Mijn voorkeur gaat uit naar natuurlijk de 75, omdat ik sinds een jaar of 3 met Christian75,
aan al z'n 75's sleutel, en dat zijn er de afgelopen jaren een boel geweest.
Mijn eerste 2 auto's waren Peugeotjes 205, heerlijke auto voor een beginnende bestuurder, en daarna
kwam mijn eerste Alfa, een 33 1.7 16v QV. Maar na een slechte ervaring met deze auto, in benzine verbruik
en onderhoud, heb ik deze na 3 maanden alweer verkocht. Dit had me even afgeschrikt om nog een alfa te kopen,
dus heb ik de afgelopen 2 jaar in een Peugeot 309 rondgereden.

Deze heb ik vorige week verkocht, en Christian75 had mij zover gekregen om een dag daarna mijn nieuwe
aanwinst op te gaan halen, een Alfa Romeo 75 1.8 Indy, de ex-auto van Diele.
Met 128.000+ op de klok, geen roest, en al gele koni's natuurlijk een ideale auto om mee te beginnen.

Nu zo snel mogelijk 2 tandjes omlaag, witte 15" Borbet Carsima's eronder, en hem weer ff een kleur rood krijgen.
De vorderingen laat ik in dit topic zien...
AlfaGreetz Jordi
--Update--
Heb er nu een oude type grill opgezet en sinds vanmiddag zitten ook de andere wielen eronder...

En ja, ik weet hij staat nu wel erg hoog op zijn poten, maar dat is van t weekend ook niet meer...
--Update-- (Zondag 15 April 2007)
Heb er dit weekend weer genoeg aangedaan..
Turbo bumper in kleur gespoten en gemonteerd.
Gele mistlampen gemonteerd.
15" Brock B2's gemonteerd.
En, ja, hij was met de limburgrit 2 tandjes verlaagt, maar t was dus egt niet te doen, dus hij is nu weer een tandje omhoog
en gaat prima zo..

Hij begint steeds dikker te worden...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ben gister helemaal naar Genk(BE) gereden (+/- 150km) om een zender bodykit op te halen die ik van numerata75 heb overgenomen.
Het is een eindje rijden maar ik ben blij dat ik deze kit uberhaubt nog ergens heb kunnen vinden.
Der zit wel redelijk wat werk aan maar daar was de prijs ook naar.

Verder heb ik eindelijk bericht van de schade expert gekregen betreft het ongelukje wat er op m'n werk was gebeurd.

De-montage en ombouwen portier: €360,-
Spuiten van het portier: €250,-
Portier: €476,-
Spiegel: €163,-
Diversen: €25,-
-------------------------------------------------------------------
Totaalprijs Ex. BTW €1274,-
-------------------------------------------------------------------
Totaalprijs Inc. 19,5 Btw €1522,43
Nou is het op eigen terein gebeurd dus m'n baas krijgt het niet terug van de verzekering.
Maar zoals je ziet spuiten ze alleen het portier en ik wil de hele auto over gespoten hebben, dus
ga ik proberen of m'n baas mij zo €1100,- geeft en dat ik hem dan ik eigen beheer opknap.
Ik heb een adresje die hem voor €1000,- compleet overspuit, moet ik hem alleen zelf strak maken.

Meer updates komen naarmate ik vorder met het opknappen van de zender kit..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inmiddels wat kleine dingen gedaan en ben ook begonnen aan m'n zender kit, maar is meer werk dan ik had verwacht.
Na hier op t forum te hebben gelezen dat een open lucht filter alleen maar slechter is als hij warme lucht aanzuigt, ben ik
wat gaan bouwen van een paar platen alluminium die ik nog had staan..
Met dit als resultaat:

Gelijk ook maar een plaatje voor t remvloeistof reservoir gedaan:

En ik heb gister een setje 16" OZ Superturismo's opgehaald en vandaag gelijk begonnen met strak maken:

Eerste 2 zijn klaar en zien er nu zo uit:
(Excuus voor de slechte foto)

Ook is alles nu geregeld met de schade en kan ik binnenkort tog het complete schade bedrag op m'n rekening verwachten, en dan kan t egte werk beginnen

De SuperTurismo's zitten erop en ik moet zeggen

Deze wielen zijn egt bedoeld op deze auto, vooral in combinatie witte wielen en rode auto...

En een fotoshop die ik gemaakt heb:

Reacties graag

Na een maand of 2 was ik alweer gewend aan het vermogen van de 1.8, en was de lol er wel een beetje af...
Dus hebben Christian75 en ik besloten om er dan maar een 2.0TS in te hangen, en gelukkig was er een perfecte donor, in de vorm
van de kawasaki groene 75 van Christian, die nu opgebouwt word met 1.8Turbo.
Op donderdag avond begonnen met het blok uit de groene en uit mijn rode te lepelen...
(excuus voor slechte kwaliteit foto's, telefoon...)

Gelijk maar alles maar matzwart gespoten onder de kap want ik hoop dat hij voor eind augustus ook overgespoten is..

Plaatje met mijn oude 1.8 nog in de takel...

En uiteindelijk het blok goed lopend en wel in mijn 2.0 Indy

Was uiteindelijk nog wel heel wat werk om haar weer aan t lopen te krijgen, want de kabelboom voor de rechter verlichting, en dus ook
bobines, heeft andere stekkers binnen dan mijn 1.8.
Gelukkig is christian een ervaren auto electricien en na veel meten, hebben we de stekkers van de oude kabelboom op de nieuwe gesoldeerd en werkt alles weer perfect

Bij deze nog heel erg bedankt!!!!!!
Ik heb (nog)wel de originele 1.8 bak er onder zitten, dus hij trekt lekker snel op. Zit nu te twijfelen tussen een 1.6 bak voor de sprints of een TS bak voor t driften..
Grtz Jordi