Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: sprintje is over en uit of toch nog te redden RAAD

di mar 22, 2005 14:28

Ik had ook zo'n Giulia, niet zo heel erg, maar wel op.... Er zitten dan nog best aardige stukken aan maar financieel is het gewoon hopeloos. Ook al doe je nog zoveel zelf. Niet aan beginnen. Het enige plaatwerk wat nog goed was zat in de bodem achter het blok waar jaren de lekkende olie voor een fraaie beschermende coating had gezorgt. :wink:
Dirk - Giulia2000TS

wendola

RE: sprintje over en uit NEE DEZE WORD NOG GERED!!!

ma mar 28, 2005 22:33

krijg het niet over men hart om hem zomaar op een hoop te gooien al die jaren aan de STAAT betaald wegens schorsen
nee deze word gered ik heb er slechteren gezien die nog jonger waren en roest hadden op plaatsen waar ik deze niet hebt

word vervolgd :wink:

Gebruikersavatar
Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 502
Lid geworden op: di jan 11, 2005 16:52
Locatie: Oost-Brabant
Contacteer: Website

RE: sprintje over en uit NEE DEZE WORD NOG GERED!!!

ma mar 28, 2005 22:49

Well done :thumbs:
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: sprintje over en uit NEE DEZE WORD NOG GERED!!!

ma mar 28, 2005 23:27

Probeer er een schade of sloop Sprint bij te kopen waarvan je wel stukken moet kunnen gebruiken natuurlijk.


164 Q4

RE: sprintje over en uit NEE DEZE WORD NOG GERED!!!

di mar 29, 2005 01:36

Ik denk dat als je een paar nieuwe drempels op de kop kunt tikken (en zo te zien is dat geen punt) lijkt het me wel te overzien. De rest van de carosserie is wel echt goed hé? Anders is het een bodemloze put kwa werk.
Op deze foto http://tinypic.com/2a5nbk is het duidelijk de drempel dat het moeilijkst is. De rest is toch maar grotendeels vlak plaatwerk wat je toch niet ziet en er dus ook niet echt zo op aankomt als je het optisch niet helemaal netjes krijgt. De binnendrempels zullen aan de onderkant eerst weer even voorzien moeten worden van nieuw gezond metaal en dan kun je er met een puntlastang professioneel een buitendrempel en bodemplaat aan vast lassen. Oud plaatwerk daar waar het gaat met een puntlasfrees losmaken, dan beschadig je zo min mogelijk en past de nieuwe drempel er zo in.

Nadeel van naar de sloop brengen is dat zo'n sprintje natuurlijk nooit weer komt en dat zou wel jammer zijn, het moet alleen wel te overzien zijn natuurlijk.

PS ik heb hier zelf ook nog een sprint in opbouw staan maar die is nu door en door keihard en daar heb ik 4 nieuwe en verzinkte spatborden voor liggen 8) .

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: sprintje over en uit NEE DEZE WORD NOG GERED!!!

di mar 29, 2005 09:18

Probeer er een schade of sloop Sprint bij te kopen waarvan je wel stukken moet kunnen gebruiken natuurlijk.
Volgens mij heeft ie die juist al...:biggrin:

Een donor auto is vaak geen optie omdat vrijwel alle delen die je nodig hebt net zo versleten of net zo rot zijn, of het moet idd al een schadebak zijn, maar kom daar maar eens om met een Sprintje. Ik zou echt niet gaan repa/restau/reren. Je loopt er helemaal op leeg en je krijgt nooit meer een 100% eerlijke auto.. Je kunt em nog wel bewaren voor als je nog es een goeie tegen komt, maar dat kan natuurlijk ook in onderdelen....... :wink:

OF: Neem een goeie body over van Quadri 75, athans bekijk of dat de moeite waard is.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

wendola

RE: sprintje over en uit NEE DEZE WORD NOG GERED!!!

di mar 29, 2005 09:26

ja daar was ik ook geweest maar oei zo slecht alle 2 :shock: slechter dan de mijne en die waren rot op plaatsen die ik niet heb
er staat maar 1 goede harde tussen en ja je raad het al voor eigen gebruik :lol:
en daar bij komt nog dat de chasis toch anders zijn dan die van een chroombumpertje :?

Mobster

RE: sprintje over en uit NEE DEZE WORD NOG GERED!!!

di mar 29, 2005 09:31

Heb ooit al eens een donorauto gekocht, die bleek dan beter bewaard te zijn dan mijn andere...

wendola

RE: sprintje over en uit NEE DEZE WORD NOG GERED!!!

di mar 29, 2005 11:51

:lol: haha ja ooit is niet nu toen reden er ook meer dan nu ja da is wel een goede ooit :lol:

Gebruikersavatar
Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member
Berichten: 261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:53
Locatie: Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: sprintje over en uit NEE DEZE WORD NOG GERED!!!

za apr 02, 2005 20:11

krijg het niet over men hart om hem zomaar op een hoop te gooien al die jaren aan de STAAT betaald wegens schorsen
nee deze word gered ik heb er slechteren gezien die nog jonger waren en roest hadden op plaatsen waar ik deze niet hebt

word vervolgd :wink:
respect voor je instelling! .. zo zouden we eigenlijk voor ieder stukje geschiedenis van ons merk moeten vechten!

Financiëel is het "onverstandig", maar wie zei dat ook alweer .. als je verstand had ging je voor de Golf?! :shock: :lol:

Heeeeeel erg veel succes en ik hoop dat het je lukt! Zo ja zullen jullie onafscheidelijk zijn, daar ben ik zeker van :wink: :roll:
== >> www.alfa90.nl << ==



Terug naar “Projecten”