Gebruikersavatar
NoFear Creations
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 11, 2005 15:34
Locatie: Wijchen
Contacteer: Website

~~75 2.0 Indy~~ (Nu met TS blok!!....)

wo mar 21, 2007 18:59

Hoi ik ben Jordi, ben 22 jaar, en ben sinds een jaar of 3 Alfa liefhebber.
Mijn voorkeur gaat uit naar natuurlijk de 75, omdat ik sinds een jaar of 3 met Christian75,
aan al z'n 75's sleutel, en dat zijn er de afgelopen jaren een boel geweest.

Mijn eerste 2 auto's waren Peugeotjes 205, heerlijke auto voor een beginnende bestuurder, en daarna
kwam mijn eerste Alfa, een 33 1.7 16v QV. Maar na een slechte ervaring met deze auto, in benzine verbruik
en onderhoud, heb ik deze na 3 maanden alweer verkocht. Dit had me even afgeschrikt om nog een alfa te kopen,
dus heb ik de afgelopen 2 jaar in een Peugeot 309 rondgereden.
Afbeelding

Deze heb ik vorige week verkocht, en Christian75 had mij zover gekregen om een dag daarna mijn nieuwe
aanwinst op te gaan halen, een Alfa Romeo 75 1.8 Indy, de ex-auto van Diele.
Met 128.000+ op de klok, geen roest, en al gele koni's natuurlijk een ideale auto om mee te beginnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu zo snel mogelijk 2 tandjes omlaag, witte 15" Borbet Carsima's eronder, en hem weer ff een kleur rood krijgen.

De vorderingen laat ik in dit topic zien...

AlfaGreetz Jordi

--Update--

Heb er nu een oude type grill opgezet en sinds vanmiddag zitten ook de andere wielen eronder...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, ik weet hij staat nu wel erg hoog op zijn poten, maar dat is van t weekend ook niet meer...

--Update-- (Zondag 15 April 2007)

Heb er dit weekend weer genoeg aangedaan..
Turbo bumper in kleur gespoten en gemonteerd.
Gele mistlampen gemonteerd.
15" Brock B2's gemonteerd.

En, ja, hij was met de limburgrit 2 tandjes verlaagt, maar t was dus egt niet te doen, dus hij is nu weer een tandje omhoog
en gaat prima zo..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij begint steeds dikker te worden... 8)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben gister helemaal naar Genk(BE) gereden (+/- 150km) om een zender bodykit op te halen die ik van numerata75 heb overgenomen.
Het is een eindje rijden maar ik ben blij dat ik deze kit uberhaubt nog ergens heb kunnen vinden.

Der zit wel redelijk wat werk aan maar daar was de prijs ook naar.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik eindelijk bericht van de schade expert gekregen betreft het ongelukje wat er op m'n werk was gebeurd.

Afbeelding

De-montage en ombouwen portier: €360,-
Spuiten van het portier: €250,-
Portier: €476,-
Spiegel: €163,-
Diversen: €25,-
-------------------------------------------------------------------
Totaalprijs Ex. BTW €1274,-
-------------------------------------------------------------------
Totaalprijs Inc. 19,5 Btw €1522,43


Nou is het op eigen terein gebeurd dus m'n baas krijgt het niet terug van de verzekering.
Maar zoals je ziet spuiten ze alleen het portier en ik wil de hele auto over gespoten hebben, dus
ga ik proberen of m'n baas mij zo €1100,- geeft en dat ik hem dan ik eigen beheer opknap.

Ik heb een adresje die hem voor €1000,- compleet overspuit, moet ik hem alleen zelf strak maken. :lol:

Meer updates komen naarmate ik vorder met het opknappen van de zender kit..


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Inmiddels wat kleine dingen gedaan en ben ook begonnen aan m'n zender kit, maar is meer werk dan ik had verwacht.
Na hier op t forum te hebben gelezen dat een open lucht filter alleen maar slechter is als hij warme lucht aanzuigt, ben ik
wat gaan bouwen van een paar platen alluminium die ik nog had staan..

Met dit als resultaat:
Afbeelding

Gelijk ook maar een plaatje voor t remvloeistof reservoir gedaan:
Afbeelding

En ik heb gister een setje 16" OZ Superturismo's opgehaald en vandaag gelijk begonnen met strak maken:
Afbeelding

Eerste 2 zijn klaar en zien er nu zo uit:
(Excuus voor de slechte foto)
Afbeelding

Ook is alles nu geregeld met de schade en kan ik binnenkort tog het complete schade bedrag op m'n rekening verwachten, en dan kan t egte werk beginnen :lol:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De SuperTurismo's zitten erop en ik moet zeggen :schrik: .
Deze wielen zijn egt bedoeld op deze auto, vooral in combinatie witte wielen en rode auto...

Afbeelding

Afbeelding

En een fotoshop die ik gemaakt heb:
Afbeelding

Reacties graag :lol:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na een maand of 2 was ik alweer gewend aan het vermogen van de 1.8, en was de lol er wel een beetje af...
Dus hebben Christian75 en ik besloten om er dan maar een 2.0TS in te hangen, en gelukkig was er een perfecte donor, in de vorm
van de kawasaki groene 75 van Christian, die nu opgebouwt word met 1.8Turbo.

Op donderdag avond begonnen met het blok uit de groene en uit mijn rode te lepelen...
(excuus voor slechte kwaliteit foto's, telefoon...)
Afbeelding

Gelijk maar alles maar matzwart gespoten onder de kap want ik hoop dat hij voor eind augustus ook overgespoten is..
Afbeelding

Plaatje met mijn oude 1.8 nog in de takel...
Afbeelding

En uiteindelijk het blok goed lopend en wel in mijn 2.0 Indy :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Was uiteindelijk nog wel heel wat werk om haar weer aan t lopen te krijgen, want de kabelboom voor de rechter verlichting, en dus ook
bobines, heeft andere stekkers binnen dan mijn 1.8.

Gelukkig is christian een ervaren auto electricien en na veel meten, hebben we de stekkers van de oude kabelboom op de nieuwe gesoldeerd en werkt alles weer perfect :D
Bij deze nog heel erg bedankt!!!!!!

Ik heb (nog)wel de originele 1.8 bak er onder zitten, dus hij trekt lekker snel op. Zit nu te twijfelen tussen een 1.6 bak voor de sprints of een TS bak voor t driften..

Grtz Jordi
Laatst gewijzigd door NoFear Creations op zo jun 17, 2007 18:31, 9 keer totaal gewijzigd.
"Tijdelijk Alfa loos..."

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Project 75 Indy Verbetering..

wo mar 21, 2007 19:03

Oja, de "tweetandjesverlaginggaatprima" :D

We gaan het zeker in gaten houden!

Maar ehh, die 75 is inderdaad beter dan die 309.. Gefeliciteerd! :D
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
christian75
Member
Member
Berichten: 140
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 17:12
Locatie: Velp
Contacteer: Website

RE: Project 75 Indy Verbetering..

wo mar 21, 2007 23:40

Ciao ,

Die 75 gaat mooi worden :lol: Binnenkort eens even rondje verlagen :wink:

Waar heb jij trouwens die foto's gamaakt :-k
Alfa75greetz

Christian75

- Peugeot 106 Xsi (snel en blijft het doen)
- Slopel Vectra vd zaak

Komt snel: Volvo S40 T4

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project 75 Indy Verbetering..

wo mar 21, 2007 23:43

Suc6 met je project, 75 ziet er netjes uit! :)

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 00:40

Als je ons maar beloofd dat je een alfa 75 niet gaat "Ver-NO FEAR-en" want dat past beter op één of ander verlaagd CRX-je ofzo. Nu heb je een klassebak die subtiele benadering vraagt... :wink:

SUCCES iig ! :thumbs: De goede weg is ingeslagen qua keuze.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

Re: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 00:42

Nu zo snel mogelijk 2 tandjes omlaag.....
Zou je dat wel doen Jordi :?: Daar valt straks bijna niet meer mee te rijden... :roll:

Maargoed, veel suc6 met je project :wink:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 00:45

Gewoon niet bang zijn en gelijk 3 tandtjes platter 8)

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 07:21

Nette 75, ik zou hem ook 3 tandjes verlagen.
Als je toch ervoor gaat in ene keer goed doen :wink:

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 07:32

Even zonder dollen: Is er een foto van die groene 75 die 2 tandjes verlaagd is? Ik heb dat uit de gein wel eens even geprobeerd maar de draagarm staat dan bijna recht omhoog! (bij wijze van dan...)

Op de simpele manier verlagen haal ik de stabi en schokdempers los, het fusee en dan de 2 lange bouten waarmee de draagarm aan het chassis zit. Dan tik ik de draagarm naar voren, 1tandje omhoog draaien en gelijk weer terug. Hij staat dan laag!

Ik ben benieuwd.. :?:
Laatst gewijzigd door ronald op do mar 22, 2007 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 08:50

onze vorige 75 (een 1.6 I.E) raakte zonder verlagen al drempels :?
Als we er met het hele gezin in zaten was het echt oppassen geblazen. (nou stond deze auto wel op 14 inch velgjes)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1600
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 17:34

ik heb net 1 tand vooraan verlaagd
staat mooi en geen problemen mee,nog een tandje erbij en er komen problemen denk.
Laatst gewijzigd door jef 75 op do mar 22, 2007 17:46, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 17:37

Als je hem 2 tanden verlaagd staan je draagarmen zowat recht omhoog! Daar is de ophanging niet voor gemaakt volgens mij..

Staat misschien wel mooi maar of het goed rijdt?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1600
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 17:38

Even zonder dollen: Is er een foto van die groene 75 die 2 tandjes verlaagd is? Ik heb dat uit de gein wel eens even geprobeerd maar de draagarm staat dan bijna recht omhoog! (bij wijze van dan...)

Op de simpele manier verlagen haal ik de stabi en schokdempers los, het fusee en dan de 2 lange bouten waarmee de draagarm aan het chassis zit. Dan tik ik de draagarm naar voren, 1tandje omhoog draaien en gelijk weer terug. Hij staat dan laag!

Ik ben benieuwd.. :?:
idd een gemakkelijke manier :idea:

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 18:00

Even zonder dollen: Is er een foto van die groene 75 die 2 tandjes verlaagd is?
Afbeelding
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Project 75 Indy Verbetering..

do mar 22, 2007 18:22

Ok dan... :?

En die is op "mijn" manier verlaagd? Dus niet de veer los gehaald, maar puur de draagarm 2 tanden verzet?


Ik heb inderdaad door de jaren heen aardig wat transaxles verlaagd, en meestal op deze manier en mij viel op dat de één veel meer zakte (met 1 tand) dan de ander. Ik dacht altijd dat het misschien met de sterkte van de veer te maken kon hebben... De één is doorgezakt en de ander niet... Ook de standaard hoogte heeft er mee te maken natuurlijk... Maar dan nog, 2 tanden... =;

Als je voor je auto staat en dan naar de draagarmen kijkt, staan die dan horizontaal? Dat kan haast niet... Je hebt dan toch geen veerweg meer over? En hoe stel je je camber af? Om het een beetje goed te krijgen moet je de bussen zover inkorten dat de armen tegen het chassis komen.. :!:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Terug naar “Projecten”