De auto toen ik de eerste keer ging kijken...
De schade was als volgt:
* Stuurkogel
* Stuurstang
* Aandrijfas
* Zijscherm
* Voorbumper
* Strip onder de koplamp
* Koplamp zelf
* Passagiersdeur
Maargoed een dag later op donderdag met het werkpaard van pa en ma, de Frod Mondeo station, en een autoambulance de auto opgehaald. Iedereen kan zeggen over een Mondeo wat ze willen, maar zo'n ding rijd prima... en met de 130pk en 320nm trok ie de ambulance met auto makkelijk

De zaterdag daarop druk met Martijn bezig geweest, alle beschadigde delen eraf getrokken en direct het e.e.a. aan de ophanging gedaan. De auto stond er dus 3 dagen na aankoop zo bij...

De dinsdag erop het nieuwe plaatwerk, behalve de voorbumper gemonteerd (die had ik op dat moment nog niet) nadat we nieuwe schokbreker, stuurstang, draagarm, remslang etc etc hadden gemonteerd. De auto stond dus binnen een week weer op 4 wielen, het moment was daar om te starten. Starten ging redelijk makkelijk, in principe heel makkelijk, maar de accu was niet echt sterk genoeg van de 8v. En de accu van de 16 was leeg! Martijn de 1e kilometers laten sturen, en tot onze verbazing totaal niet trkeken in het stuur, reed direct perfect!

De woensdag erna een voorbumper gevonden op de sloop in Emmeloord dus inprincipe was de auto gewoon netjes rijdbaar within a week! Omdat te vieren ben ik donderdagsavond lekker wezen stappen tot in de late uurtjes in Groningen. Erg gezellig om vrijdag middag met een kater nog een heel lijstje met kleine klusjes af te werken

* Trekhaak erachter weg
* Q4 interieur overgebouwd uit de 8v
* Hoedenplank met rolgordijntjes overgebouwd
* 17" rondom geplaatst
Sindsdien is er ook het e.e.a. gedaan
* Audio is nagenoeg compleet overgebouwd, wat een werk weer zeg, nu alleen nog afstellen...
* Gemini CV op afstand is weer ingebouwd
* Kofferklep zonder spoiler eropgezet
Er valt op korte termijn nog genoeg te doen! Hoop kleine dingetjes maar ook een paar leuke updates!
* Sebring einddemper weer monteren
* Qv skirts strak maken, spuiten en plaatsen
* Lampjes in het dashboard vervangen
* Mistlampen monteren (nog passagierskant nodig, maar heeft niet echt haast)
* Nieuwe nokkenasversteller (dieselt een klein beetje)'
* Nieuwe thermostaat
* ...etc...etc...
De auto staat er op de kofferklep na als volgt bij nu, excuses voor de slechte foto's, ik zal binnenkort een uitgebreide reportage schieten

De auto bevalt super! De 2.0 16v is zoveel soepeler, sneller en fijner dan de 1.8 8v! Ook het interieur kraakt minder (Een Alfa die niet kraakt staat stil

Binnenkort nieuwe fotos! Het is onderhand een aardige lap tekst geworden