durven. Met een beetje doorijden op binnenwegen rij je er in 1 keer je hele carter onderuit... :shock: :shock:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: supertje olie dicht

do apr 05, 2007 22:38

Er past geen beschermer onder ,hij is een beetje laag
Cool 8)

Wel link inderdaad.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

supertjeduc

do apr 05, 2007 22:49

Geen carterbeschermer en toch erg laag???/ Ik zou het niet durven. Met een beetje doorijden op binnenwegen rij je er in 1 keer je hele carter onderuit... :shock: :shock:
Valt mee ik heb hem al 8 jaar zo ,en ik pas een keer mijn caterplug verloren
En toen heeft interpolis de schade betaald (+ de tuning van de motor)
Ik heb de laatste jaren een paar aluminium strips op het deksel laten lassen als bescherming voor het afslijten van de plug
Maar de laatste keer hadden ze inplaats van 5mm strips 20mm strips gebruikt en dat was tedik

Dus door de klappen is er een scheurtje in het deksel gekomen en dus nu het deksel vervangen
Ik heb er net een eindje flink mee gescheurd en niks aan de grond gehad

Andretti Molletti

do apr 05, 2007 22:54

Ik heb de laatste jaren een paar aluminium strips op het deksel laten lassen als bescherming voor het afslijten van de plug
Maar de laatste keer hadden ze inplaats van 5mm strips 20mm strips gebruikt en dat was tedik

Dus door de klappen is er een scheurtje in het deksel gekomen en dus nu het deksel vervangen
ik kan het beamen, de giallo bert van mij rijdt ook al 10 jaar zonder carterbeschermer omdat het er domweg niet meer onder past.
En het gaat goed!

adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

do apr 05, 2007 23:20

Hey leuk

Het suppertje van over de maas 8)
Ik weet nog goed toen pa thuis kwam en vertelde dat hij ingehaald werd door een geel supertje later hebben we je nog een keer gezien op een of ander evenement
Leuk ding :D

Martijn

ps: het duurt niet lang meer of hier komt een alfetta versie op :wink: (zie project)

supertjeduc

do apr 05, 2007 23:30

Eigenlijk is waalwijk een no go area voor mijn supertje (al ben ik er net nog geweest)
Welke gek heeft daar die steile springschansen in de weg ontworpen ,en als je het parkeerterrein van de els afrijdt is het ook altijd shraaaaaap

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 06, 2007 09:12

Geen bumpers, mooie stoeltjes en gordels, gave banden en vieze GB's......... ZO hoort het! :thumbs: Mooi ding!
Dirk - Giulia2000TS

adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 06, 2007 09:33

Waalwijk is inderdaad net off-road af en toe ze verzinnen de gekste dingen
Met mijn gtv vroeger moest ik een bepaalde route rijden anders kwam die uitlaat overal op de grond :?

martijn

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 06, 2007 10:23

GAAF ding, wow :lol:
Enja, een carter beschermer is leuk, maar volgens mij is bij jou de grondspeling ook niet zo veel en dan wordt het alleen maar kleiner. (ik heb er nu wel 1 liggen, maar of ik het nog tussen de grond en het carter krijg is de vraag, zit amper een vuist dikte tussen)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Bartman
Guru
Guru

vr apr 06, 2007 10:26

Je kunt ook een carterbeschermer inkorten, zodat de spijlen dichter langs het carter lopen. Heb ik zelf ook jaren mee gereden. Werkt goed. Al is het best schrikken, elke keer als 'ie hapt...
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

164 Q4

vr apr 06, 2007 18:19

Eigenlijk is waalwijk een no go area voor mijn supertje (al ben ik er net nog geweest)
Welke gek heeft daar die steile springschansen in de weg ontworpen ,en als je het parkeerterrein van de els afrijdt is het ook altijd shraaaaaap
En wat is nou dan uiteindelijk de bedoeling van de gemeente daarmee? Of willen ze jullie op zo'n manier allemaal dwingen om in zo'n millieuonvriendelijke PC Hooft-tractor te gaan rijden??? Staat toch wel heel erg lijnrecht tegenover wat ze van de regering altijd roepen wat ze willen :-k . En het is ook nog erg onveilig oa voor andere verkeersdeelnemers. Kijk maar.
Ik snap soms geen reet van waar ze in dit land eigenlijk allemaal mee bezig zijn. En ik denk zij zelf vaak ook niet :? .

En wat carters aangaat (om het nog wat on-topic te houden :wink: ): heb d'r zelf kortgeleden nog eentje van een 155 dichtgelast. Daar zaten ook wat scheuren in.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 06, 2007 19:18

ik kan het beamen, de giallo bert van mij rijdt ook al 10 jaar zonder carterbeschermer omdat het er domweg niet meer onder past.
En het gaat goed!
Ik weet dat jij echt langzaam rijdt Dre dan is dat ook niet nodig , maar ik dacht dat Superduc, wel van een beetje doorrijden hield..:biggrin:

Ik heb 90 mm bodemvrijheid tussen de carterbeschermer en het wegdek en een knalharde(Bilstein) voorzijde, maar desontdanks is het elke rit wel een aantal keren raak.. :?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Projecten”