Trotse vent!

Ophalen
Afgelopen zondagmiddag de auto opgehaald in het oosten (overijssel) van het land, uiteindelijk was dat met de gehuurde ambulance toch flink toeren vanuit Den Haag voodat je er bent. Omdat de auto aan de voorkant verlaagd is, was het oprijden van de auto nog een flink klus; van een vriend kreeg ik de tip (RG

Op de terugtocht toch wel vreemde dingen meegemaakt, mensen die met 80km/h achter je blijven hangen (en slingeren) en groot licht geven terwijl ik gewoon keurig reed. De verlichting van de snelheidsmeter deed het niet, tja....dan maar met de telefoon bijschijnen, mensen die bij in- en uitvoegen geen rekening met je vermogen houden. Je gaat dan wel aan de veiligheid/ inzicht twijfelen. Eind goed al goed! Om 01h00 waren we dan toch thuis. Ik wilde eigenlijk de auto 's avonds nog afladen en de truck terug brengen naar R'dam maar heb dat maar niet meer gedaan. Om 06h45 opgestaan en afladen dan maar, dan de truck voor 08h00 terug hebben in R'dam.
Het afladen was werkelijk een ramp en nog gevaarlijk ook! De accu van de wagen was leeg en naar achteren duwen lukte niet. Even de accu van de 33 geleend en starten: HIJ LIEP!! Wat een geluid man, lekker rauw oppakken, deze jongen was op slag verliefd! De auto liep tijdens het afrijden weer vast, zelfs met meer hout eronder dan bij het oprijden. Tot slot liet de lier los en de auto kwam ook los, ik had het op tijd in de gaten, maar ik ben ontzettend geschrokken, heus! Hoe het heeft kunnen gebeuren is mij echt een raadsel, er is niets afgeboken of wat dan ook. Genoeg van alle verhalen tijd voor Fotos!!!
Conditie Auto
De auto is geschorst en heeft geen APK. De remmerij moet worden vervangen en het ophangrubber van de bak moet worden vervangen. Dat zijn dan ook de eerste klussen waaraan ik ga beginnen. Verder is er flink wat roest aanwezig op allerlei plekken. Onderstaand wat fotos van roestplekken:
Spatbord Rachts achter

Kofferbak

Remmerij

Reservewielbak

Acculbak

Dit zijn enekele foto's later meer. Zoals jullie zien is er veel roest en dat gaat flink wat tijd kosten om dat allemaal te verhelpen. Ik ben echter een leek op het gebied van roest- en plaatwerk. Ik weet dat de standaard procedure schuren-plamuren-spuiten is als je geluk hebt, anders wordt het lassen. Ik ben van plan om het eigenlijk in kleine porties aan te gaan pakken, paneel per paneel, maar ik weet niet of dat de meest handige tactiek is? Wat is jullie ervaring.
Ciao
stefano