Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

Alfasud Sprint '82 schadeherstel... en een beetje meer

zo mar 11, 2007 22:38

Ciao allemaal :)

Ik ben een tijdje weggeweest van 't forum - beetje druk gehad, eerste eigen huis, klussen, verhuizen, bezig met ander werk, vriendin, vakantie, the works) en daarom is 't forum en mijn sociale alfa-leven er een 'ietsje' bij ingeschoten. Waarvoor excuses! Ik probeer mijn leven te beteren en ik lurk alweer een paar weken als vanouds mee... een echte veel-poster guru qua-trente-duplice in rosso 130 zonder blanke lak zal ik toch wel nooit worden ;)

Maarrrr... ik heb een behoorlijk probleem; zoals in "Gezocht" al stiekem te lezen staat; binnen afzienbare tijd zit ik zonder stallingruimte voor de Sprint! De Sprint... die momenteel nog voor de helft op bokjes staat bij gebrek aan wielophanging. Dat verhuist dus knap lastig... nog afgezien van dat ik nog niet weet waarheen. Dat laatste wordt hard aan gewerkt trouwens, maar het wordt waarschijnlijk een 'doodgewone' garagebox hier in de buurt - waar ik al dolblij mee zou zijn trouwens. Dat houdt echter ook in dat ik (veel) minder plek over ga houden voor de opslag van (reserve) onderdelen...

Maarr... ik heb het volgende bedacht:

Ik heb een week vrij genomen - met een vriend samen - om puin te ruimen, een heleboel onderdelen uit te zoeken, bij elkaar te krijgen en klaar te maken voor montage etc. De week van 24 maart en dan verder moet dat gaan gebeuren. Da's dus weekend, een hele week, en dan weer een weekend. Moet ik toch een eind kunnen komen toch, of niet?

Maar dan waar dit topic om draait... HULP! Ik heb namelijk een lijstje gemaakt van wat er allemaal nog moet gebeuren voordat de Sprint weer een auto is, en dat lijkt een vreselijke waslijst... maar als je het snel en heel optimistisch leest va;t jet best mee. En het vàlt ook best mee... het grote probleem is tijd en een tekort aan handen. Ik kan 't gewoon niet allemaal in de tijd die nog rest.

Ik denk namelijk dat met een man of 5-6 we in een of twee weekenden tijd echt een héél eind kunnen komen! Dus heb ik het volgende bedacht, met het weekend van 31 maart/1april (geen geintje) als uitgangspunt.

Waarom maken we er niet een soort forum-project van? Er is hier vreselijk veel kennis en ervaring... we hebben elektro-goeroe's, mensen die al 30 boxerblokken in en uit elkaar gebouwd hebben, mensen die de gouden tip weten om een voorruit te plaatsen zonder 'm te mollen, mensen die alles weten over wielophangingen, veerpoten, schokbrekers en wegliggingssets en weer een ander heeft al 30 keer nieuwe remleidingen gelegd. we hebben àlle kennis in huis! er hoeft niets echt restauratie-achtigs meer te gebeuren, het is 'gewoon' een kwestie van het bouwpakket weer in elkaar zetten. Op die manier zou het (denk ik) mogelijk zijn om in die een of twee weekenden met een paar extra mensen een klein wonder te verrichten en met een rijdbare sprint de loods uit te kunnen gaan. En zelfs al is hij niet (zelf)rijdbaar, al zit hij dan maar zo ver in elkaar dat de onderdelenstapel in ieder geval een stuk compacter is geworden EN hij gewoon op een aanhanger/oprijwagen verplaatst kan worden dan ben ik er al uit!

Wat kan ik hier tegenover stellen? Een geweldig vervolg-verhaal op 't forum, 1 of meer geweldig gezellige weekenden (de huidige ruimte leent zich uitstekend voor sleutelen met een grote groep, ook bij slecht weer), vreselijk veel kunnen leren van elkaar en het stellen van een geweldige daad; het redden van een hartstikke mooi sud sprint project. Dit is de kans om als forum te laten zien wat we kunnen! Ik zou willen laten zien dat wat Veronica kan met "de grote beurt" dat wij als forum dat beter kunnen!

Een (samengevatte) lijst van 'what to do':
- motorblok 'grote beurt' geven en inbouwen
- kabelboom nazien en inbouwen
- achteras terug onder bouwen
- remleidingen
- voorruit/achterruit
- dashboard inbouwen
- zijramen achter inbouwen
- handrembediening aanpassen
- snelheidsmetermechanisme (17 x woordwaarde) vd versnellingsbak ombouwen
- auto op wielen zetten en gààn! ;)

95% van het benodigde is in twee of zelfs drievoud aanwezig (wie wel eens langsgeweest is weet daarvan) en anders zijn Arese en de Brezan dichtbij...

Ik zeg dat 't mogelijk is! We hopen natuurlijk op lekker weer tegen die tijd en wie van ver komt mag best blijven slapen ;)

foto'tje ter inspiratie:

Afbeelding

en natuurlijk wat vooraf ging
Laatst gewijzigd door stof op vr dec 09, 2016 22:06, 50 keer totaal gewijzigd.
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

zo mar 11, 2007 23:08

ik zal kijken of ik er de tijd voor kan vrijmaken :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Janno
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:11
Locatie: Zwolle
Contacteer: Website

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

ma mar 12, 2007 18:34

Nummer 4, dan komt het altijd goed.

Afbeelding
Ciao, Sergino

www.alfalusso.nl

Andretti Molletti

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

di mar 13, 2007 01:29

Tuurlijkm kom ik een handje helpen, daar zijn we forummers voor he!!

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

di mar 13, 2007 17:46

Lijkt me leuk! 24 of 31?
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

di mar 13, 2007 22:31

mag allebei :) voorkeur voor 31... mag je zelfs blijven slapen als je wilt

cool! neem een paar zeeuwen op sleeptouw joh ;)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2798
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

do mar 15, 2007 00:02

Hee Mathijs,welkom terug in de wondere wereld die Alfa Romeo heet! :wink:
Ik zou graag komen kijken en of helpen maar helaas moet ik zowel de 24ste alsook de 31ste werken.I.i.g. veel suc6 toegewenst bij deze forum klus,zet um op! 8)

marcmilano

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

wo mar 21, 2007 20:42

He Matthijs, gaaf idee! Hoorde al zoiets van Marco... 'Tis dat mijn vrouw een dezer dagen moet bevallen anders had ik ook wel mee willen helpen (met koffie zetten of zo, heb twee linkerhanden :D ).

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

wo mar 21, 2007 21:08

1 april zijn jullie ook welkom hoor :) Ik heb inmiddels een nieuwe stallingplek gevonden, dus de drang om 'm te kunnen verplaatsen (en de stapel losse onderdelen kleiner te maken) wordt alsmaar groter!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

do mar 22, 2007 09:32

Hoi Mathijs,

Leuk om weer wat van je te horen. Zover ik je verhaal begrijp heeft Bassie de stallingshuur dus opgezegd. Balen. Het was eigenlijk wel een lekker plekje, maar net iets te ver voor mij. Ik zie op de foto dat je plek iets groter is geworden door alle spullen!!

Ik zou je graag komen helpen, maar de komende twee weekenden heb ik geen tijd. Mocht het daarna nog nodig zijn moet je me maar een PB sturen.

In ieder geval succes met het Sprintje.

Groet Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

wo mar 28, 2007 21:14

Jeuj :) weer eens een updatetje. best een drukke week gehad, vooral met veel bij elkaar zoeken :oops: wat een zooitje kan 't zomaar worden als je meer als een jaar niet komt sleutelen maar alleen af en toe langs komt om wat 'nieuwe' onderdelen weg te zetten!


Maar er zit toch wel een beetje voortgang in... bovendien heb ik inmiddels een heel rijtje mensen die een of twee dagen willen komen helpen van 't weekend en dat vind ik _echt_ _heel_ _tof_!!

Kalmthout rules 8) maar wie er niet was gisteren is net zo welkom hoor!

Tot zaterdag :) en als ik morgen een beetje opgeruimd heb zal ik eens wat foto's maken van hoe 't er nu bijstaat ;)

ciao,
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Forum-project! Ik heb hulp nodig! (rest. sprint veloce)

vr mar 30, 2007 19:58

morgenochtend, vanaf half negen 8)

komtie af?? Ik denk 't niet... komtie een end? Ik denk ut!!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Forum-project! Bouw een sprint in een weekend?!

vr mar 30, 2007 20:31

stof, succes ermee he
ik heb nog voor een schuur gebeld, maar wordt telkens niet opgenomen (maar ik blijf proberen)

en nogmaals sorry dat ik niet kan helpen...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfa155
Full Member
Full Member
Berichten: 382
Lid geworden op: ma okt 10, 2005 10:32
Locatie: Ljouwert

RE: Forum-project! Bouw een sprint in een weekend?!

za mar 31, 2007 00:18

succes Stof :D


Terug naar “Projecten”