Pagina 1 van 7

~~75 2.0 Indy~~ (Nu met TS blok!!....)

Geplaatst: wo mar 21, 2007 18:59
door NoFear Creations
Hoi ik ben Jordi, ben 22 jaar, en ben sinds een jaar of 3 Alfa liefhebber.
Mijn voorkeur gaat uit naar natuurlijk de 75, omdat ik sinds een jaar of 3 met Christian75,
aan al z'n 75's sleutel, en dat zijn er de afgelopen jaren een boel geweest.

Mijn eerste 2 auto's waren Peugeotjes 205, heerlijke auto voor een beginnende bestuurder, en daarna
kwam mijn eerste Alfa, een 33 1.7 16v QV. Maar na een slechte ervaring met deze auto, in benzine verbruik
en onderhoud, heb ik deze na 3 maanden alweer verkocht. Dit had me even afgeschrikt om nog een alfa te kopen,
dus heb ik de afgelopen 2 jaar in een Peugeot 309 rondgereden.
Afbeelding

Deze heb ik vorige week verkocht, en Christian75 had mij zover gekregen om een dag daarna mijn nieuwe
aanwinst op te gaan halen, een Alfa Romeo 75 1.8 Indy, de ex-auto van Diele.
Met 128.000+ op de klok, geen roest, en al gele koni's natuurlijk een ideale auto om mee te beginnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu zo snel mogelijk 2 tandjes omlaag, witte 15" Borbet Carsima's eronder, en hem weer ff een kleur rood krijgen.

De vorderingen laat ik in dit topic zien...

AlfaGreetz Jordi

--Update--

Heb er nu een oude type grill opgezet en sinds vanmiddag zitten ook de andere wielen eronder...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, ik weet hij staat nu wel erg hoog op zijn poten, maar dat is van t weekend ook niet meer...

--Update-- (Zondag 15 April 2007)

Heb er dit weekend weer genoeg aangedaan..
Turbo bumper in kleur gespoten en gemonteerd.
Gele mistlampen gemonteerd.
15" Brock B2's gemonteerd.

En, ja, hij was met de limburgrit 2 tandjes verlaagt, maar t was dus egt niet te doen, dus hij is nu weer een tandje omhoog
en gaat prima zo..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij begint steeds dikker te worden... 8)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben gister helemaal naar Genk(BE) gereden (+/- 150km) om een zender bodykit op te halen die ik van numerata75 heb overgenomen.
Het is een eindje rijden maar ik ben blij dat ik deze kit uberhaubt nog ergens heb kunnen vinden.

Der zit wel redelijk wat werk aan maar daar was de prijs ook naar.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik eindelijk bericht van de schade expert gekregen betreft het ongelukje wat er op m'n werk was gebeurd.

Afbeelding

De-montage en ombouwen portier: €360,-
Spuiten van het portier: €250,-
Portier: €476,-
Spiegel: €163,-
Diversen: €25,-
-------------------------------------------------------------------
Totaalprijs Ex. BTW €1274,-
-------------------------------------------------------------------
Totaalprijs Inc. 19,5 Btw €1522,43


Nou is het op eigen terein gebeurd dus m'n baas krijgt het niet terug van de verzekering.
Maar zoals je ziet spuiten ze alleen het portier en ik wil de hele auto over gespoten hebben, dus
ga ik proberen of m'n baas mij zo €1100,- geeft en dat ik hem dan ik eigen beheer opknap.

Ik heb een adresje die hem voor €1000,- compleet overspuit, moet ik hem alleen zelf strak maken. :lol:

Meer updates komen naarmate ik vorder met het opknappen van de zender kit..


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Inmiddels wat kleine dingen gedaan en ben ook begonnen aan m'n zender kit, maar is meer werk dan ik had verwacht.
Na hier op t forum te hebben gelezen dat een open lucht filter alleen maar slechter is als hij warme lucht aanzuigt, ben ik
wat gaan bouwen van een paar platen alluminium die ik nog had staan..

Met dit als resultaat:
Afbeelding

Gelijk ook maar een plaatje voor t remvloeistof reservoir gedaan:
Afbeelding

En ik heb gister een setje 16" OZ Superturismo's opgehaald en vandaag gelijk begonnen met strak maken:
Afbeelding

Eerste 2 zijn klaar en zien er nu zo uit:
(Excuus voor de slechte foto)
Afbeelding

Ook is alles nu geregeld met de schade en kan ik binnenkort tog het complete schade bedrag op m'n rekening verwachten, en dan kan t egte werk beginnen :lol:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De SuperTurismo's zitten erop en ik moet zeggen :schrik: .
Deze wielen zijn egt bedoeld op deze auto, vooral in combinatie witte wielen en rode auto...

Afbeelding

Afbeelding

En een fotoshop die ik gemaakt heb:
Afbeelding

Reacties graag :lol:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na een maand of 2 was ik alweer gewend aan het vermogen van de 1.8, en was de lol er wel een beetje af...
Dus hebben Christian75 en ik besloten om er dan maar een 2.0TS in te hangen, en gelukkig was er een perfecte donor, in de vorm
van de kawasaki groene 75 van Christian, die nu opgebouwt word met 1.8Turbo.

Op donderdag avond begonnen met het blok uit de groene en uit mijn rode te lepelen...
(excuus voor slechte kwaliteit foto's, telefoon...)
Afbeelding

Gelijk maar alles maar matzwart gespoten onder de kap want ik hoop dat hij voor eind augustus ook overgespoten is..
Afbeelding

Plaatje met mijn oude 1.8 nog in de takel...
Afbeelding

En uiteindelijk het blok goed lopend en wel in mijn 2.0 Indy :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Was uiteindelijk nog wel heel wat werk om haar weer aan t lopen te krijgen, want de kabelboom voor de rechter verlichting, en dus ook
bobines, heeft andere stekkers binnen dan mijn 1.8.

Gelukkig is christian een ervaren auto electricien en na veel meten, hebben we de stekkers van de oude kabelboom op de nieuwe gesoldeerd en werkt alles weer perfect :D
Bij deze nog heel erg bedankt!!!!!!

Ik heb (nog)wel de originele 1.8 bak er onder zitten, dus hij trekt lekker snel op. Zit nu te twijfelen tussen een 1.6 bak voor de sprints of een TS bak voor t driften..

Grtz Jordi

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: wo mar 21, 2007 19:03
door ronald
Oja, de "tweetandjesverlaginggaatprima" :D

We gaan het zeker in gaten houden!

Maar ehh, die 75 is inderdaad beter dan die 309.. Gefeliciteerd! :D

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: wo mar 21, 2007 23:40
door christian75
Ciao ,

Die 75 gaat mooi worden :lol: Binnenkort eens even rondje verlagen :wink:

Waar heb jij trouwens die foto's gamaakt :-k

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: wo mar 21, 2007 23:43
door Bert-155
Suc6 met je project, 75 ziet er netjes uit! :)

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 00:40
door giulia-tom
Als je ons maar beloofd dat je een alfa 75 niet gaat "Ver-NO FEAR-en" want dat past beter op één of ander verlaagd CRX-je ofzo. Nu heb je een klassebak die subtiele benadering vraagt... :wink:

SUCCES iig ! :thumbs: De goede weg is ingeslagen qua keuze.

Re: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 00:42
door DENNIS
Nu zo snel mogelijk 2 tandjes omlaag.....
Zou je dat wel doen Jordi :?: Daar valt straks bijna niet meer mee te rijden... :roll:

Maargoed, veel suc6 met je project :wink:

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 00:45
door GTV
Gewoon niet bang zijn en gelijk 3 tandtjes platter 8)

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 07:21
door AlfettaOwner
Nette 75, ik zou hem ook 3 tandjes verlagen.
Als je toch ervoor gaat in ene keer goed doen :wink:

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 07:32
door ronald
Even zonder dollen: Is er een foto van die groene 75 die 2 tandjes verlaagd is? Ik heb dat uit de gein wel eens even geprobeerd maar de draagarm staat dan bijna recht omhoog! (bij wijze van dan...)

Op de simpele manier verlagen haal ik de stabi en schokdempers los, het fusee en dan de 2 lange bouten waarmee de draagarm aan het chassis zit. Dan tik ik de draagarm naar voren, 1tandje omhoog draaien en gelijk weer terug. Hij staat dan laag!

Ik ben benieuwd.. :?:

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 08:50
door MarcoAzzurro
onze vorige 75 (een 1.6 I.E) raakte zonder verlagen al drempels :?
Als we er met het hele gezin in zaten was het echt oppassen geblazen. (nou stond deze auto wel op 14 inch velgjes)

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 17:34
door jef 75
ik heb net 1 tand vooraan verlaagd
staat mooi en geen problemen mee,nog een tandje erbij en er komen problemen denk.

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 17:37
door ronald
Als je hem 2 tanden verlaagd staan je draagarmen zowat recht omhoog! Daar is de ophanging niet voor gemaakt volgens mij..

Staat misschien wel mooi maar of het goed rijdt?

Re: RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 17:38
door jef 75
Even zonder dollen: Is er een foto van die groene 75 die 2 tandjes verlaagd is? Ik heb dat uit de gein wel eens even geprobeerd maar de draagarm staat dan bijna recht omhoog! (bij wijze van dan...)

Op de simpele manier verlagen haal ik de stabi en schokdempers los, het fusee en dan de 2 lange bouten waarmee de draagarm aan het chassis zit. Dan tik ik de draagarm naar voren, 1tandje omhoog draaien en gelijk weer terug. Hij staat dan laag!

Ik ben benieuwd.. :?:
idd een gemakkelijke manier :idea:

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 18:00
door DENNIS
Even zonder dollen: Is er een foto van die groene 75 die 2 tandjes verlaagd is?
Afbeelding

RE: Project 75 Indy Verbetering..

Geplaatst: do mar 22, 2007 18:22
door ronald
Ok dan... :?

En die is op "mijn" manier verlaagd? Dus niet de veer los gehaald, maar puur de draagarm 2 tanden verzet?


Ik heb inderdaad door de jaren heen aardig wat transaxles verlaagd, en meestal op deze manier en mij viel op dat de één veel meer zakte (met 1 tand) dan de ander. Ik dacht altijd dat het misschien met de sterkte van de veer te maken kon hebben... De één is doorgezakt en de ander niet... Ook de standaard hoogte heeft er mee te maken natuurlijk... Maar dan nog, 2 tanden... =;

Als je voor je auto staat en dan naar de draagarmen kijkt, staan die dan horizontaal? Dat kan haast niet... Je hebt dan toch geen veerweg meer over? En hoe stel je je camber af? Om het een beetje goed te krijgen moet je de bussen zover inkorten dat de armen tegen het chassis komen.. :!: