
Uitiendelijk bleek er iets radiale speling in te zitten, maar hooguit 0.2 mm. derhalve de zaqak maar even aangepakt, iets te omslachtig zoals later bleek.

Hier is hij:

Bij de revisieset zit een nieuwe as. Zoals je hier duidelijk kunt zien is deze as in de hulpstuurarm gepersd en daarnaa doorgelast. Wil je deze dus vervangen dan dien je eerst de las af te slijpen waarna de oude as uitgeperst wordt. ( Wel vooraf de maat opnemen tussen de hulpstuurarm(Pitmanarm) en de rand waar de schroefdraad begint)
Hier is ie weg....

Hier is ie...Onder het zwarte kapje zit de moer.

Onder de dop ziet de "beruchte" moer dise is geborgd met een stalen borgplaatje. ( Fotos is helaas kl ten.. )

Hier zit alle weer op zn plek. ( Alles in de wax natuurlijk) Alleen twee laggerringen heb ik vervangen om toch het gevoel te hebben dat het niet voor niets was. , De bussen, de nieuwe hulpstuuras blebven onaangerord, maar gaan ws binnenkort een nieuwe leven in het Zeeuwsche aanvaarden.


Meest vervelende was nog om de moer van de hulpstuurarm vast/los te zetten en het monteren van de splitpen in de borgmoer daarvan.
Stom genoeg geen foto's als de zaak helemaal uitelkaar ligt, maar toen waren de handen iets te zwart om nog een toestel te kunnen vasthouden..

Achteraf gezien had is de borgmoer op het stuurhuis een fractie strakker kunnen zetten. Maar het is na 33 bedrijfsjaren natuurlijk ook nooit weg een nieuwe vetvulling ( Molykote) toe te dienen. Is het toch weer ergens goed voor geweest.
