geen stuurbekrachtiging, geen centrale deur vergrendeling, standaard grijze stoelen.
niets bijzonders dus.
daarna heb ik nog vele alfa's 33 gehad en tussendoor nog een lancia dedra 1.8 16v en een fiat punto 6speed.
nu rij ik een donkerblauwe lancia delta 1.9 td uit 1998, maar het Alfa virus laat me nooit meer los.
Ik wilde al een tijdje weer Alfa rijden en het liefst een 33 met zo'n lekkere boxer motor.
Nou heb ik mijn eerste Alfa 33 aan een vriend verkocht en die heeft hij nog steeds, maar de auto is niet meer gekeurd en heeft serieuze TLC(tender love and care) nodig.
Eigelijk niet bepaald DE 33 om eens lekker op te knappen en geld in te steken, maar ja, het is mijn eerste auto.
Nou ga ik de 33 op korte termijn weer terugkrijgen, omdat ik gewoon niet wil dat ze naar de sloop zou gaan en zal ik financieel niet de meest geniale move maken.
Ik ga de 33 weer helemaal opknappen.
d.w.z. dat ik met mijn amateur monteurkennis en waarschijnlijk hulp van wat vrienden af en toe de auto weer in een goede conditie ga brengen.
op het verlanglijstje staan in elk geval.
technisch:
motor een serieuze grote beurt geven en indien nodig een stuk revisie.
in elk geval; olie+filter, luchtfilter K&N, distributieriemen+spanrollen, waterpomp, bougies.
redelijk recent zijn nog vervangen; koppeling, startmotor, themostaat, verdelerkap+rotor
cosmetisch:
stootstrips aanbrengen op de zijkanten
16v sideskirts aanbrengen
sportstuur
verlagen (veren+shokbrekers)
oranje knipperlichten voor vervangen door witte.
achter andere lichtunits (witte knipperlichten)
leer/alcantara recaro interieur
lm velgen (waarschijnlijk ronal a1 15")
verder heeft de auto helaas inmiddels wel roest bij de tankdop (het weinige roest dat de auto heeft!) en zal ik daar hopelijk ook een ander stuk plaatwerk in kunnen laten lassen.
waarschijnlijk zal ik nog wel veel meer tegenkomen, maar dat zien we wel bij het strippen.
hier alvast een foto uit het archief van 2000 en dan zal dit topic denk ik nog wel heel even stilvallen tot ik begin..